• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4889 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

نمايش ضعيف پينگ‌پنگ‌بازان كشورمان در دوحه

نوشاد عالميان در نخستين بازي حذف شد

سامان سعادت

 

رقابت‌هاي تنيس روي ميز قهرماني جهان وكسب سهميه المپيك در دوحه قطر با حذف هر 4 نماينده كشورمان در همان روز نخست آغاز شد. در اين رقابت‌ها كه از روز ۲۴ اسفند آغاز شد، نوشاد عالميان بهترين پينگ‌پنگ‌باز كشورمان به همراه برادرش نيما در قسمت مردان و ندا شهسواري و شيما صفايي در قسمت زنان براي كشورمان به ميدان رفتند. نيما عالميان پس از قرعه‌كشي دور نخست در مرحله يك‌شانزدهم نهايي برابر اينخبات از مغولستان قرار گرفت و با نتيجه چهار بر صفر به پيروزي رسيد. عالميان با نتايج ۱۱ بر ۳، ۱۱ بر ۱، ۱۱ بر ۴ و ۱۱ بر يك مقتدرانه پيروز شد. در اين مرحله نوشاد با قرعه استراحت مواجه شد. 
در بخش زنان ابتدا شيما صفايي كه داراي رنكينگ 537  جهان است در دور نخست مقابل سارا دي نوته از لوكزامبورگ با رنكينگ ۷۵ جهان رفت و چهار بر صفر شكست خورد. در ادامه ندا شهسواري با رنكينگ ۲۲۱ جهان مقابل سيبل آلتين كايا از تركيه با رنكينگ ۱۸۳ جهان 4 بر يك شكست خورد. او گيم اول را با نتيجه ۶ بر ۱۱ باخت، درگيم دوم با ۱۱ بر ۷ برنده شد اما در 3 گيم ديگر با نتايج ۷ بر ۱۱، ۳ بر ۱۱ و ۱۳ بر ۱۵ مغلوب شد. 
از ساعت ۱۸ روز يكشنبه ادامه مسابقات بخش مردان پيگيري شد و نوشاد عالميان كه رنكينگ ۷۲ جهان را در اختيار دارد مقابل يك حريف نه‌چندان مطرح به نام فلورنت لمبريت از بلژيك با رنكينگ ۱۰۴ جهان به ميدان رفت و دركمال تعجب با نتيجه 4 بر يك شكست سنگيني خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. همچنين نيما عالميان پس از برد در دور نخست در دور دوم مقابل جيكوب دياس از لهستان با رنكينگ ۶۵  جهان قرار گرفت و 4 بر يك مغلوب شد. او درگيم اول با نتيجه ۱۱ بر ۸  به پيروزي رسيد اما در 4 گيم ديگر با نتايج ۱۲ بر ۱۴، ۹ بر ۱۱، ۸ بر ۱۱ و ۹ بر ۱۱ شكست خورد.
به اين ترتيب پرونده ورزشكاران كشورمان در رقابت‌هاي كسب سهميه المپيك با يك برد و 4 شكست به پايان رسيد تا عملا يك نتيجه ضعيف رقم خورده باشد. پيش از اين برادران عالميان در تور جهاني تنيس روي ميز كه آن هم در قطر برگزار مي‌شد با شكست در دور نخست جدول اصلي از گردونه رقابت‌ها كنار رفته بودند. 
در پايان اين رقاب‌‌ها ۴ نفر از بخش مردان و ۵  نفر از بخش زنان مي‌توانند جواز حضور در رقابت‌هاي المپيك توكيو را كسب كنند. در اين رقابت‌ها  جميل لطف‌الله نسبي و حميده ايرانمنش سرمربيان تيم‌هاي ملي هدايت ملي‌پوشان كشورمان را برعهده داشتند. 
ورزشكاران كشورمان بعد از شكست در رقابت‌هاي جهاني همچنان در قطر خواهند ماند تا در رقابت‌هاي انتخابي آسيايي‌ها كه از روز 18 مارس يعني پنجشنبه آغاز مي‌شود، شركت كنند. پيش از اين دبير فدراسيون تنيس درباره شانس كسب سهميه توسط ورزشكاران كشورمان گفته بود: «در دو دوره قبل(المپيك ريو) سهميه در رقابتي نزديك و ميلي متري با قزاقستان به دست آمد و اين دوره هم مثل گذشته است يعني اختلاف زيادي با حريفان‌مان نداريم كه به راحتي كسب  سهميه كنيم اما بازيكنان ما با توجه به تمريناتي كه داشتند، آماده هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون