• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4876 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۰ اسفند

از زمستانه كتاب تا جايزه ترانه تهران

حال علي دهباشي بهتر است

نخستين جايزه ترانه تهران برگزار مي‌شود
به‌ مناسبتِ روزِ تهران و با هدفِ اهميت‌ دادن به جاذبه‌ها و دغدغه‌هاي اين شهر كه چندي است فراموش شده «نخستين جايزه ترانه تهران» برگزار مي‌شود. به‌ گزارش دبيرخانه نخستين جايزه ترانه تهران، اين جشنواره كه با شيوع كرونا يك‌ سال به تعويق افتاده با دبيري «حسن عليشيري» حركت خود را از‌سر مي‌گيرد. «حسن عليشيري» متولد ١٣۶٠ دانش‌آموخته زبان و ادبيات انگليسي، كارشناسي ارشد مديريت رسانه همين‌طور شاعر، ترانه‌سرا و مترجم است. او عضو خانه ترانه بوده و سه دوره قائم‌مقام دبيري جايزه ترانه افشين يداللهي را بر‌عهده داشته. همچنين هدف اين جشنواره كشفِ استعدادهاي تازه و توجه به ترانه‌سرايان، ياد شده است. فراخوانِ جشنواره «ترانه تهران» به‌زودي و در خبرهاي بعدي اعلام خواهد شد. گفتني است نخستين «جايزه ترانه تهران» همزمان با روزِ تهران در پاييزِ سال ۱۴۰۰ برگزار مي‌شود.

آخرين وضعيت علي ‌دهباشي پس از ابتلا به كرونا
پسر علي دهباشي از وضعيت رو به ‌بهبود اين پيشكسوت حوزه ادبيات و كتاب و سردبير مجله «بخارا» پس از ابتلا به كرونا خبر داد. شهاب دهباشي درباره وضعيت علي دهباشي به ايسنا گفت: ايشان از پنجشنبه بعدازظهر (هفتم اسفند) در بيمارستان بستري شدند و از زمان بستري شدن داروها را تزريق كردند. الان شرايط‌شان نسبت به قبل بهتر است و پزشكان سعي كردند وضعيت را تحت كنترل بگيرند؛ اين اتفاق هم افتاد و اميدواريم چند روز آينده نيز به خوبي سپري شود.
او افزود: اوايل بيماري فقط علائم سرماخوردگي را داشتند و فكر نمي‌كردند كه علائم كرونا باشد. چون در ماه اسفند و در آستانه بهار هستيم آلرژي فصلي و سرفه‌هاي ايشان شروع شده بود و ايشان فكر مي‌كرد به دليل آلرژي باشد. بعد از چند روز كه بيماري شدت گرفت سرفه‌ها شديدتر شد. سريع بررسي كردند، پي‌سي‌آر و اسكن ريه دادند و مشخص شد در ريه‌ها درگيري به وجود آمده و پزشكان تشخيص دادند كه بستري شوند.

«زمستانه كتاب» آغاز شد
«زمستانه كتاب ۹۹» از روز (۹ اسفند ماه) با حضور ۹۲۵ كتابفروشي از سراسر كشور كار خود را آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي خانه كتاب و ادبيات ايران، در «زمستانه كتاب ۹۹» سقف مجاز خريد براي هر خريدار دو ميليون ريال است و خريداران مي‌توانند از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه با مراجعه به كتابفروشي‌هاي عضو طرح‌، كتاب‌هاي عمومي، كودك و نوجوان و كتاب دانشگاهي را با يارانه ۲۵درصدي بخرند.
از مجموع ۹۲۵ كتابفروشي عضو طرح «زمستانه كتاب ۹۹»، ۱۴۳ كتابفروشي در استان تهران و ۷۸۱ كتابفروشي از ساير استان‌ها هستند. همچنين ۸۳ كتابفروشي به‌تازگي براي مشاركت در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند. 
بنا بر اعلام، اسامي و مشخصات كتابفروشي‌هاي عضو طرح «زمستانه كتاب ۹۹» به تفكيك هر استان روي سايت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون