• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4873 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند

برگزاري جشنواره كن دوباره به تعويق افتاد

حمله «وودي آلن» به يك مستند
«وودي آلن» در بيانيه‌اي با انتقاد از سريال جديد شبكه «HBO» آن را فيلمي غرض‌آميز و اطلاعات موجود در آن را بي‌اساس خواند. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود ريپورتر، با انتشار قسمت نخست سريال مستند «آلن در مقابل فارو» از شبكه «HBO» كه به اتهامات اخلاقي مطرح شده عليه «وودي آلن» از سوي «ديلن فارو» دخترخوانده‌اش پرداخته، اين كارگردان ۸۵ ساله با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد «امي زيرينگ» و «كربي ديك» كه كارگرداني اين مستند را بر عهده دارند در واقع هيچ علاقه‌اي به حقيقت نداشته‌اند و آنها را متهم به همدستي با «ديلان فارو» و عاملان آنها كرد. در قسمت اول سريال مستند و چهار قسمتي «آلن در مقابل فارو» كه يكشنبه‌شب منتشر شد، «ديلان فارو» دختر «ميا فارو» بازيگر هاليوودي و همسر سابق «وودي آلن»، به صورت مفصل جزييات اتهامات اخلاقي‌اش را نسبت به «آلن» مطرح كرد. گفته مي‌شود اين مستند به اطلاعات بي‌سابقه‌اي درباره اتهامات «وودي آلن» دسترسي داشته اما «آلن» در بيانيه تازه منتشر شده‌اش به‌طور كلي اين اتهامات را رد كرده و از شبكه «HBO» نيز براي به روي آنتن بردن اين مستند انتقاد كرده و البته گفته از اين بابت شگفت‌زده نيست، چراكه شبكه «HBO» داراي يك قرارداد تجاري با «رونان فارو» است. «رونان فارو» روزنامه‌نگار معروف و فرزند «وودي آلن» و «ميا فارو» است كه نقش مهمي در افشاي رسوايي اخلاقي «هروي واينستاين» تهيه‌كننده هاليوودي در سال ۲۰۱۸ داشت.  در سال ۱۹۹۲، «ديلان فارو» دخترخوانده آلن، او را به آزار و اذيت جنسي متهم كرد و اگرچه تحقيقات مدركي براي اثبات گناه «آلن» پيدا نكرد اما وي نزديك به سه دهه است كه با اين اتهامات رو‌به‌رو است. «آلن» پيش از اين درباره ادعاهاي دخترخوانده‌اش گفته است: بيش از ۲۵ سال پيش اين ادعاها مطرح شد، پرونده به‌طور كامل توسط كلينيك سوء‌استفاده جنسي از كودكان در بيمارستان ييل نيو و سازمان رفاه كودكان نيويورك مورد بررسي قرار گرفت. آنها چند ماه روي اين قضيه كار كردند و مستقلا نتيجه گرفتند هيچ تعرضي در كار نبوده است. در عوض، آنها متوجه شدند كه احتمالا يك كودك آسيب‌پذير از سوي مادر عصباني‌اش كه درگير طلاقي پرتنش بوده، راهنمايي شده تا اين داستان را سرهم كند.

احتمال  دوباره  به تعويق افتادن جشنواره كن
برگزاري هفتاد وچهارمين جشنواره كن احتمالا باز هم به تعويق خواهد افتاد و در فصل پاييز برپا خواهد شد. به گزارش سينماسينما، مدير جشنواره كن، اخير از مشكلات برپايي اين جشنواره سخن گفته است. تي‌يري فرمو كه به همراه پيير لسكور، رييس جشنواره، تصميم‌گيرنده اساسي اين جشنواره است، در گفت‌وگويي كه به مناسبت چاپ كتاب جديدش (جودوكا كه به نوعي اتوبيوگرافي او است) با روزنامه فرانسوي ليبراسيون، ‌درباره جشنواره كن نيز صحبت‌هاي جديدي را به ميان آورد. او گفت: «جشنواره جهاني كن يك نمايش زنده است ‌و ما هرگز آن را به شكل آنلاين برپا نخواهيم كرد، بلكه بايد با حضور مردم و به شكل فيزيكي و بدون ماسك برپا شود؛ بدين منظور احتمالا تاريخ برگزاري را كمي به زمان ديرتري موكول كنيم.» اگرچه قرار بوده جشنواره كن، از۶ تا ۱۷ جولاي (ژوييه) برپا شود، اما از آنجا كه هنوز مشكل ويروس كرونا حل نشده ‌و واكسيناسيون بيش از زمان پيش‌بيني شده به طول مي‌انجامد، آنها درحال بررسي تاريخ جديد برگزاري جشنواره كن امسال هستند تا آن را در فصل پاييز برپا كنند. جشنواره مهم و رقيب كن، يعني ونيز هم در همان موقع برپا مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند مشكلاتي براي تقويم جشنواره‌ها به وجود بياورد. كمپاني‌هاي بزرگ ‌و كوچك پخش فيلم در فرانسه (كه به‌طور متوسط هر هفته بين ۱۵ تا ۲۰ فيلم جديد روانه اكران مي‌كنند)، فيلم‌هاي بسياري را از سال گذشته آماده اكران دارند و با دردسر تحمل‌ناپذير روبه‌رو شده‌اند، زيرا مدت‌هاست سالن‌ها بسته شده‌اند و هنوز مشخص نيست چه زماني بازگشايي مي‌شوند. همچنين به تعداد اين فيلم‌هاي جديد هر هفته افزوده شده است كه بحران غيرقابل علاج براي به پرده آوردن اين همه فيلم  گريبان  همه  را گرفته  است.

تام و جري به چين مي‌روند 
فيلم سينمايي «تام و جري» به عنوان اولين فيلم خارجي در سال جديد چيني، در اين كشور به نمايش درمي‌آيد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فيلم تركيبي زنده-انيميشن «تام و جري» متعلق به كمپاني برادران وارنر ۲۶ فوريه در چين به نمايش درمي‌آيد. به اين ترتيب اين فيلم اولين فيلم خارجي خواهد بود كه در سال جديد چيني در سينماهاي اين كشور اكران مي‌شود. تعطيلات سال جديد چيني كه از ۱۱ تا ۱۷ فوريه در چين برگزار شد، معمولا پرفروش‌ترين روزهاي سينماهاي اين كشور را رقم مي‌زند؛ به همين دليل مقامات چيني معمولا براي حمايت از سينماهاي داخلي به صورت غيررسمي مانع اكران فيلم‌هاي خارجي مي‌شوند. امسال نيز در اولين روز از سال جديد چيني چند فيلم جديد داخلي روي پرده رفتند كه «كارآگاه چاينا تاون ۳» و «سلام مامان» از جمله آنها بودند و بيشتر از بقيه فروختند. حالا «تام و جري» به عنوان رقيبي براي اين فيلم‌ها از روز جمعه روي پرده‌ها مي‌رود. اين روز، روز جشن فانوس و آخرين روز تعطيلات سال نوي چيني‌هاست. فيلم جديد «تام و جري» به كارگرداني تيم استوري سازنده «چهار شگفت‌انگيز» ساخته شده و فيلمنامه آن را كوين كاستلو نوشته است. اين فيلم با بودجه ۵۰ ميليون دلاري بازسازي انيميشن مشهور سال ۱۹۴۶ است. داستان اين فيلم در نيويورك مي‌گذرد و پس از آنكه جري در هتل شيك اين شهر اسكان مي‌يابد يك كارمند جديد هتل مسووليت مي‌يابد تا او را پيش از يك عروسي مهم كه قرار است در هتل برگزار شود، از آنجا بيرون كند. در نهايت تام وارد ماجرا مي‌شود. قرار بود اين فيلم ۵ مارس (۱۵ اسفند) در امريكا اكران شود اما بعد قرار شد از ۲۶ فوريه (۸ اسفند) راهي سينماهاي امريكا شود و همزمان در اچ‌بي‌او مكس نيز استريم شود. با وجود اينكه «تام و جري» فرصت چنداني در چين براي تبليغات نيافت، اما تا همين حالا بيش از ۲۳۰ هزار نفر براي تماشاي آن در پلتفرم مائويان چين ثبت‌نام كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون