• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4880 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۴ اسفند

آقاي وزير به گيلان خوش آمديد!

غزل لطفي

حضور وزير آموزش و پرورش در استان گيلان را در رسانه‌ها ديدم و برنامه‌هاي سفرشان كه تشكيل شده بود از ارتباط با مديران مدارس استان در شبكه شاد، حضور در شوراي آموزش و پرورش، زيارت گلزار شهداي رشت و آرامگاه ميرزا كوچك جنگلي، ديدار با تعدادي از معلمان منتخب استان، حضور در مراسم افتتاح يك طرح آموزشي در منطقه چمارسراي رشت و كاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبيعي را خواندم و چقدر شبيه برنامه حضوري جناب وزير در استان خوزستان و براي افتتاح يك واحد آموزشي بود!  آقاي وزير در اين شرايط كرونايي كه حتي رييس‌جمهور هم براي افتتاح پروژه‌هاي مهم كشوري به صورت مجازي حضور پيدا مي‌كنند لزوم حضور فيزيكي و بازديدهاي استاني شما را كه برنامه خاصي هم در آن گنجانده نشده بود، نفهميدم.  البته مي‌دانم دائما درصدد بازگشايي مدارس و شروع مجدد تحصيل حضوري هستيد اما با توجه به اينكه بارها گفتيد و ستاد ملي كرونا هم توضيحات خود را در اين زمينه ارايه داده است، مي‌توانستيد هزينه‌هاي سفر خود را به خريد ملزومات تحصيل مجازي براي دانش‌آموزان اختصاص دهيد تا ما هم احساس نكنيم وزير هم در حال سفرهاي غيرضروري است.  
كاشت نهال كار بسيار پسنديده‌اي است اما به نظر مي‌رسد با توجه به سرسبزي استان گيلان، پايتخت با وجود آلودگي شديد هوا كه تقريبا همه سال با آن دست به گريبان است بيشتر نياز به اين الگو‌سازي داشت. آقاي وزير!‌ اي كاش به مسوولاني كه برنامه‌هاي سفر شما را برنامه‌ريزي كرده بودند، گوشزد مي‌كرديد كه اگر قرار است با مديران مدارس ارتباطي در شبكه شاد داشته باشيد اين جلسات مجازي نيازي به طي كردن اين مسافت نيست و پشت ميز خود و در دفترتان هم مي‌توانيد نشست‌هاي مجازي را برقرار كنيد. 

 

جناب وزير همان طور كه مستحضر هستيد، كارمندان آموزش و پرورش نيز مانند تمام دستگاه‌هاي اداري طبق پروتكل‌هاي ارايه شده توسط ستاد مديريت و مقابله با كرونا به صورت حضوري در محل خدمت خود حاضر مي‌شوند و ‌اي كاش حالا كه به استان گيلان سفر كرده‌ايد قبل از بازديد از آرامگاه ميرزاكوچك خان حضورا به مدارس روستايي و كوهستاني و محروم اين استان سركشي مي‌كرديد تا براي معلمين دلسوز و هميشه فداكار اين مناطق نيز باعث دلگرمي بوديد. 
 قدر مسلم با اين برنامه كه ما درباره سفر شما خوانديم، شما نه هيچكدام از چالش‌هاي موجود در سيستم آموزشي استان را خواهيد ديد و نه درد و يا مشكلي به گوش شما خواهد رسيد تا درصدد رفع آن باشيد. 
اما انتظار ما از شما و بانيان اين سفر استاني بيش از اين بود. به اميد اقامت و آخر هفته‌اي همراه با آرامش و موفق در استان گيلان!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون