• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4912 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

سعيد خطيب‌زاده، سخنگوي وزارت خارجه: فايل صوتي منتشر شده تقطيع شده و گزينشي است

جنجال انتشاريك فايل صوتي ازمحمد جواد ظريف

در صورت موافقت نهادهاي ذي‌ربط كل گفت‌وگوي ۷ ساعته منتشر خواهد شد

در صورت موافقت نهادهاي ذي‌ربط كل گفت‌وگوي ۷ساعته منتشر خواهد شد. سعيد خطيب‌زاده، سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فايل صوتي مخدوش منتشره در برخي رسانه‌ها با صداي محمدجواد ظريف درخصوص سردار سرافراز شهيد سليماني گفت: فايل صوتي منتشر شده از دكتر ظريف يك فايل تقطيع شده و گزينشي از يك گفت‌وگوي داخلي ۷ ساعته است كه به هيچ‌وجه منعكس‌كننده ميزان احترام، تعاريف مفصل و تقديرهايي كه ايشان در ادامه گفت‌وگو به تفصيل از تدبير، خرد، رشادت و نقش منحصر به فرد سردار سليماني در توفيقات منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران دارند، نيست. 
خطيب‌زاده با بيان اين‌ نكته كه دوستي ديرينه و قرابت‌هاي دكتر ظريف با سردار سليماني بر كسي پوشيده نيست، افزود: اين گفت‌وگو صرفا براي ثبت در حافظه سازماني دولت تدبير و اميد ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نيست توسط چه افرادي و با چه اهداف و نياتي به صورت گزينشي در فضاي مجازي منتشر شده است. 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پايان با بيان اينكه متاسفانه با توجه به افزايش بي‌اخلاقي‌هاي سياسي كه اين روزها به صورت فزاينده شاهد آن هستيم، بايد منتظر تقطيع و پخش بخش‌هاي گزينشي ديگري از اين گفت‌وگو يا موارد مشابه هم باشيم، تاكيد كرد: در صورت موافقت نهادهاي ذي‌ربط كل گفت‌وگوي ۷ ساعته منتشر خواهد شد. لازم به ذكر است فايلي صوتي روز گذشته در برخي رسانه‌ها از گفت‌وگوي جواد ظريف ظريف منتشر شد. يك رسانه فارسي‌زبان نزديك به عربستان‌سعودي اقدام به پخش فايل‌هاي تقطيع شده از مصاحبه‌اي كرد كه محمد‌جواد ظريف در اسفند ماه 1399 انجام داده است. اين رسانه فارسي‌زبان ابتدا اقدام به پخش چند فايل چند دقيقه‌اي تقطيع شده كرد و همزمان از برخي ايراني‌هاي مقيم خارج درباره اطلاعات داده شده در اين فايل‌ها پرس و جو كرد. اين رسانه فارسي‌زبان با انتخاب گزينشي بخش‌هايي از اين گفت‌وگو اين‌گونه القا مي‌كند كه وزير خارجه ايران در حال انتقادهاي پياپي از سياست نظام جمهوري اسلامي در منطقه است. به گفته اين رسانه، اين گفت‌وگوي بيش از سه ساعته با سعيد ليلاز كه از چهره‌هاي نزديك به دولت روحاني است صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون