• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4885 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ اسفند

افتخارآفريني كماندار كشورمان

زهرا نعمتي پيشگام در نسل جوان IPC

كميته بين‌المللي پارالمپيك اسامي منتخبان تقدير بخش بانوان براي روز جهاني زن در سال ۲۰۲۱ را اعلام كرد. به گزارش كميته ملي پارالمپيك IPC پيش از اين اسامي نامزدهاي اين عنوان در بخش موسسين، فرد پيشگام در نسل جوان همچنين كميته‌هاي ملي پارالمپيك و فدراسيون‌هاي جهاني را اعلام كرده بود و روز دوشنبه 8 مارس همزمان با روز جهاني زن، منتخبين را كه توسط كميته ورزش زنان IPC برگزيده شده‌اند، معرفي كرد. از ايران نيز زهرا نعمتي، ملي‌پوش پرافتخار كشورمان و دارنده دو نشان طلاي پارالمپيك در بخش فرد پيشگام در نسل جوان IPC و دكتر بتول مشرف‌جوادي نيز در بخش موسسين به عنوان نامزد معرفي شدند و در نهايت زهرا نعمتي فرد برگزيده در بخش پيشگام در نسل جوان IPC اعلام شد. نعمتي براي دريافت اين عنوان با ورزشكاراني از كشورهاي سنگاپور، مالديو، كلمبيا و نيز نماينده  مهاجران رقابت داشت.
در بخش موسسين بانويي از فدراسيون جهاني كرلينگ و در بخش كميته‌هاي ملي پارالمپيك و فدراسيون‌هاي جهاني، بخش پاراوزنه‌برداري IPC به عنوان ديگر منتخبين معرفي شدند. ريتا وندريل، رييس كميته ورزش زنان IPC در اين خصوص گفت:«اين اقدام از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و امسال دومين مرتبه‌اي است كه شاهد افزايش تعداد عناوين منتخبين بوديم.»
او افزود:«اين معرفي تقديري است از افرادي كه موانع را پشت سر گذاشته‌اند و فرصت‌هاي نويني را براي ورزشكاران، مربيان و مسوولان در ورزش معلولين ايجاد كرده، در جنبش پارالمپيك الهام‌بخش بوده و باعث ترويج آرمان‌هاي آن شده‌اند.»
رييس كميته ورزش بانوان IPC خاطرنشان كرد: «چيزهاي زيادي وجود دارد كه ‌بايد ما از اين افراد بياموزيم و هرچه بتوانيم پست‌هاي مديريتي را در بخش بانوان افزايش دهيم شاهد ايجاد تنوع  در جنبش پارالمپيك خواهيم بود.»
زهرا نعمتي بعد از دريافت جايزه به مناسبت روز جهاني زن گفت‌وگويي با وب‌سايت كميته پارالمپيك آسيا داشت. او در پيامي به مناسبت تبريك روز جهاني زن چنين بيان كرده است:«مهم‌ترين نكته آن است كه براي خود هدف داشته باشيد و همواره به دنبال تحقق آن باشيد.  اين همان هدفي است كه باعث شادي شما در زندگي مي‌شود.»  وب سايت كميته پارالمپيك آسيا در ادامه نوشت «او كه همواره پيشگام، الگو و دارنده چندين عنوان قهرماني بازي‌هاي پارالمپيك است هرگز خاطرات گذشته و سانحه رانندگي سال ۲۰۰۴ كه قطع نخاع شدن او را به همراه داشت را مرور نمي‌كند چراكه زندگي جديدي را آغاز كرده است. حضور او در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ريو ۲۰۱۶ سبب شد تا اولين ورزشكار ايراني، نخستين بانوي آسيايي همچنين جزو ۱۳ ورزشكاري باشد كه در جهان توانسته‌اند چنين كاري را انجام دهند. در حال حاضر او مسير انگيزه دادن به بانوان معلول جهان را برگزيده است.» از او سوال شد كه آيا اين مساله مسووليت‌پذيري فراتر ايجاد مي‌كند؟ و اين ورزشكار ۳۵ ساله كرماني اين‌طور پاسخ داد:«اين يك مسووليت نيست، يك هدف است و به دنبال آن هستم تا ساير بانوان داراي معلوليت را انگيزه بدهم و سبب الهام‌بخشي آنها شوم و بدين ترتيب مسير را به آنها نشان دهم. به دنبال هدايت آنها هستم تا نقش راهنما و براي ديگران و بانوان ايراني همچنين در سطح جهان نقش الگو را داشته باشم.»   اين صحبت‌هاي زهرا  نعمتي دارنده عنوان قهرماني در خلال برگزاري مسابقات پاراتيروكمان فزاع  در دوبي با  APC  بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون