• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4914 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

معاون بهره‌برداري شركت فولاد مباركه خبر داد

توليد 700 هزار تن تختال ماهانه؛ گام بلند فولاد مباركه براي افزايش توليد و تامين نيازكشور

فولاد مباركه با ركوردهاي جديدش زمينه را براي افزايش توليد فراهم كرده است

معاون بهره‌برداري شركت فولاد مباركه با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي توليد 700 هزار تن تختال در اولين ماه سال جاري گفت: با توليد بيش از 700 هزار تن تختال در فروردين ماه، هدف‌گذاري انجام شده، محقق گرديد. به علاوه ثبت ركورد 144 ذوب در يك روز زمينه را براي افزايش توليد در فولاد مباركه فراهم مي‌كند.
عباس اكبري‌محمدي درگفت‌وگو با خبرنگار فولاد درباره ركورد توليد 700 هزار تن تختال در فروردين ماه 1400 اظهار كرد: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده پيش از سال جاري، توليد 700 هزار تن تختال درفروردين ماه هدف‌گذاري شد كه خوشبختانه با توليد بيش از اين مقدار در اولين ماه سال اين هدف محقق شد.
او افزود: ثبت اين ركورد راه را براي توليد بيش از ظرفيت اسمي البته به شرط تامين پايدار نهاده‌هاي توليد اعم از مواد اوليه و انرژي فراهم مي‌كند.
معاون بهره‌برداري شركت فولاد مباركه با اشاره به ركورد قبلي ۶۶۲ هزار تن تختال در اسفند ماه سال گذشته گفت: اين ركورد با همت و تلاش بي‌وقفه همه كارگران و مديران در فروردين ماه به بيش از 700 هزار تن ارتقا يافت. اين در حالي است كه ميزان توليد در فروردين ماه سال گذشته 636 هزار تن بوده است. اين افزايش توليد در فروردين ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمينه تامين بهتر مواد اوليه صنايع پايين‌دستي و صادرات بيشتر را فراهم مي‌كند.
اكبري‌محمدي خاطرنشان كرد: اين اعداد، اعداد بسيار بزرگي است؛ ركوردهاي پيشين در حد چند هزار تن بوده در حالي كه ركوردهاي محقق شده در دو ماه اخير واقعا جهش بزرگي در توليد فولاد است.
او با بيان اينكه در حال حاضر ظرفيت توليد ورق فولاد مباركه در بيشترين حد ممكن قرار دارد، اظهار كرد: بر اين اساس بخش عمده‌اي از مازاد تختال توليدي به صورت خام صادر مي‌شود. اين در حالي است كه با راه‌اندازي و بهره‌برداري از واحد نورد گرم 2 اين ظرفيت مازاد نيز به ورق تبديل شده و علاوه بر ايجاد ارزش افزوده و تامين كامل نياز داخلي، بخشي از نيازهاي ارزي كشور را نيز در قالب صادرات تامين كند.
معاون بهره‌برداري شركت فولاد مباركه ادامه داد: علاوه بر ركورد 700 هزار تن دو ركورد روزانه ديگر اعم از ركورد ثبت 141 ذوب در 6  فروردين و 144 ذوب در روز مورخ 31 فروردين نيز محقق شده است. ثبت ركورد 144 ذوب در يك روز زمينه را براي توليد بيشتر تختال در اين شركت فراهم مي‌كند.
اكبري‌محمدي گفت: اين ركوردهاي تاريخي با همت و تلاش پرسنل و حمايت مديريت ارشد سازمان شكل گرفته و اميدوارم با انگيزه‌اي كه در پرسنل و مديران شركت براي ارتقاء توليد وجود دارد شاهد ركوردهاي پياپي ديگر باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون