• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4878 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

ادامه كنسرت‌هاي آنلاين رايگان، ترخيص عثمان محمدپرست

اثر تازه‌اي از مهرداد پازوكي بعد از 19 سال

كنسرت‌هاي آنلاين رايگان از سر گرفته شد
اركستر مجلسي «نغمه باران» امروز سه‌شنبه در تالار وحدت آنلاين اجرا مي‌كند. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد رودكي، در ادامه اجراي كنسرت‌هاي آنلاين به همت بنياد فرهنگي هنري رودكي، اركستر مجلسي «نغمه باران» به سرپرستي و خوانندگي علي اميرقاسمي ۱۲ اسفند ماه ساعت ۲۰ به صورت آنلاين و زنده در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود. در اين برنامه قطعات باران و راسپودي چهار گاه اثر كيوان ساكت، دل رسوا، تنها منشين و رفتم اثر علي تجويدي، رنگ آسمان اثر موسي معروفي، به ياد آن گذشته و بيا اثر حبيب‌الله بديعي، خاك مهرآيين اثر علي اكبر قرباني، خوشه‌چين اثر  روح‌الله خالقي، در ميان گل‌ها اثر همايون خرم، شوشتري براي ويولن و اركستر، كنسرتينو براي سنتور و اركستر اثر حسين دهلوي توسط اركستر نواخته مي‌شود. اجراي اركستر مجلسي نغمه باران، يازدهمين كنسرت آنلاين از تالار وحدت و به همت بنياد رودكي است. علاقه‌مندان جهت تماشاي اين اجرا به صورت زنده و رايگان مي‌توانند به سايت
www.nobino.ir مراجعه كنند.

عثمان محمدپرست از بيمارستان مرخص شد
عثمان محمدپرست از بيمارستان مرخص شد و به خواف برگشت. برادرزاده اين دوتارنواز خراساني با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: «وضعيت استاد عثمان محمدپرست بهبود يافته و ايشان در سلامتي به سر مي‌برند.» او افزود: در بيمارستان امام رضا (ع) مشهد كارهاي معاينه و درمان استاد محمدپرست صورت گرفت و پس از اينكه دو مرتبه آندوسكوپي انجام شد، دكترها گفتند كه مشكل خاصي نيست و استاد مي‌توانند از بيمارستان مرخص شوند. او خاطرنشان كرد: در مدتي كه استاد محمدپرست در بيمارستان بستري بودند، هنرمندان زيادي براي عيادت از ايشان به بيمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه كردند و آقاي محسن ميرزاده، خواننده كرمانج، نيز در حضور استاد عثمان‌پرست به اجراي آواز پرداختند. او با اشاره به برخي شايعات صورت‌گرفته در خصوص به كما رفتن و فوت استاد موسيقي خراسان، بيان كرد: متاسفانه در مدتي كه استاد عثمان محمدپرست در بيمارستان بستري بودند، برخي افراد شايعه فوت ايشان را مطرح كردند كه باعث ناراحتي شد و در اين رابطه تكذيبيه صادر كرديم.

مهرداد پازوكي بعد از ۱۹ سال جديدترين اثرش را منتشر كرد 
به گزارش ايلنا مهرداد پازوكي، آهنگساز پيشكسوت موسيقي ايران پس از ۱۹ سال دوري از فعاليت حرفه‌اي در همكاري با محمد يادگار خواننده، جديدترين اثرش را منتشر كرد.  پازوكي در اين باره گفت: آخرين اثر من در قالب آلبوم «خنده باران» با صداي عليرضا افتخاري بود كه سال ۱۳۸۱ منتشر شد كه بعد از آن به خاطر كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي فعاليتي در زمينه توليد آلبوم نداشتم. او ادامه داد: اولين قطعه از اين مجموعه عنوان «به سفر فكر نكن» را دارد كه براساس شعري از فرزانه ملكي در دستگاه نوا ساختم و با صداي محمد يادگار اجرا و توسط پژمان بلورچي ناشر باسابقه موسيقي منتشر شده است. سازبندي اين اثر اركسترال است كه در اكثر كارهاي من شنيده مي‌شود و از آنجايي كه شعر اين قطعه به نوعي عاطفي است از سازهاي بادي- چوبي براي نشان دادن اين فضا استفاده كردم.  پازوكي با اشاره به همكاري با صداهاي جديد در موسيقي ايراني گفت: من معتقدم در شرايط كنوني بايد از خوانندگاني كه تمايل دارند در عرصه موسيقي ايراني فعاليت كنند، حمايت كنيم تا افراد و صداهاي جديدي وارد اين ژانر شوند.  اين آهنگساز در پايان خاطرنشان كرد: هم اكنون اولين اثر از مجموعه آلبوم منتشر شده و تا سال آينده با انتشار ديگر قطعات آلبوم شكل خواهد گرفت. همچنين اشتياق تشكيل اركستري را دارم كه بتوانم اين آثار را به صحنه بياورم.  قطعه «به سفر فكر نكن» به آهنگسازي مهرداد پازوكي، خوانندگي محمد يادگار و تهيه‌كنندگي پژمان بلورچي توسط موسسه فرهنگي هنري نهاله رودكي منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون