• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

رهبر معظم انقلاب در سخناني به‌ مناسبت عيد مبعث از دو هدف دشمن در جنگ نرم پرده برداشتند

شكستن زنجيره تواصي و وارونه‌نمايي حقايق

جوانان با استفاده از فرصت فضاي مجازي در جامعه اميدآفريني كنند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد مبعث پيامبر مكرم اسلام، اهداف اين هديه بزرگ پروردگار را «حكمراني الهي، رشد بشر، استقرار عدالت و ايجاد حيات طيبه» خواندند و با اشاره به ضرورت منطقي برپايي نظام سياسي براي تحقق اين اهداف بسيار بزرگ افزودند: انقلاب اسلامي به ابتكار و شجاعت امام بزرگوار، خط بعثت نبي مكرم را احيا كرد و به همين علت مورد دشمني مستمر اشرار عالم  قرار گرفته است كه «بصيرت و استقامت در صراط مستقيم»، اين دشمني‌ها را ناكام خواهد گذاشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريك عيد نوراني مبعث گفتند: در بعثت همه پيامبران، اهداف الهي بزرگي وجود داشته كه در راس آنها توحيد و سپس تزكيه و تعليم انسان‌ها، استقرار عدالت و ايجاد حيات طيبه به معناي رشد و شكوفايي عقل و علم، آرامش روحي، آسايش مادي، امنيت محيط زندگي، رفاه و شادكامي و بالاتر از همه تكامل معنوي بشر است.
رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اينكه اهداف بعثت صرفا با بيان محقق نمي‌شود، افزودند: پيامبران براي اين امر بسيار مهم بايد مناسبات اجتماعي ايجاد مي‌كردند كه طبعا اين امر نيز قدرت و نظام سياسي مي‌خواهد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به آيات متعدد قرآن، هدف پيامبران از ايجاد نظام سياسي را حكمراني منبعث از كتاب خدا و احكام الهي برشمردند و گفتند: استقرار آيين حكمراني نيازمند راهبري، مديريت و فرماندهي است كه اين مسووليت بسيار سنگين بر دوش پيامبر قرار دارد. ايشان افزودند: در نگاه توحيدي، دين برنامه جامع زندگي انسان در همه ابعاد فردي، اجتماعي و سياسي است و به همين دليل به فرموده قرآن مجيد، اشرار عالم، مفسدان، مستكبران، استعمارگران و غارتگران در همه ادوار تاريخ در مقابل آيين عدالت‌بخش و ضدظلم الهي ايستاده‌اند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به خصومت ظالمان جهان با جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كردند: امروز هم نظام اسلامي كه در تبليغات جبهه مستكبران، اسلام سياسي ناميده مي‌شود آماج همه‌گونه حمله و توطئه است، چراكه توانسته براي تحقق حكمراني الهي، حكومت تشكيل و به ملت بزرگ عزيز ايران هويت ديني و اسلامي دهد. ايشان با تاكيد بر اينكه نبايد تعريف جامع قرآن از دين را به اعمال عبادي و فردي تقليل داد، افزودند: بعثت پيامبر، امواج برانگيختگي و تحرك و تلاش را در جامعه صدر اسلام به همراه آورد و به فرموده اميرمومنان، پيامبر خاتم براي هر درد و بيماري افراد و جامعه، دارو و مرهم داشت و در اين مسير، هرگاه لازم بود حدود و مجازات اسلامي را نيز اعمال مي‌كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه سخنان‌شان، انقلاب اسلامي را احياگر مضمون بعثت در دوره معاصر توصيف كردند و گفتند: امام بزرگوار با ابتكار، شجاعت، انديشه بلند و فداكاري توانست خط مستمر بعثت نبوي را پر رنگ كند و جامعيت و ابعاد سياسي و اجتماعي اسلام را نشان دهد. ايشان با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي به پيروي از بعثت نبوي، در مقابل ظلم، استبداد و استكبار و همراه مظلومان بوده، افزودند: با تشكيل نظام اسلامي همان حوادث و شرايطي كه براي پيامبران روي داد، اتفاق افتاد و اشرار و مستكبرين عالم در مقابل ملت ايران صف كشيدند. 
رهبر معظم انقلاب اسلامي به تحريف و دروغگويي جبهه استكبار نيز اشاره كردند و گفتند: آنها به دروغ در تبليغات خود مي‌گفتند جمهوري اسلامي با تمام دنيا سر ناسازگاري و ستيزه دارد در حالي‌ كه نظام اسلامي بر اساس تاكيدات قرآن، فقط در مقابل كساني قرار دارد كه با ملت ايران دشمني مي‌كنند و با بقيه ملت‌ها و كشورها از هر آيين و نژادي روابط دوستانه دارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به استمرار دشمني‌ها با نظام اسلامي تاكيد كردند: براي مواجهه با دشمن فعال به دو عنصر مهم «بصيرت» و «صبر و استقامت» نياز است. ايشان افزودند: بصيرت به معناي آن است كه انسان در شناخت راه درست دچار اشتباه نشود و صبر هم يعني استقامت و پافشاري در پيمودن صراط مستقيم كه اگر اين دو عنصر وجود داشته باشد، دشمن نمي‌تواند به اهداف خود برسد. ايشان لازمه حفظ اين دو خصوصيت مهم را، وجود «جريان تواصي» در جامعه برشمردند و گفتند: اگر زنجيره توصيه به صبر و حق در ميان مردم برقرار باشد، احساس نااميدي، تنهايي و ضعف اراده در جامعه به وجود نمي‌آيد و جرات اقدام نيز از بين نخواهد رفت. رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه يكي از اهداف اصلي دشمن در جنگ نرم، از بين بردن زنجيره تواصي است، خاطرنشان كردند: قطع جريان تواصي بسيار خطرناك است و جوانان به عنوان افسران جنگ نرم نبايد بگذارند چنين اتفاقي بيفتد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: در اين جنگ نرم، جوانان بايد با استفاده از فرصت فضاي مجازي، در جامعه اميدآفريني و توصيه به ايستادگي و بصيرت كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي وارونه‌نمايي حقايق را يكي ديگر از شگردهاي دشمن در جنگ نرم برشمردند و با اشاره به نمونه‌هايي از دروغگويي‌هاي آشكار افزودند: مردم مظلوم يمن شش سال است كه با چراغ سبز دولت امريكا زير بمباران و محاصره اقتصادي و غذايي و دارويي دولت سنگدل و ظالم سعودي هستند و صداي اعتراض هيچ‌يك از مجامع بين‌المللي و دولت‌هاي مدعي غربي بلند نشده اما حالا كه مردم پر استعداد يمن، با ساخت يا تهيه برخي وسايل دفاعي به حملات دشمن پاسخ مي‌دهند، صداي اعتراض و ملامت، حتي از طرف سازمان ملل بلند شده كه اين اقدام سازمان ملل زشت‌تر از اقدامات امريكاست.  «در اختيار داشتن بزرگ‌ترين زرادخانه اتمي و كشتار ۲۲۰ هزار نفر به‌ وسيله بمب اتم و در عين حال ادعاي مخالفت با سلاح كشتار جمعي»، «حمايت از دولت سعودي كه مخالف خود را با اره تكه‌تكه مي‌كند و در عين حال ادعاي طرفداري از حقوق بشر» و «ايجاد و حمايت از گروه‌هاي تروريستي همچون داعش و قرار دادن پول و امكانات رسانه‌اي مدرن و فراهم كردن زمينه فروش نفت سوريه به‌ وسيله آنها و در عين حال ادعاي مبارزه با تروريسم» مصاديق ديگري از وارونه‌نمايي‌هاي دولت امريكا بود كه رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به بغض و كينه امريكايي‌ها از حضور منطقه‌اي ايران،گفتند: جمهوري اسلامي در هر جا از منطقه، چه سوريه و چه عراق وارد شده، براي دفاع از دولت قانوني آن كشور و به درخواست و رضايت آن دولت و به صورت مستشاري بوده است، در حالي ‌كه امريكايي‌ها ظالمانه وارد عراق و سوريه شده و پايگاه نظامي درست كرده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: البته امريكا حتما بايد عراق را تخليه كند؛ چراكه اين قضيه خواست و قانون عراقي‌هاست و سوريه را نيز بايد هر چه زودتر تخليه كنند. ايشان وظيفه همگان در قبال امانت گرانبهاي انقلاب را تواصي به حق و صبر، شناخت دشمن و ايستادگي و تسليم نشدن در مقابل آن و اعتماد نكردن به آن دانستند و در پايان با اشاره به بيش از يك‌سال تلاش و مجاهدت مجموعه‌هاي درماني در مقابله با بلاي همه گير كرونا گفتند: لازم است هم بنده و هم آحاد مردم، سپاس قلبي خود را از اين عزيزان ابراز و براي آنها دعا كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون