• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4879 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ اسفند

فروشگاه اينترنتي صرفه ماركت و خطوط بسته‌بندي شكر، چاي و حبوبات «به‌پخش» افتتاح شد

زماني براي توسعه مشاغل اينترنتي و آنلاين

«فروشگاه اينترنتي صرفه ماركت و خطوط بسته‌بندي شكر، چاي و حبوبات، طي مراسمي با حضور مديركل حراست بانك ملي ايران، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي، مديرعامل، اعضاي هيات مديره، معاونان و تني چند از مديران عامل شركت‌هاي تابعه گروه توسعه صنايع بهشهر در محل انبارهاي شركت به‌پخش در تهران افتتاح شد.» اين خبري است كه در هفته‌هاي پاياني سال 99 و در روزهايي كه مساله توزيع اقلام اساسي و مورد نياز مردم بعد از كرونا و تحريم‌هاي اقتصادي به يكي از مهم‌ترين معادلات كشور بدل شده، روي ويترين رسانه‌هاي گروهي و خبرگزاري‌ها نشست. مدت‌هاست كه كارشناسان و تحليلگران اقتصادي از ضرورت ورود شركت‌ها و كارتل‌هاي عظيم توليدي، توزيعي و فروش خبر مي‌دهند، اما تعداد محدودي از شركت‌ها در كشورمان هستند كه چنين ضرورتي را درك كرده‌اند و تلاش مي‌كنند ابعاد و زواياي گوناگون آن را عملياتي كنند. واقع آن است كه اقتصاد جهاني در حال عبور از كسب و كار سنتي و ورود به عصر و دوره تازه‌اي با ميانداري مشاغل آنلاين است. چه خوش‌مان بيايد و چه نيايد؛ چه دوست داشته باشيم يا نداشته باشيم؛ مدل كسب و كار در جهان در حال دگرگوني است؛ به نظر مي‌‌رسد كه امروزه، دوران بي‌دغدغه گذشته براي كسب و كارهاي سنتي به پايان رسيده است و فضاي كسب و كار به سمت و سوي نوع ديگري از ايده‌پردازي و خلاقيت در حال گذار است كه در آن به شكل و شمايل ديگري از برنامه‌‌ريزي و اجرا نيز نياز است. دوره‌اي كه در آن مغازه‌هاي سنتي و بازارچه‌هاي نوستالژيك جاي خود را به نوع خاصي از كسب و كارهاي آنلاين و ديجيتال داده است. كسب و كارهاي نويني كه در آن نه بازارهاي چارسو و راسته‌‌هاي كسب و كار، بلكه فضاي مجازي و اپليكيشن‌هاي ارتباطي حرف اول و آخر را مي‌زند. در مراسم افتتاح شركت صرفه ماركت، ابتدا اميرتقي خان تجريشي، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي تصويري از چشم‌انداز برنامه‌ريزي‌هاي مجموعه بهشهر براي به چرخش درآوردن چرخ‌هاي توليد كشور سخن گفت. بعد از سخنان تجريشي، مجيد محسني‌مجد، مديرعامل گروه توسعه صنايع بهشهر نيز از تصويري از روحيات و تفكراتي سخن گفت كه باعث شده به‌پخش به عنوان يك برند، مطرح در سطح اقتصاد ملي بدرخشد. در نهايت نيز بهروز پورمحمدي با اشاره به اين واقعيت كه به‌پخش در سال ۲۰۲۰ ميلادي با ۳۱۰۰ ميليارد تومان فروش نسبت به سال گذشته افزايش ۳۵ درصدي را در بخش فروش رقم زده، بخشي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شركت براي توسعه مشاغل آنلاين و اينترنتي را تصويرسازي كرد. 

 نقش بسزاي جهش توليد، در گرداندن چرخ‌هاي توليد كشور 
 در شرايطي كه اقتصاد ايران در دوران مواجهه با كرونا و تحريم‌هاي اقتصادي تلاش مي‌كند با كوچك‌ترين تنشي روند توزيع اقلام اساسي و مصرفي مردم را ساماندهي كند، شركت به‌پخش با استفاده از رويكردهاي نوين فناورانه و بهره‌مندي از فروشگاه‌هاي بر خط و اينترنتي تلاش مي‌كند جريان سيال توليد، تامين و توزيع محصولات مورد نياز مردم را بدون خدشه‌اي دنبال كند. در همين خصوص اميرتقي خان تجريشي، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي به ارايه موضوعاتي در خصوص عملكرد به‌پخش پرداخت و گفت: «سبد محصولات «به‌پخش» شامل بيش از ۵۰ برند غذايي، محصولات بهداشتي و دارويي است كه از جمله آنها مي‌توان به محصولات گروه توسعه صنايع بهشهر اعم از محصولات شركت‌هاي: پاكسان، گلتاش، ساينا، مارگارين و بهپاك اشاره كرد. خوشحاليم كه امروز «به‌پخش» خدمات و محصولات خود را توسعه داده است.»
تجريشي افزود: «همان‌طور كه شركت‌هاي توليد‌كننده مواد‌غذايي و بهداشتي نقش اساسي در تامين امنيت غذايي و سلامتي آحاد مردم دارند، نقش شركت‌هاي‌ پخش و توزيع نيز از اهميت بالايي برخوردار است. بايد توجه داشت كه هر مقدار شركت‌هاي توليدي تلاش كنند تا محصول با كيفيت و قيمت مناسب توليد شود، اما اگر توزيع مناسب صورت نگيرد، مي‌تواند منجر به زيان يا حتي بحران شود. به خصوص در زماني كه كشور تحت شديد‌ترين تحريم‌هاي ظالمانه قرار گرفته است و دشمنان به هر نحو و بهانه‌اي سعي در خدشه‌دار كردن چهره نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارند. خوشبختانه «به‌پخش» توانسته در زنجيره ارزش هلدينگ توسعه صنايع بهشهر نقش بسزايي را ايفا كرده و فاصله بين كارخانه و مصرف‌كننده نهايي را كوتاه كند.»
مديرعامل گروه توسعه ملي با بيان اينكه اين شركت علاوه براين كه توانسته با خدمات خود براي برندهاي توليدي گروه توسعه ملي خلق ارزش كند، گفت: «به‌پخش توانسته گستره فعاليت خود را به ساير برندهاي ايراني گسترش دهد و ما امروز خوشحاليم كه «به‌پخش» و شركت‌هاي گروه توسعه صنايع بهشهر در سال جهش توليد در چرخش چرخ‌هاي توليد نقش بسزايي داشته‌اند و سهم مهمي در خدمت به مردم عزيز به خود اختصاص دهند. اميدواريم كه راه‌اندازي برند «صرفه ماركت»، بتواند با استفاده از ظرفيت بازار فروش آنلاين، به موفقيت‌هاي روزافزون اين گروه كمك كند.»

روحيه جهادي كاركنان است كه تفاوت‌ها را رقم مي‌زند
 بدون ترديد يكي از مهم‌ترين عوامل در مسير بهبود شاخص‌هاي رشد و توسعه واحدهاي اقتصادي، تفكرات و روحياتي است كه كاركنان شركت‌ها در مواجهه با مسائل اقتصادي از آنها بهره مي‌برند. بدون اين روحيه جهادي و تفكرات متعالي، امكان رشد كمي و كيفي فعاليت‌هاي بنگاه‌هاي اقتصادي بيشتر به يك روياي در دوردست شبيه خواهد بود تا واقعيتي كه بتوان روي آن حساب جدي باز كرد.در همين خصوص مجيد محسني مجد مديرعامل گروه توسعه صنايع بهشهر در مراسم افتتاح فروشگاه اينترنتي صرفه ماركت گفت: «بنده به واسطه اينكه مدتي توفيق خدمت در شركت به‌پخش را داشتم، از نزديك شاهد زحمات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي اين عزيزان بوده‌ام و امروز به‌پخش با مديريت آقاي پورمحمدي و با همت پرسنل و مديران خلاق و جهادي خود توانسته اقدامات ارزشمندي را انجام دهند.»
وي تاكيد كرد: «در يك سال اخير همه‌ ما شاهد بوديم، كليه‌كسب و كارها با شيوع ويروس كرونا دچار تغييرات بسياري شدند و يا اينكه از بين رفتند اما به‌پخش امروز با عبور از مشكلات و تلاش و مبارزه مداوم براي رفع كامل آنها، توانسته در شرايط فعلي كشور و با وجود مشكلات ناشي از بيماري كرونا خوش بدرخشد و دو طرحي كه امروز قرار است رسما آغاز به كار كند حاصل اين تلاش و كوشش است. موفقيت به‌پخش نتيجه روزها و ساعت‌ها تلاش كارگراني است كه در خطوط توليد فعاليت مي‌كنند و خود را متعهد مي‌دانند كه به نحو احسن كالاهاي مورد نياز مردم را در سراسر كشور به صورت عادلانه توزيع كنند.»

 براي تحقق شعار جهش توليد 
با تمام قوا تلاش مي‌كنيم
 بررسي آمارهاي مستند نشان مي‌دهد هر زمان كه برندهاي اقتصادي كشور به سمت استفاده از فناوري‌هاي ارتباطي جديد و اپليكيشن‌هاي ارتباطي روي آورده‌اند، روند بهبود شاخص‌هاي رشد در بخش‌هاي مختلف نيز صعودي بوده است. بر اساس آمارهاي مستند كه توسط بهروز پورمحمدي، مديرعامل هلدينگ به‌پخش ارايه شد شركت به‌پخش بعد از استفاده از اين روش‌هاي به‌روز ارتباطي رشد قابل توجهي را در بخش‌هاي گوناگون تجربه كرده است. پورمحمدي در همين خصوص تاكيد كرد: بسيار خوشحاليم كه در پايان بهمن ماه و مصادف با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران توانستيم با دو پروژه حاضر سهم كوچكي در تحقق شعار جهش توليد داشته باشيم. پورمحمدي با بيان اينكه فرآيندهاي اصلي به‌پخش تامين، بازاريابي، فروش و توزيع را شامل مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين شركت سال ۲۰۲۰ ميلادي با ۳۱۰۰ ميليارد تومان فروش نسبت به سال گذشته افزايش ۳۵ درصدي را در بخش فروش رقم زد. بسيار خرسنديم كه اخيرا در آخرين رتبه‌بندي در كنار شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي و گروه توسعه صنايع بهشهر در فهرست ۱۰۰ شركت برتر ايران قرار گرفتيم. يكي از مزاياي رقابتي به‌پخش ناوگان عظيم حمل و نقل با در اختيار داشتن حدود ۴۰۰ خودرو و ظرفيت انبار موجود در ۳۰ استان كشور است به‌طوري كه امسال حدود ۲۴۰ هزار تن كالا به بازار عرضه كرديم. وي با برشمردن ويژگي‌هاي فروشگاه اينترنتي صرفه ماركت، دارا بودن محصولات انحصاري، برخورداري از ناوگان عظيم حمل و نقل به‌پخش، امكان گسترش جغرافيايي در سراسر كشور با استفاده از ظرفيت انبار موجود در ۳۰ استان و ارتباط نزديك با تامين‌كنندگان مختلف و توان جذب آنها را از وجوه تمايز اين فروشگاه اينترنتي با رقباي حاضر قلمداد كرد. گفتني است در پايان مديرعامل گروه توسعه صنايع بهشهر به پاس عملكرد موثر و مثبت شركت به‌پخش در طول سال مالي گذشته كه موجب بر جاي گذاشتن ركورد فروش و رشد فروش شركت‌هاي تابعه شد، لوح تقديري به مديرعامل اين شركت اهدا كرد.


  اميرتقي خان تجريشي، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي: به‌پخش نقش اساسي در تامين امنيت غذايي و سلامتي آحاد مردم دارد
 مجيد محسني‌مجد، مديرعامل گروه توسعه صنايع بهشهر: توزيع احسن كالاهاي مورد نياز مردم در سراسر كشور با روحيه جهادي ممكن است
  بهروز پورمحمدي: افزايش 35درصدي در فروش نشان‌دهنده استفاده بهينه از فناوري‌هاي نوين است

 


درخشش به‌پخش در آخرين رتبه‌بندي شركت‌هاي برتر ايران

در مراسمي با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت و مديرعامل سازمان مديريت صنعتي، مدير مركز رتبه‌بندي شركت‌هاي برتر و جمعي از مسوولان كشوري و مديران بنگاه‌هاي اقتصادي كشور 500 شركت برتر ايران معرفي شدند.
در اين مراسم كه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار شد 500 شركت برتر ايران معرفي شدند و شركت به‌پخش با كسب رتبه نود و هفتم در ميان ۱۰۰ شركت برتر ايران برگ زرين ديگري به افتخارات خود افزود. بر اساس اين گزارش، گروه توسعه صنايع بهشهر رتبه نخست در گروه محصولات غذايي و آشاميدني و رتبه پنجاه و چهارم در ميان ۱۰۰ شركت برتر، گروه توسعه ملي رتبه بيست و هشتم، بانك اقتصاد نوين رتبه چهل و هشتم، به‌پخش رتبه نود و هفتم و پاكسان رتبه صد و چهلم را به خود اختصاص دادند و در گروه محصولات غذايي و آشاميدني شركت قند نيشابور، در گروه محصولات شيميايي و بهداشتي شركت پاكسان و در گروه موسسات بيمه‌اي نيز از شركت بيمه نوين تقدير به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون