• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4878 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

نظم‌دهنده‌هاي ياري‌رسان

سحر موسوي

يادداشت‌هاي اسفند مدهزاره سوم اختصاص دارند به مبحث كمدتكاني و ارايه راهكارهايي براي مديريت هر چه بهتر كمد لباس در روزهايي كه موعد‌ خانه‌تكاني  است. 

آنچه گذشت 
در شماره پيشين، در رابطه با دسته‌بندي لباس‌ها صحبت شد و موجودي كمد لباس‌مان به دسته‌هاي: ماندني، تعميري، اهدايي و رفتني تقسيم شدند.

انباشتگي‌زدايي
قبل از بازگرداندن لباس‌ها به كمدلباس، يك بار ديگر در مورد كاربردي و مناسب بودن آنها اطمينان حاصل كنيد. لباس‌هايي كه بيش از يك‌سال از آنها استفاده نكرده‌ايد، لباس‌هايي كه مناسب شما نيستند، براي نمونه تنگ هستند، لباس‌هايي كه دوست نداريد يا حجم زياد لباس‌هايي كه فضاي كافي براي نگهداري منظم آنها نداريد، انباشتگي به حساب مي‌آيند و هر چه زودتر رهاي‌شان كنيد كمتر متحمل دردسرهاي انباشتگي مي‌شويد. 

نظم‌دهنده‌ها 
بعد از اطمينان از مناسب و كاربردي بودن لباس و قرار دادن آن در دسته‌بندي ماندني‌ها، زمان بازگرداندن مجدد آن به كمد لباس‌تان رسيده است. 
در اين مرحله شيوه چيدمان و قرار دادن لباس‌ها بسيار مهم  است.  خيلي از بي‌نظمي‌ها به دليل نداشتن فضاسازي درست به وجود مي‌آيند. لباس‌هاي‌تان را به سختي پيدا مي‌كنيد؟ براي پيدا كردن و برداشتن يك تكه لباس همه لباس‌هاي‌تان به هم مي‌ريزد؟ جواب مثبت به معني نياز شما به نظم‌دهنده است. به خاطر داشته باشيد كه در يك چيدمان درست، همه لباس‌ها قابل رويت هستند، به راحتي و بدون ايجاد بي‌نظمي در دسترس هستند و لباسي در كمد گم نمي‌شود يا براي برداشتن يكي، نظم ديگر لباس‌ها برهم زده نمي‌شود. براي رسيدن به اين چيدمان درست، پيشنهاد مي‌شود از انواع نظم‌دهنده استفاده كنيد و چيدمان درست را متناسب با فضاي كمد و موجودي لباس‌هاي‌تان ايجاد كنيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون