• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4903 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين

رهبر انقلاب هدف امريكايي‌ها از اصرار بر مذاكره را تحميل يك حرف باطل دانستند

مراقبت شود مذاكرات فرسايشي نشود

در طليعه ماه مبارك رمضان، بهار قرآن، مراسم انس با قرآن كريم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي از طريق ارتباط تصويري حسينيه امام خميني(ره) با مصلاي تهران برگزار شد و قاريان قرآن كريم به تلاوت آيات نور پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن به تبيين موضوع هدايت قرآني پرداختند و درخصوص گستره و ابعاد آن گفتند: هدايت قرآني شامل همه بشريت و دربرگيرنده ابعاد مختلف فردي و اجتماعي زندگي انسان مي‌شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برخي سرفصل‌هاي هدايت قرآني افزودند: كمال معنوي، اداره جوامع انساني و چالش‌هاي سياسي و اجتماعي مرتبط با آن، رفتارهاي مديريتي، اقامه عدل، دفع دشمنان باطني و ظاهري، رفع دشمني‌ها، مسائل اخلاقي، مسائل مربوط به خانواده و تربيت فرزندان، آرامش روحي و رواني و فرونشاندن تلاطم‌هاي دروني، توصيه به علم و شناخت حقايق عالم وجود و رفتارهاي فردي، بخش‌هايي از رئوس موضوعاتي است كه هدايت قرآني شامل آنها مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه بهره‌مندي از هدايت قرآني را تقوا و خشيت الهي دانستند و با توصيه همگان به خواندن همراه با تدبر قرآن در ماه مبارك رمضان گفتند: دل انسان با تلاوت قرآن جلا پيدا مي‌كند و بهاري و با طراوت مي‌شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه قاريان قرآن بايد خود را مبلغان قرآن بدانند بر لزوم تلاوت همراه با تذكر، خشوع و توجه عميق به معنا تاكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در ابتداي سخنانشان با اشاره به آماري كه در سخنراني روز اول فروردين درخصوص رتبه اقتصادي كشور بيان كردند، گفتند: بعد از بيان اين آمار، برخي افراد تذكر دادند كه اين آمار صحيح نيست بر همين اساس موضوع بررسي و مشخص شد، آمار مربوط به رتبه هجدهم كشور صحيح نيست و مربوط به چند سال قبل است كه لازم است از افرادي كه اين موضوع را متذكر شدند، صميمانه تشكر كنم.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان به تلخ شدن كام مردم در زيباترين روزهاي سال بر اثر كرونا اشاره كردند و افزودند: آمارهاي تلخ و تكان‌دهنده از افزايش مبتلايان و جان‌باختگان بايد همه مسوولان و آحاد مردم را هوشيار و بيدار كند كه اين بيماري را شوخي نگيريم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: مسوولان بايد به صورت قاطع كارهاي لازم را انجام دهند و طبق ضوابطي عمل شود كه كارشناسان و مسوولان امور بهداشت و درمان مشخص مي‌كنند. ايشان با اشاره به عوارض اجتماعي كرونا مانند جان‌ باختن عزيزان، افزايش بيكاري، مشكل معيشت و تاثيرپذيري همه برنامه‌هاي كشور از اين بيماري افزودند: بايد با سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي از جانب مسوولان و رعايت ضوابط بهداشتي از سوي آحاد مردم كاري كرد كه اين بيماري متوقف شود و بر اين ويروس منحوس فايق بياييم.
رهبر انقلاب اسلامي با تشكر از تلاش و فداكاري تحسين‌برانگيز مجموعه‌هاي درماني در مقابله با بيماري كرونا، افراد و گروه‌هاي داوطلب را به كمك به جهادگران عرصه درمان همچون اوايل اين بيماري تشويق و توصيه كردند و گفتند: ماه رمضان ماه احسان و دستگيري از نيازمندان است كه بايد در شرايط كرونايي اهتمام به نهضت مواسات و كمك‌هاي مومنانه چندين برابر شود و به اوج خود برسد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در خصوص مسائل مربوط به برجام و تحريم‌ها و مذاكرات گفتند: سياست كشور را در خصوص برجام و تحريم‌ها در سخنان عمومي اعلام و در جلسات با مسوولان يا به صورت مكتوب نيز به آنها بيان كرده‌ايم بنابراين سياست كشور معلوم است كه بايد چه كاري انجام بدهند. ايشان افزودند: تشخيص مسوولان اين است كه بروند مذاكره كنند تا همين سياست را اِعمال كنند كه در اين زمينه بحثي نداريم اما بايد مراقبت شود كه مذاكره فرسايشي نشود؛ چراكه براي كشور ضرر دارد.
رهبر انقلاب اسلامي هدف امريكايي‌ها از تاكيد و اصرار بر مذاكره را تلاش براي تحميل يك حرف باطل دانستند و افزودند: منطق جمهوري اسلامي مبني بر اينكه كه اول بايد امريكا تحريم‌ها را بردارد زيرا به آنها اطميناني وجود ندارد و قبلا بارها نقض عهد كرده‌اند به ‌گونه‌اي است كه حتي بعضي مذاكره‌كنندگان اروپايي نيز قبول دارند و در جلسات خصوصي آن را تصديق مي‌كنند اگرچه در مقام تصميم‌گيري تسليم امريكايي‌ها هستند و از خود استقلالي ندارند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: غالب پيشنهادهاي امريكايي‌ها، متكبرانه و تحقيرآميز است و حتي قابل نگاه كردن هم نيست.
ايشان در پايان ابراز اميدواري كردند كه مسوولان كشور با چشم باز و دل محكم و با توكل به خدا به پيش بروند و به توفيق الهي ملت را خرسند و خوشحال كنند.
در اين مراسم نوراني، تعدادي از اساتيد قرآني و قاريان جوان و يكي از مناجات‌خوانان به اجراي برنامه پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون