• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4888 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ اسفند

كاپيتان تيم بسكتبال گروه بهمن، قهرمان ليگ برتر زنان در گفت‌ و گو با «اعتماد»:

انتظار داريم بازي‌هاي ما از تلويزيون پخش شود

علي ولي‌اللهي

روز پنجشنبه فينال ليگ برتر بسكتبال زنان برگزار و تيم گروه بهمن موفق شد در سومين ديدار تيم مهرام را با نتيجه 74 بر ۶۳ شكست دهد و براي دومين سال پياپي جام قهرماني را بالاي سر ببرد. در دو ديدار قبلي هر دو تيم صاحب يك پيروزي شده بودند. اين رقابت كه به وقت اضافه كشيده شد به گواه بسياري از كارشناسان و تماشاچيان اينترنتي يك رقابت بسيار سطح بالا و مهيج بود. رقابتي كه در آن بهترين بازيكنان ايران به همراه چند بازيكن خارجي حضور داشتند و همين بر جذابيت‌هاي مسابقه افزوده بود. اين بازي از طريق آپارات و اينستاگرام براي علاقه‌مندان به صورت زنده پخش شد، اما صداوسيما تمايلي به پخش مستقيم اين رقابت نشان نداد. براي بررسي رقابت‌هاي ليگ برتر بسكتبال زنان با «دلارام وكيلي» كاپيتان تيم گروه بهمن و ستاره بسكتبال كشورمان به گفت‌وگو نشستيم. بازيكني كه از نظر خودش سالي بسيار خوب با پاياني شيرين را پشت سر گذاشته است.


 

مسابقات امسال و سطح رقابت‌ها چطور بود؟

امسال سطح مسابقات خيلي بالا بود. تيم‌هاي خوب بيشتر شده بودند. ما در وهله اول يك چلنج داشتيم براي صعود از گروه. تيم‌هاي خوب اكثرا در گروه ما بودند. تيم‌هاي مهرام، نارسينا و نامينو. اين باعث شد بازي‌هاي مرحله گروهي خيلي سخت شود. ما هم تلاش كرديم به اين مسابقات به عنوان يك رقابت تداركاتي نگاه كنيم. در نهايت ما با ايستادن روي سكوي سوم گروه راهي دور پلي‌آف شديم. در نيمه‌نهايي تيم اول گروه ديگر را از پيش رو برداشتيم و در فينال هم تيم دوم گروه خودمان را شكست داديم و قهرمان شديم.

بازي تيم شما با مهرام خيلي جذاب از آب درآمد و در مجموع سطح بالايي داشت. از بازي فينال بگوييد.

بازخوردهايي كه خودمان گرفتيم، اين بود كه همه مي‌گفتند خيلي لذت برديم از ديدن بازي. بازي ما با مهرام به بازي سوم كشيده شده بود. بازي اول را ما باخته بوديم و بازي دوم كامبك زديم و جبران كرديم. در بازي سوم هم قهرمان شديم. سطح فني اين بازي خيلي بالا بود چون بهترين بازيكنان ايران و بهترين بازيكنان خارجي در اين رقابت حضور داشتند. تيم مقابل از مربي خارجي در كنار مربيان ايران بهره مي‌گرفت و همين باعث شد سطح مسابقه خيلي بالا باشد. خدا را شكر ما توانستيم در يك بازي زيبا، مهرام را شكست دهيم. تيم مهرام خيلي تيم قابل احترامي است ولي خب ما توانستيم آنها را شكست دهيم.

فكر مي‌كنيد برآيند ليگي كه برگزار شد با همه مشكلاتي كه داشت آيا توانسته بسكتبال زنان ايران را ارتقا بدهد؟

مطمئنا امسال ما دو، سه پله ارتقا پيدا كرديم. به خاطر اينكه بازيكنان خارجي خيلي خوبي در ليگ امسال شركت كردند و ما از اين بازيكنان خارجي كه چه در تيم‌هاي ديگر بودند و چه در تيم‌ خودمان چيزهاي زيادي ياد گرفتيم. در واقع يك كلاس آموزشي براي ما بود و در كنار آنها ما سعي مي‌كرديم خودمان بهتر باشيم، بازي‌هاي بهتري به نمايش بگذاريم و بهتر هم تمرين كنيم. فكر مي‌كنم ليگ امسال خيلي ليگ بهتري بود نسبت به سال‌هاي قبل. از لحاظ برگزاري هم همين‌طور.

در فوتبال ورود بازيكنان خارجي ممنوع است. اما در بسكتبال هم در بخش زنان و هم در بخش مردان شاهد حضور بازيكنان خارجي هستيم. سوالي كه مطرح مي‌شود، اين است كه آيا قراردادهاي بازيكنان ايراني مبلغ قابل توجهي هست كه تيم‌ها اقدام به جذب بازيكن خارجي مي‌كنند؟

مبلغ قرارداد ما نسبت به سال‌هاي قبل خيلي بهتر شده است. يك سري بازيكنان هستند كه در سطح اول بازي مي‌كنند و قرارداد خوبي دارند. اما اين مي‌تواند خيلي بهتر هم بشود. يعني احساس مي‌كنم كه هر سال اين موضوع در حال بهتر شدن است. ما نسبت به فوتبال يا مثلا بسكتبال مردان قراردادهاي خيلي كمتري داريم ولي با اين حال مبلغي هست كه هر سال اميدواريم به آن اضافه شود و وضعيت بانوان بهبود پيدا كند.

در حالي كه تصور مي‌شد تمام يا لااقل بخشي از رقابت فينال ليگ بسكتبال زنان در تلويزيون پخش شود اين اتفاق رخ نداد. فكر مي‌كنيد اگر اين رقابت پخش زنده مي‌شد چه كمكي مي‌توانست به شما بكند؟

اگر بخواهم نسبت به سال‌هاي قبل مقايسه كنم، مي‌توانم اين نكته را مدنظر قرار دهم كه امسال از طريق آپارات و اينستاگرام بازي‌هاي ليگ پخش مستقيم مي‌شد. همين هم به نظر من يك پيشرفت خيلي خوب به حساب مي‌آيد. ما انتظار داريم در آينده اگر فرصتي باشد، بازي‌هاي ما از صداوسيما پخش شود، چراكه خيلي مي‌تواند به بسكتبال زنان كمك كند. هم در بخش جذب اسپانسر و هم در بالا رفتن انگيزه ورزشكاران خانم. در پخش اينستاگرام ما يك ركورد زديم و بين ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر بيننده داشتيم. همين هم اتفاق خيلي خوبي است كه فدراسيون بسكتبال انجام داده است. تمام بازي‌ها از اين طريق پخش شدند. ولي خب اگر فينال از تلويزيون پخش مستقيم داشت مطمئنا مي‌تواند كمك بيشتري به ما كند. اميدوارم در سال‌هاي آينده چنين اتفاقي رقم بخورد.

آيا بابت قهرماني در ليگ پاداش مشخصي از طرف فدراسيون به تيم شما داده شد؟

ما بابت قهرماني جايزه نقدي از فدراسيون دريافت نكرديم و تنها جايزه‌اي كه گرفتيم مدال و كاپي بود كه به تيم‌هاي برتر داده شد.

امسال براي خودتان به شخصه چطور گذشت؟

امسال براي خودم سال خيلي خوبي بود. امسال براي نخستين بار يك مسووليت بزرگ‌تر داشتم. بايد به عنوان كاپيتان تيم را همراهي و به ساير بچه‌ها كمك مي‌كردم. امسال خيلي خوب گذشت و اينكه با قهرماني به پايان رسيد خيلي شيرين‌تر شد.

فكر مي‌كنيد با توجه به اينكه يكي از بازيكنان شاخص تيم ملي هم هستيد، بتوانيد همين روند را در آنجا هم ادامه دهيد؟

اين به انتخاب مربيان بستگي دارد ولي فكر مي‌كنم حضور داشته باشم و بتوانم كمك كنم.

آيا از اردوي تيم ملي خبري هست؟ و آيا بازي‌هاي ملي خاصي در پيش داريد؟

الان به خاطر شرايط كرونا بازي‌هاي ملي برگزار نشده‌اند. ولي ان‌شاءالله اين شرايط فراهم شود و با واكسني كه زده مي‌شود، بازي‌هاي ملي برگزار شود. در همه جاي دنيا و نه فقط در ايران، چراكه در حال حاضر همه كشورهاي دنيا با اين مشكل روبه‌رو هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون