• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

دومين برد متوالي آبي‌ها با سرمربي جديد

مجيدي خيال استقلالي‌ها را راحت كرده است

سامان سعادت

مهدي تارتار گفت كه بازي تيمش مقابل استقلال در جام حذفي بازي تداركاتي بوده است. مدير اين تيم نيز تاكيد كرد كه تمركز خودروسازان روي ليگ است. پيكاني‌ها نشاني‌هاي ديگري هم دادند كه نشان بدهند باخت‌شان جلوي استقلال در جام حذفي چندان اهميتي نداشته. نشاني‌هايي كه هيچ كدام‌شان نه از اهميت برد استقلال كم مي‌كند نه تلاش پيكان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. پيكان در بازي عصر پنجشنبه مقابل استقلال با تمام توان بازي كرد و مي‌خواست برنده باشد. استقلال هم مقابل همين تيم كه به تيم چقر ليگ معروف شده با ارايه يك بازي قدرتمندانه برنده شد. در مجموع مي‌توان گفت استقلال بازي مهمي را برد. 

آبي‌ها در چند روز قبل از بازي در جام حذفي همچنين طي دومين بازي با هدايت فرهاد مجيدي پالس‌هاي مثبت زيادي براي هواداران تيم‌شان فرستاندند. اول از همه اينكه آنها از فاصله برد مقابل فولاد تا بازي بعدي هفته بسيار آرامي را پشت سرگذاشتند و خبري از جنجال‌هاي هميشگي نبود. مجيدي در رسانه‌ها ديده نمي‌شد و حتي جواب كنايه‌هاي جواد نكونام را هم نداد. فراز كمالوند هم كه فعلا بهترين راه براي ساخت حاشيه براي استقلال به نظر مي‌رسد، نشان داد كاملا حواسش به همه‌ چيز هست. او در واكنش به اينكه چه كسي در تيم حرف اول را مي‌زند و شايعه تاثيرگذاري خودش روي سرمربي استقلال  با گفتن اين جمله كه «پرچمدار استقلال فرهاد مجيدي است» راه را  بر هرگونه تفسير و جنجال بست. پالس دوم هنگامي كه تركيب استقلال در فاصله دو ساعت مانده به بازي اعلام شد به هواداران رسيد. تركيب همان تركيب بازي با فولاد بود. به اين معنا كه ديگر خبري از آزمون و خطاهاي محمود فكري نيست. مجيدي از آن دسته مربياني است كه به تركيب ثابت اعتقاد دارد و اگر هم تصميم بگيرد از بازيكنان به صورت چرخشي استفاده كند باز هم سيستم پايه و تفكرات يكي است. 
اين اميدواري‌هاي استقلال با تماشاي نمايش تيم‌شان مقابل پيكان بيشتر هم شد.  استقلال  مبناي  مشخصي براي بازي در دستوركار داشت، موقعيت‌هاي بيشتري خلق كرد و توانست در همان نيمه نخست دو بر صفر از حريفش پيش بيفتد. در نيمه دوم پيكان توانست وسط موقعيت خراب كردن‌هاي استقلالي‌ها يكي از دو گل را جبران كند. بازي در نهايت با نتيجه دو بر يك به نفع استقلال به پايان رسيد تا مجيدي دومين برد متوالي‌اش را نيز دشت كرده باشد. 
در پايان بازي طبق تصاوير منتشرشده، محمد دانشگر زننده گل دوم استقلال مشكلاتي انضباطي به وجود آورد. فرهاد مجيدي بلافاصله با كنار گذاشتن بازيكن بي‌انضباطش چهارمين پالس مثبت را براي آبي‌ها فرستاد.  خودش هم بعدا تاكيد كرد كه در استقلال بازيكن سالاري نداريم. مجيدي پيش از اين و قبل از دربي جام حذفي در سال گذشته هم دانشگر را بيرون گذاشته بود. هفت محبوب استقلال با اتخاذ اين موضع مقابل يكي از بازيكنان هميشه حاشيه‌ساز تيم نشان داد ديگر زمان جولان دادن بازيكنان در تيم به اتمام رسيده و از اين پس بازيكنان بابت رفتار بدشان جريمه مي‌شوند. مجيدي به  خوبي مي‌داند اين تصميماتش از حمايت كافي هواداران و مديران تيم برخوردار است. 
فرهاد مجيدي، سرمربي تيم فوتبال استقلال  بعد از برد تيمش درگفت‌وگو با سايت رسمي اين باشگاه ضمن تبريك به هواداران درباره دو پيروزي اخير اين تيم در ليگ برتر و جام حذفي گفت:«من آمده‌ام تا استقلال را با پشتوانه شما هواداران بسازم. همه ما بايد قدر اين پيراهن باارزش را بدانيم و در اين راه همه تلاش خود را بكنيم. حتي اگر در زمين مسابقه شكست بخوريم، اجازه نمي‌دهيم اخلاق، عزت و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال خدشه‌دار شود.» او افزود:«از همين تريبون به همه بازيكنان استقلال تاكيد مي‌كنم كه  حرمت اين پيراهن مقدس را نگه دارند و اصول اخلاقي و شخصيت باشگاه را همواره مدنظر قرار دهند. اگر چيزي جز اين رقم بخورد با كسي تعارف نداريم و با او برخورد خواهيم كرد.» سرمربي استقلال تصريح كرد:«هيچ نامي بزرگ‌تر از استقلال نيست. در اينجا استقلال سالار است و بازيكن سالاري جايي در تيم استقلال ندارد.»
استقلال مدل مجيدي از هر نظر با استقلال مدل فكري متفاوت است و چون در اين حين بازيكني عوض نشده مي‌توان با اطمينان گفت اينها تماما تاثيرات كادر فني جديد است. استقلال فعلا روزهاي خوبي را با سرمربي جديدش سپري مي‌كند و اگر به همين روند ادامه دهند مي‌توانند هم مدعي ليگ باشند و هم مدعي جام حذفي. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون