• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4903 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين

فائزه هاشمي از پيشنهاد معاون اولي احمدي‌نژاد به خود گفت، دفتر احمدي‌نژاد آن را «طراحي امنيتي» توصيف كرد

جنجال در «كلاب‌هاوس»

فائزه هاشمي يكي از صريح‌ترين و البته محبوب‌ترين فرزندان رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام نزد طيفي گسترده از افكار عمومي است. او كه هم سابقه زندان را در كارنامه دارد و هم نمايندگي مجلس و البته فعاليت رسانه‌اي، اين روزها به ‌جاي مصلحت‌انديشي كه بعضا در منش و كنش فرزندان چهره‌هاي سرشناس سياسي ديده مي‌شود، از مشكلات و مصائب حاكم بر فضاي سياسي و اجتماعي ايران مي‌گويد و اتفاقا به همين دليل هم با استقبال افكار عمومي مواجه است. استقبالي كه شامگاه سه‌شنبه تا ساعات ابتدايي بامداد چهارشنبه، موجبات ثبت ركوردي تازه در«كلاب‌هاوس» را فراهم آورد. اين شبكه اجتماعي محفلي است براي پرسش و پاسخ بر مبناي صوت. محدوديت‌هاي اتاق‌هاي مجازي اين شبكه اجتماعي 8 هزار نفر است؛ ظرفيتي كه به‌تازگي و هنگام حضور محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه در اين شبكه اجتماعي پُر شد اما فائزه هاشمي اين ركورد را نيز شكست و ركوردي چشمگير را به‌ نام خود ثبت كرد. مخاطبان اظهارات او آنقدر زياد بود كه 3 اتاق برايش تشكيل شد تا حدود 19 هزار نفر، به‌طور مستقيم شنونده سخنانش  باشند.
دختر رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام در جريان نشست خود در اين شبكه اجتماعي، از تحريم‌ها و چند و چون سياست خارجي جمهوري اسلامي تا سياست داخلي و ناكارآمدي‌هاي مديريتي و البته مساله حجاب سخن گفت. او با تاكيد چندين باره بر مخالفتش با براندازي جمهوري اسلامي، خواستار بازگشت نظام به مسير ابتداي انقلاب اسلامي شد و گفت: «معتقدم نظام از چارچوب خودش منحرف شده و تلاش دارم برگرديم به همان چارچوب اصلي اول انقلاب. نظام با اين شرايط را تاييد نمي‌كنم. نظام بايد خودش را خيلي تغيير دهد تا برگردد به همان نظام اولي كه مي‌خواستيم.» او همچنين به انتقاد از برخوردهاي صورت‌گرفته با منتقدان پرداخت و بر لزوم رعايت حق و حقوق قانوني آنان تاكيد كرد و گفت: «انقلاب كرديم كه همه آزادانه صحبت كنند، نه اينكه با افراد برخورد شود.» انتقاد به عملكرد اصلاح‌طلبان و تشريح نقش اين جريان سياسي در وضع كنوني به ‌علاوه لزوم توجه به حق و حقوق زنان بخش ديگري از اظهارات فائزه هاشمي بود؛ اظهاراتي كه اگرچه ازسوي اصلاح‌طلبان و افكار عمومي مورد استقبال قرار گرفت ولي از سوي اصولگرايان به تندي نقد شد و از جمله جليل محبي در توييتي نوشت: «فائزه هاشمي كل نظام را زير سوال مي‌برد و از  نبودن آزادي بيان مي‌گويد.»

جنجال   ولنجك
يكي ديگر از سخنان جنجالي فائزه هاشمي اما به محمود احمدي‌نژاد اختصاص داشت. فردي كه حضور صدر اخبار به هر بها و بهانه را اولويت خود مي‌داند و از اين‌رو در اين مسير از بيان مواضع و سخناني كه عمدتا با تكذيب نهادها و اشخاص مواجه مي‌شود، ابا ندارد. آخرين جنجال پيرامون رييس‌جمهوري پيشين ايران، پيشنهاد معاون اولي‌اش به فائزه هاشمي‌رفسنجاني است. ادعايي كه از سوي صريح‌ترين فرزند رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد. آنجا كه فائزه هاشمي در نشست حدود 6 ساعته خود در «كلاب‌هاوس» از آن خبر داد و گفت كه اين تنها يكي از چند پيشنهاد اخير رييس‌جمهوري پيشين ايران به او بوده است. براساس اظهارات دختر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه اختلافاتش با محمود احمدي‌نژاد در دوران حياتش، يكي از جنجالي‌ترين رويدادهاي تاريخ جمهوري اسلامي به شمار مي‌رود، احمدي‌نژد به فائزه هاشمي پيشنهاد معاون اولي خود را داده تا بتواند حمايت او براي انتخابات رياست‌جمهوري 28 خرداد را جلب كند.
«احمدي‌نژاد به من پيشنهاد معاون اولي براي انتخابات ۱۴۰۰ داد. من قبول نكردم، چون سال ۸۸ را نمي‌توانم فراموش كنم. درخواست ائتلاف داد، اما قبول نكردم.» اين عين عبارتي است كه فائزه هاشمي در شرايطي به زبان آورده كه پيش از او نيز عبدالرضا داوري، حامي ديروز و منتقد امروز احمدي‌نژد هم از تلاش‌هاي ناكام رييس‌جمهوري سابق ايران براي ايجاد ارتباط با اصلاح‌طلبان گفته بود. گفته‌هاي فائزه كنار ميل احمدي‌نژاد براي بازگشت به قدرت به‌علاوه اظهارات گاه و بي‌گاه مشاور رسانه‌اي پيشين احمدي‌نژاد، سبب شد تا افكار عمومي روي خوش بيشتري به اين اظهارات نشان دهد و صحت آن را به‌رغم آنكه دور از ذهن مي‌نمود، بپذيرد. ولي دفتر احمدي‌نژاد ظهر روز گذشته اين اظهارات را رد و قويا تكذيب كرد. نكته قابل‌تامل در اين ميان آنكه دفتر احمدي‌نژاد با اشاره به تفاوت مشي رييس‌جمهوري پيشين و فائزه هاشمي، ارتباط همكاري اين دو را نزديك به صفر دانسته ولي همزمان پيشنهاد مطرح‌شده به فائزه هاشمي را پروژه‌اي امنيتي توصيف كرد و نوشت: «اگر چه برخي ادعاي خانم فائزه هاشمي را خودساخته تلقي مي‌كنند، ليكن ما چنين گماني را درباره ايشان نادرست مي‌دانيم. اكنون جاي تعجب است كه ايشان با توجه به ذكاوت خانوادگي در مسائل سياسي، چگونه در موضوعي با اين اهميت و روشني، در دام طراحي يك نهاد اطلاعاتي‌، امنيتي گرفتار شده است؟ ما ضمن محكوم كردن قاطع اين گونه طراحي‌هاي ناجوانمردانه در هتك حيثيت شهروندان و به‌ويژه فعالان حوزه سياست، نظير مشاراليها، اين گونه اقدامات را از سلسله‌برنامه‌هاي نهاد اطلاعاتي- امنيتي خاص براي مهندسي انتخابات مي‌دانيم و هوشياري همه فعالين سياسي و رسانه‌اي را در مواجهه با اين ترفندها و طراحي‌هاي شيطاني ضروري مي‌دانيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون