• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

پيام روز جهاني تئاتر در سال 2021 منتشر شد

آرزوي هِلن ميرن براي بازگشت به صحنه

پيام روز جهاني تئاتر با آرزوي يكي از بازيگران بنام انگليسي براي خلق آثاري با فهم تازه از دنيا منتشر شده است. به گزارش ايسنا، هر سال چند هفته پيش از فرا رسيدن روز جهاني تئاتر - 27 مارس - پيام اين روزِ ويژه توسط «انستيتو بين‌المللي تئاتر» منتشر مي‌شود. نگارنده اين پيام‌ها معمولا چهره‌هايي شاخص در تئاتر جهان هستند كه به انتخاب اين انستيتو چنين مسووليتي را پيدا مي‌كنند و پيام روز جهاني تئاتر سال 2021 را كه همزمان است با هفتم فروردين 1400 و روز ملي هنرهاي نمايشي، هلن ميرن بازيگر سرشناس انگليسي نوشته است. 
هلن ميرن يكي از بازيگران مطرح و شناخته‌شده تئاتر، سينما و تلويزيون دنياست كه تاكنون جوايز مختلفي را از معتبرترين رويدادهاي جهان كسب كرده است. جايزه اسكار در سال ۲۰۰۷ و نيز جايزه بفتا، توني و اليوير براي ايفاي نقش «ملكه اليزابت دوم» در فيلم «ملكه» تنها بخشي از موفقيت‌هاي اين بازيگر است. او بازي روي صحنه تئاتر را با نقش «كلئوپاترا» در تئاتر ملي جوانان آغاز كرد و بعد از آن به كمپاني رويال شكسپير پيوست. ميرن پس از چهار سال فوق‌العاده در اين كمپاني، مسير كاري خود را با همكاري با كمپاني پيتر بروك تغيير داد. 
اين بازيگر در پيام كوتاه خود براي روز جهاني تئاتر نوشته است: 
«روزهاي بسيار سختي بر اجراي زنده تئاتر گذشته است و نيز بر هنرمندان، تكنيسين‌ها و همه صنعتگراني كه در يك حرفه مملو از تزلزل و بلاتكليفي با اوضاع دست و پنجه نرم كرده‌اند و شايد همين تزلزل هميشگي، آنها را براي زيست در دوران پاندمي با ذكاوت و شجاعت توانمندتر كرد. در اين شرايط جديد، تخيل آنها به راه‌هايي مبتكرانه، سرگرم‌كننده، موثر و الهام‌بخش ترجمه شد كه البته بخش اعظمي از اين اتفاق به واسطه اينترنت رخ داد. انسان‌ها از زماني كه در اين كره خاكي بودند براي هم داستان تعريف كرده‌اند و تا زماني كه ما اينجا هستيم فرهنگ زيباي تئاتر باقي خواهد ماند.
عطش خلاقانه نويسنده‌ها، طراح‌ها، رقاص‌ها، خواننده‌ها، بازيگرها، موسيقيدان‌ها و كارگردان‌ها هرگز خاموش نخواهد شد و انگيزه‌هاي‌شان در آينده‌اي نزديك با يك انرژي جديد و فهمي تازه از دنيايي كه در آن سهيم هستيم، شكوفا خواهد شد. بي‌صبرانه در انتظارم!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون