• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4874 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند

وقتي قراردادها هيچ اعتباري ندارند

خطيبي و تراكتور آلومينيوم را دور زدند؟

بهرام سرگوسرايي

 

غروب روز شنبه بود كه رسول خطيبي به عنوان سرمربي تراكتور معرفي شد. خطيبي تا پايان نيم فصل هدايت آلومينيوم اراك را برعهده داشت. در بيانيه باشگاه تراكتور كه شب امضاي قرارداد منتشر شد، آمده بود:«باشگاه تراكتور از حُسن همكاري استاندار استان مركزي و آقاي سعيد عباسي، مديرعامل اسبق تراكتور و مديرعامل فعلي باشگاه آلومينيوم اراك كمال تشكر و قدرداني را دارد.» در همين راستا رسول خطيبي با انتشار متني خداحافظي‌اش را از باشگاه تازه ليگ برتري شده آلومينيوم اعلام كرد و اين تيم را در رده ششم تحويل مديران اراكي داد. 
همان برهه اين سوال مطرح شد كه مديران آلومينيوم چطور اجازه دادند سرمربي موفق تيم‌شان به اين راحتي جدا  شود؟ همچنين همه منتظر بودند ببينند برنامه مديران اين تيم براي ادامه ليگ  چيست و چه كسي قرار است روي نيمكت  آلومينيوم  بنشيند؟ 
دو روز بعد از عقد قرارداد يك و نيم ساله خطيبي با تراكتور بالاخره مديران آلومينيوم نسبت به اين مساله واكنش نشان دادند. واكنشي كه به ابهام بزرگي در رابطه با اين نقل و انتقال تبديل شد. ابتدا سعيد عباسي، مدير عامل آلومينيوم درگفت‌وگو با پخش خبر ورزشي شبكه 3 اعلام كرد «پيوستن خطيبي به تراكتور بدون رضايت ما بوده است.»  مجيد آنجفي عضو هيات مديره باشگاه آلومينيوم نيز گفت:«متاسفانه باشگاه تراكتور رفتار غيرحرفه‌اي و غيرقانوني و غيراخلاقي داشت در اين موضوع. آنها قبل از اينكه با باشگاه صحبت كنند با رسول خطيبي جلساتي گذاشتند و بعد اين را رسانه‌‌اي كردند درحالي كه‌ آقاي خطيبي با ما قرارداد داشت و باشگاه هم همه تعهداتش را نسبت به آقاي خطيبي انجام داده بود.»
باشگاه آلومينيوم بيانيه‌اي رسمي نيز در اين زمينه منتشر كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده بود:«بدين‌وسيله به استحضار هواداران فهيم و پرشور باشگاه فرهنگي، ورزشي آلومينيوم اراك مي‌رساند؛ جدايي رسول خطيبي سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم  بدون هماهنگي با مديرعامل و اعضاي هيات مديره بوده و باشگاه هيچ اطلاعي از مذاكره او با باشگاه تراكتور تبريز نداشته است. چنانچه مكاتبه‌اي از باشگاه مذكور و استعفاي كتبي ايشان واصل نشود، موضوع از طريق فدراسيون فوتبال مورد پيگيري قرار خواهد گرفت و براي استيفاي حقوق باشگاه در حوزه انتقال سرمربي به تراكتور تبريز كوتاه نخواهيم آمد.  بدين وسيله به استحضار هواداران فهيم و پرشور باشگاه فرهنگي، ورزشي آلومينيوم اراك  مي‌رساند؛ جدايي رسول خطيبي سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم بدون هماهنگي با مديرعامل و اعضاي هيات مديره بوده و باشگاه هيچ اطلاعي از مذاكره وي با باشگاه تراكتور تبريز نداشته است. چنانچه مكاتبه‌اي از باشگاه مذكور و استعفاي كتبي ايشان واصل نگردد، موضوع از طريق فدراسيون فوتبال مورد پيگيري قرار خواهد گرفت و براي استيفاي حقوق باشگاه در حوزه انتقال سرمربي به تراكتور تبريز كوتاه نخواهيم آمد.» در بيانيه توضيحاتي نيز در رابطه با انتخاب سرمربي بعدي تيم داده شده بود: «با توجه به جلسه اضطراري اعضاي محترم هيات مديره باشگاه، مقرر گرديد كه هدايت فني تيم تا تعيين تكليف وضع موجود با  حميد عبداللهي دستيار اول رسول خطيبي باشد.»  ساعاتي بعد اما حميد عبداللهي هم به نوعي باشگاه آلومينيوم را دور زد و راهي تبريز شد. حميد عبداللهي در نامه‌اي خطاب به مديران باشگاه آلومينيوم نوشت: «همان‌طور كه مستحضر هستيد از روزي كه به دعوت آقاي خطيبي براي كمك به باشگاه آلومينيوم همكاري‌ام را آغاز كردم با تمام توان براي پيشبرد اهداف باشگاه تلاش كردم؛ ليكن همان‌طور كه مي‌دانيد بعد از جدايي آقاي خطيبي از هدايت تيم فوتبال بزرگسالان اعتماد كامل براي ادامه همكاري با بنده وجود نداشت و چون باشگاه به دنبال انتخاب گزينه اصلح براي هدايت تيم است و بنده هم از نظر فني و اخلاقي به سرمربي سابق باشگاه تعهد دارم لذا از ادامه همكاري با باشگاه آلومينيوم اراك انصراف داده و اميدوارم با استعفا اينجانب موافقت فرماييد.»
حال بايد منتظر ماند و ديد واكنش باشگاه تراكتور به بيانيه و اظهارات مديران باشگاه آلومينيوم چيست. فعلا اين سوال مهم مطرح است كه اگر مديران تيم اراكي از جدايي خطيبي اطلاع نداشتند،  مديران تراكتور از كدام حسن نيت حرف زده بودند؟ و آيا تراكتور با كار غيرقانوني با سرمربي يك تيم ديگر قرارداد بسته؟ همچنين خطيبي چطور توانسته بدون اطلاع مديران تيم آلومينيوم بيانيه بدهد و اراك را ترك كند؟ ضمن اينكه از مديران آلومينيوم هم بايد پرسيد چرا بعد از ۴۸ ساعت به اين مساله واكنش نشان دادند؟ آيا در اين بين اتفاقي رخ افتاده كه شرايط را تغيير داده؟  جابه‌جايي عجيب خطيبي در حالي رخ  داده كه جدايي بازيكنان و مربيان از تيم‌هايي كه با آن قرارداد دارند و پيوستن به تيم جديد بدون اطلاع يا موافقت تيم مبدا به نوعي مد شده است و پرونده‌هاي زيادي در اين رابطه در محاكم قضايي فدراسيون  وكميته تعيين وضعيت وجود دارد و اگر باشگاه آلومينيوم نيز دست به شكايت بزند، يك پرونده ديگر باز خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون