• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4907 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

ظريف در جاكارتا با رييس‌جمهور و وزير خارجه اندونزي ديدار كرد

قدرداني از اندونزي به دليل تلاش براي اجراي قطعنامه ۲۲۳۱

گروه ديپلماسي| محمدجواد ظريف، وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران، در سفر به اندونزي با همتاي اندونزيايي خود و رييس‌جمهور اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد. در ديدار وزير خارجه ايران با رييس‌جمهوري اندونزي درباره راه‌هاي گسترش همكاري‌هاي دوجانبه و مسائل بين‌المللي رايزني شد. او روز دوشنبه در توييتي نوشت: خوب است كه براي گفت‌وگو با رييس‌جمهور جوكو ويدودو و وزير خارجه رتنو مرسودي، توسعه روابط دوجانبه و همكاري‌هاي نزديك بر سر مسائل منطقه‌اي و جهاني به جاكارتا بازگشتم. از اندونزي براي حمايت با جايگاه خود در شوراي امنيت سازمان ملل در زماني كه ترامپ به دنبال تضعيف قوانين بين‌المللي بود، تشكر و قدرداني كردم.
وزير امور خارجه در ديدار با رييس‌جمهور اندونزي، بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه هر چه بيشتر روابط برادرانه دو كشور تاكيد و از مواضع اصولي اندونزي در شوراي امنيت براي حفظ برجام و اجراي قطعنامه ۲۲۳۱ قدرداني كرد. ظريف با اشاره به مذاكرات خود با همتاي اندونزيايي، از افزايش حجم روابط تجاري دو كشور و توافق طرفين براي استفاده از ظرفيت كميسيون مشترك اقتصادي و ديگر راهكارها براي تقويت روابط اقتصادي دو كشور ابراز خرسندي كرد. رييس‌جمهوري اندونزي نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت روابط دو كشور، از اينكه علي‌رغم شرايط كرونا، ارتباطات روساي جمهوري دو كشور ادامه يافته است، ابراز خرسندي و با اشاره به ظرفيت قابل توجه روابط اقتصادي دو كشور، بر رايزني طرفين در راستاي تحقق اين ظرفيت تاكيد و از افزايش روابط تجاري في‌مابين استقبال كرد. 
پيش از اين ديدار هم محمدجواد ظريف كه روز يكشنبه به جاكارتا سفر كرده است، با خانم رتنو مرسودي، وزير امور خارجه اندونزي ملاقات كرد. وزير امور خارجه در اين ديدار با اشاره به 70 سال روابط دوستانه دو كشور، از مواضع اصولي اندونزي در شوراي امنيت براي حفظ برجام و اجراي قطعنامه ۲۲۳۱ قدرداني كرد. ظريف با ابراز خرسندي از افزايش حجم روابط تجاري دو كشور و با اشاره به ظرفيت بزرگ روابط تجاري في‌مابين بر ضرورت تسريع در نهايي كردن موافقتنامه تعرفه ترجيحي تاكيد و آمادگي طرف ايراني براي ادامه مذاكرات در اين زمينه را اعلام كرد. 
رتنو مرسودي وزير خارجه اندونزي نيز در اين ديدار با تحسين روند دوستانه روابط رو به رشد دو كشور از جمله در حوزه اقتصادي، ابراز اميدواري كرد طرفين با استفاده از كميسيون مشترك تجاري و توافقنامه‌هاي در دست مذاكره، روابط تجاري دو كشور را تسهيل كنند. حمايت از حقوق بين‌الملل و همچنين تبادل‌نظر در‌خصوص آخرين تحولات روند صلح در افغانستان از ديگر موضوعات مورد گفت‌وگوي وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و اندونزي در اين ديدار بود. محمد‌جواد ظريف روز يكشنبه در چارچوب توسعه روابط دوجانبه و ديپلماسي رمضان عازم جاكارتا شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون