• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

پيدا و پنهان

رشد  نقدينگي  به دليل مشكلات ساختاري است

روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد: به دليل مشكلات ساختاري متوسط رشد نقدينگي در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۶ درصد است. روابط عمومي بانك مركزي با انتشار پستي در صفحه توييتر خود در پاسخ به اين نقد كه نصف نقدينگي تاريخ اقتصاد ايران در سه سال گذشته خلق شد، افزود: «وقتي به دليل مشكلات ساختاري متوسط رشد نقدينگي در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۶ درصد است. رياضيات پايه به ما مي‌گويد هر سه سال نقدينگي دو برابر مي‌شود و فرقي نمي‌كند سياستگذار پولي چه كسي  باشد.»

رشد ۱۰۵ درصدي صادرات ايران به روسيه در سال ۲۰۲۰

سفير ايران در روسيه با تاكيد بر گسترش روابط تجاري ايران با كشورهاي ديگر از بازار روسيه به عنوان يك ظرفيت خوب براي صادرات كشور نام برد و گفت: روسيه حدود ۲۶۰ ميليارد دلار واردات دارد و ما مي‌توانيم با تامين بخشي از كالاهاي مورد نياز روسيه، سهم خودمان از بازار اين كشور را داشته باشيم. كاظم جلالي در اين زمينه و با اشاره به ملاقات خود با وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اينكه روابط ما با روسيه، بيشتر روابط سياسي، امنيتي و دفاعي است و از طرفي به دليل وجود ظرفيت‌هاي اقتصادي متقابلي كه وجود دارد بي‌ترديد بايد روابط اقتصادي بين دو كشور نيز توسعه و گسترش يابد. وي با بيان اينكه در سال۲۰۲۰، حجم صادرات ايران به روسيه حدود ۱۰۵ درصد افزايش داشته است، آن را يك موفقيت بزرگ براي كشور عنوان كرد و اظهار داشت: رشد 105درصدي افزايش صادرات به روسيه نشان مي‌دهد ما مي‌توانيم مسير را براي صادرات بيشتر ادامه دهيم.

پدرخوانده‌هاي  سياسي
 راه را  براي جوان‌ترها  باز كنند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه عرصه اجرا در كشور نيازمند نيروي جوانانه است، گفت: اميدوارم پيرمردها و پدرخوانده‌هاي سياسي عرصه مديريتي كشور را كنار بگذارند و سنگ جلوي پاي جوانان نيندازند و اجازه دهند تا جوانان وارد عرصه شوند و با تنگ‌نظري قطار انقلاب را خلوت و خلوت‌تر نكنند؛ چون با اين رويه در انتها خودشان مي‌مانند و قطاري خالي. محمدجواد آذري‌جهرمي در مراسم افتتاح پروژه‌هاي ارتباطي حوزه روستايي استان هرمزگان گفت: وعده‌هاي تو خالي مردم را خسته ومايوس مي‌كند، چراكه بنا بر روايات مردم به حاكمان خود نگاه مي‌كنند. آذري‌جهرمي تصريح كرد: بنده به عنوان نماينده حاكميت وعده‌اي در سفر شهريور ماه به مردم هرمزگان دادم كه شاخص‌هاي ارتباطي استان به ‌لحاظ توسعه ارتباطات روستايي را از ۶۰ درصد متناسب با برنامه ششم توسعه به ۸۰ درصد تا پايان برنامه برسانيم. آذري‌جهرمي ادامه داد: ۲۸۱ روستا تا امروز متصل شده‌اند و ۲۵ روستاي ديگر هم به اين مجموعه اضافه مي‌شود. يعني در مجموع ۳۰۶ روستاي هرمزگان به شبكه ارتباطي متصل خواهند شد. ۱۳۶ هزار نفر با اين توسعه به شبكه جهاني متصل شده‌اند و عدالت ارتباطي براي آنها  برقرار شده  است.


شناسايي ۴۰  هزار  نفر  با  گردش مالي ۵   ميليارد  توماني

اميدعلي پارسا، رييس سازمان امور مالياتي كشور در خصوص گردش مالي افراد ثروتمند گفت: از طريق رصد تراكنش‌هاي بانكي توانستيم ۴۰ هزار نفر را كه بيش از ۵ ميليارد تومان گردش مالي داشتند، شناسايي و جزو  مؤديان مالياتي قرار  دهيم.


ترخيص غيرقانوني پوشاك از طريق خوداظهاري در گمركات

دبير اتحاديه توليد و صادرات پوشاك گفت: برخورد با برندهاي متخلف پوشاك از دي ماه ۹۹ مجدد آغاز شد. سعيد قديري با اشاره به اينكه در سال 95 بيش از 20 برند پوشاك محصولات خود را به صورت قاچاق وارد كشور مي‌كردند، اظهار داشت: نكته قابل تامل اينجاست كه آنها بخشي از كالاها را با برگه سبز وارد كرده و مابقي كالاها را كه حجم زيادي داشتند به صورت قاچاق وارد مي‌كردند. وي با اعلام اينكه آنها در زمان حضور بازرسان همان برگ سبزها را كپي كرده و براي كل كالاهاي قاچاق استفاده مي‌كردند، افزود: گزارش‌هاي ارسالي نشان مي‌دهد فقط 10 درصد كالاهاي اين برندهاي متخلف با برگ سبز و مابقي به صورت قاچاق وارد مي‌شدند. او با اشاره به اينكه در سال 97 برخورد با قاچاق پوشاك آغاز شد، گفت: در آن سال برخورد با كالاهاي قاچاق در سطح عرضه بسيار مشهود بود، اما در سال 98 برخوردها متوقف شد، البته طرح برخورد با برندهاي متخلف پوشاك در دي ماه 99 مجددا آغاز و تا نيمه اول اسفند ماه ادامه داشت.


صادرات  مرغ  ممنوع  شد

علي‌اكبر شاماني، مديركل دفتر صادرات گمرك ايران ممنوعيت صادرات گوشت مرغ را به تمام گمركات اجرايي كشور ابلاغ كرد. بر اساس اين ابلاغيه، صادرات گوشت مرغ از ۲۰ اسفند ماه ممنوع شده است. كشورهاي ديگر به ويژه در شرايط كرونا تامين نياز داخل را در اولويت قرار داده‌اند. رييس‌جمهور روسيه دستور كنترل شديد بر صادرات محصولات غذايي و كشاورزي صادر كرده و عوارض صادرات را چند برابر كرده‌اند. نكته بعدي اينكه مديريت بر صادرات و واردات، براي كنترل بازار و جلوگيري از گراني است. بخشنامه‌هاي اين‌چنيني كه پس از گراني صادر مي‌شود زمان زيادي نياز خواهد داشت تا  تاثير خود را بر  بازار  بگذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون