• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4873 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند

اينتر صدرنشين مطلق سري آ شد

لوكاكو ميلان را فرستاد ته دره

بهرام سرگوسرايي

ميلان اين فصل دو دوره متفاوت داشته است. آنها فصل را با ۱۵هفته بدون شكست آغاز كردند. درنهايت يوونتوس در هفته شانزدهم ترمز ميلان را كشيد و اين تيم را شكست داد ولي اين باخت تاثيري در روند روسونري نداشت و آنها با قدرت كارشان را ادامه دادند. اين بهترين شروع تاريخ ميلان بود. عملكرد آنها همراه با درخشش زلاتان همه را شگفت‌زده كرد. كارشناسان مديران ميلان را بابت تمديد قرارداد پيولي در انتهاي فصل قبل تشويق كردند و از بهار روسونري خبر دادند. ميلان هفته‌ها يكه‌تاز سري‌آ بود. اينتر همشهري ميلان آنها را تعقيب مي‌كرد ولي امتياز از دست دادن‌هاي گاه و بيگاه تيم كونته و نمايش متزلزل يوونتوس هواداران ميلان را از هميشه بيشتر به قهرماني اميدوار كرده بود تا اينكه هفته نوزدهم سري آ از راه رسيد. 

ميلان در آخرين بازي نيم‌فصل مقابل آتالانتا به ميدان رفت. ميلاني‌ها اميدوار بودند اين فصل كه فرم خيلي خوبي دارند، بتوانند سنگين‌ترين شكست ۲۱ سال اخيرشان كه فصل قبل مقابل تيم شهر برگامو با دريافت ۵ گل رقم خورده بود را جبران كنند. با اين حال آتالانتا باز هم با يك نمايش عالي ميلان را با يك شكست پرگل 3- صفر بدرقه كرد. اين دومين باخت روسونري در فصل جديد بود. ميلان با آن نتيجه قهرمان نيم‌فصل لقب گرفت اما كم‌كم به نظر مي‌رسيد چيزي در ميلان در حال تغيير است. 
چند روز بعد نوبت به دربي دلامادونيا در يك‌چهارم نهايي جام حذفي رسيد. ميلان بازنده مقابل آتالانتا مقابل اينتر متوقف شده در بازي برابر اودينزه به ميدان رفت. در آن بازي عجيب كه زلاتان با لوكاكو درگير و در نهايت با كارت قرمز داور مواجه شد، اينتر در نهايت با گل دقيقه ۹۷ اريكسن بازي را 2 بر يك برد تا تيم بدون شكست فوتبال اروپا در عرض كمتر از يك هفته 2 شكست متوالي در كارنامه‌اش ثبت شده باشد. خيلي از هواداران ميلان معتقد بودند جنجالي كه ايبرا درست كرد به ضرر تيم‌شان تمام شد و آنها را بعد از دومين شكست متوالي در شرايط بحراني قرار داد. 
به خاطر زلاتان يا هر چيز ديگري ميلان در سراشيبي قرار گرفت. آنها 2 بازي ليگ را بردند ولي مقابل تيم تازه صعود كرده اسپزيا در زمين حريف دركمال تعجب با حساب 2- صفر بازنده شدند. همان موقع بود كه اينتر با برد مقابل فيورنتينا بالاخره بعد از ۲۲ هفته جاي ميلان را در صدر جدول گرفت آن هم در شرايطي كه در هفته بعدش يك دربي دلامادونيناي ديگر در انتظار همشهريان ميلاني بود. 
يكشنبه عصر به وقت تهران ۲۲۹‌اُمين دربي دلامادونيا بين اينتر و ميلان صدرنشينان سري آ برگزار شد. اينتر قبل از بازي با ۵۰ امتياز صدرنشين بود و ميلان با ۴۹ امتياز دوم. اينكه ميلان و اينتر بعد از سال‌ها در قامت 2 مدعي قهرماني سري آ و به عنوان تيم‌هاي صدرنشين به مصاف هم مي‌رفتند بر حساسيت بازي‌ها افزوده بود. خيلي‌ها منتظر فصل دوم تقابل لوكاكو و ايبراهيمويچ بودند. هواداران ميلان اميد داشتند كه ايبرا انتقام بازي جام حذفي را بگيرد و اينتري‌ها منتظر درخشش لوكاكو بودند. 
اينتر خيلي زود به گل رسيد. روي سانتر لوكاكو، مارتينز دروازه دوناروما را گشود. نيمه اول يك- صفر تمام شد. درآغاز نيمه دوم ميلان به‌ شدت تهاجمي بازي را آغاز و 3 موقعيت عالي روي دروازه حريف ايجاد كرد كه سمير هندانوويچ با 3 سوپرواكنش اجازه گلزني به زلاتان و تونالي را نداد. همين سيوها زهر حملات ميلان را گرفت و بازي به تعادل كشيده شد تا اينكه اينتر به فاصله چند دقيقه روي 2 حركت سريع و ضربات مارتينز و لوكاكو به 2 گل ديگر دست يافت و نسخه حريف را پيچيد. زلاتان به عنوان بازنده دوئل مقابل غول بلژيكي تعويض شد درحالي كه احتمالا تا مدت‌ها فريادهاي معنادار لوكاكو بعد از زدن گل سوم يادش خواهد ماند. لوكاكو بعد از گل خطاب به زلاتان فرياد مي‌زد:«منم، اين منم، به تو گفته بودم لعنتي عوضي!»  اينتر در نهايت با برد 3- صفر ثابت كرد آسمان شهر فعلا آبي ‌و مشكي است و پادشاهش هم روملو لوكاكو. يكي از كساني كه به نوعي ميلان را در سراشيبي سقوط قرار داده است. 
اين چهارمين باخت ميلان در عرض كمتر از يك ماه بود كه براي اين تيم رقم خورد و باعث شد هواداران تيم احساس ‌كنند دوباره زمستان تيم‌شان از راه رسيده. هر چند آنها هنوز دوم جدول هستند. وضعيت ميلان در اين روزها بسيار شكننده است. آنها اگر به همين روند ادامه دهند ممكن است رتبه دوم جدول را هم از دست بدهند.  ميلان وقتي در ابتداي فصل كارش را شروع كرد به دنبال كسب سهميه بود و بعد با عملكرد عالي خودش را به عنوان يك مدعي معرفي كرد. حالا هواداران اين تيم دوباره به گرفتن سهميه راضي شده‌اند. سهميه‌اي كه مي‌تواند ميلان را دوباره به روزهاي خوب برگرداند. حال بايد ديد وضعيت پيولي و شاگردانش در روزهايي كه در سراشيبي قرار گرفتند چگونه خواهد بود. سوال اصلي پيش روي روسونري اين است: زمستان دارد مي‌آيد يا بهار ادامه پيدا مي‌كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون