• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4896 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

دبيركل جامعه روحانيت از تدوين فهرست۴۰ نفره براي شوراي پايتخت خبر داد

ادغام شوراهاي وحدت و ائتلاف؛ نه تكذيب، نه تاييد!

نام‌نويسي كانديداهاي ششمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا از ۲۰ اسفند ماه ۹۹ آغاز شد و تا ۲۶ اسفند نيز ادامه يافت تا بيش از ۵۰ هزار نفر براي اين انتخابات در سراسر كشور اقدام كنند. حال آنكه پس از بررسي صلاحيت‌ آنها در هيات‌هاي اجرايي كه در نيمه ارديبهشت امسال انجام خواهد شد، اسامي كساني كه براي حضور در اين انتخابات صلاحيت دارند، به وزارت كشور ابلاغ مي‌شود تا آنها رسما وارد كارزار انتخابات شوند. اگرچه نام‌نويسي در انتخابات شوراهاي شهر و روستا در اين دوره نسبت به دوره پنجم كاهش داشته، اين روند در جريان اصولگرا برعكس بوده و بسياري از چهره‌هاي منتسب به اين جريان براي حضور در انتخابات شوراهاي شهر و روستا اعلام حضور كرده‌اند. در ميان همه شهرها انتخابات شوراهاي تهران از باقي مناطق سياسي‌تر بوده و اغلب به همين دليل، مهم‌تر تلقي مي‌شود و البته رقابت تنگاتنگي هم براي حضور در ليست نهايي مورد حمايت يك جريان بر سر آن صورت خواهد گرفت؛ رقابتي كه ۴ سال پيش هم در جريان اصولگرا و هم در جريان اصلاح‌طلب شاهد آن بوديم. امسال اما به نظر مي‌رسد اين رقابت ميان اصولگرايان جدي‌‌تر باشد؛ چراكه يك دوره چهار ساله شوراي شهر تهران، تماما در اختيار اصلاح‌طلبان بوده و با نگاهي تاريخي مي‌توان گفت كه احتمالا امسال اصولگرايان شانس بيشتري دارند. ازسويي مشاركت بدنه اجتماعي اصلاح‌طلب كه تاحدودي از دو انتخابات پيشين سرخورده شده، همچنان در گرو اما و اگرهايي است و همين هم باعث مي‌شود كه رقابت درون‌جرياني اصولگرايان به‌ صورتي جدي‌تر دنبال شود.
در همين راستا و در آستانه برگزاري ششمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا با وجود گروه‌هاي متعدد اصولگرايي كه انتخابات را دنبال مي‌كنند، اخيرا مصطفي پورمحمدي، دبيركل جامعه روحانيت از تدوين يك فهرست ۴۰ نفره براي شوراي شهر تهران خبر داده و گفته است: «خوشبختانه شوراي وحدت با پالايش و راي‌گيري از ميان حدود ۳۰۰ نفر كه براي عضويت در شوراي شهر تهران اعلام آمادگي كرده بودند، به يك ليست بيش از ۴۰ نفره رسيده است. اين يك پالايش منطقي براي شوراي شهر است كه اميدواريم كارها به خوبي پيش برود.»
مصطفي پورمحمدي اين روزها عملا نهادي تحت‌ عنوان شوراي عالي وحدت را هم مديريت مي‌كند؛ شورايي كه قرار بود همه طيف‌هاي اصولگرايي را زير يك پرچم قرار دهد تا در نهايت هم فهرستي واحد براي شوراي شهر پايتخت و برخي كلان‌شهرها، هم گزينه نهايي رياست‌جمهوري را به بدنه اجتماعي‌شان معرفي كنند. پورمحمدي اما در حالي كه اختلافات ميان اصولگرايان همچنان ادامه دارد، در توضيح اين وضعيت كه آيا «ادغام شوراي عالي وحدت و شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب و تشكيل شورايي با عنوان شوراي وحدت ملي در حال انجام است»، به خبرگزاري مهر گفته است: «نه اين خبر را تاييد مي‌كنم و نه تكذيب.» او البته توضيح داده كه «بحث‌هاي زياد در اين مورد صورت گرفته و ان‌شاءالله عمل مشتركي با يكديگر خواهيم داشت. هنوز براي اين موضوع قالب تشكيلاتي مشخص نشده و تصميمات نهايي هم اتخاذ نشده است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون