• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4918 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

در پايان قديمي‌ترين رقابت اسب‌سواري

اسب عرب دربي كنتاكي را فتح كرد

گروه ورزش

 

روز شنبه مدينا اسپريت (Medina Spirit به معناي روح مدينه) با پيروزي در دربي كنتاكي توانست باب بافرت را با هفت پيروزي به عنوان موفق‌ترين مربي تاريخ رقابت‌هاي ۱۴۷ ساله اسب‌سواري كنتاكي معرفي كند. جان ولازكر نيز موفق شد چهارمين پيروزي خود را در دربي به دست آورد. چابك‌سوار ۴۹‌ساله‌اي كه از سال ۱۹۹۰ به اين كار مشغول بوده است. 
بافرت پس از تماشاي رد شدن اسب MedinaSpiit از خط پايان در حالي كه پشت به تخته نتايج ايستاده بود بازوي خود را به هوا مشت كرد. او همسرش جيل و پرس كوچش را در آغوش گرفت و با هم جشن گرفتند. 
مربي ۶۸ ساله اسب‌سواري كه در تالار مشاهير جايي براي خود دست و پا كرده بعد از مسابقه گفت: «من واقعا واقعا شگفت‌زده شدم.» اين شكسته‌نفسي بافرت نبود. او بعد از اينكه دو تا از بهترين اسب‌هايش به نام‌هاي Life Is Good و Concert Tour در مسير دربي از مسابقه خارج شدند خيلي كم در مورد خوش‌شانسي‌اش اظهارنظر كرده است. 
اسب Medina Spiritيك اسب با استعداد معمولي و قيمت‌ گران و شجره‌نامه زيبا در انباري در شهر كاليفرنيا نيست. اين مربي گفت: «من نمي‌توانم باور كنم كه او در اين مسابقه برنده شد. آن اسب كوچك! او خودش بود. او هميشه نشان داده است كه بيش از حد توانش كار مي‌كند. قلب او از بدنش بزرگ‌تر است.» مدينا اسپريت اسبي است كهر و از نژاد عرب. مالك او امر زدان، رييس فدراسيون چوگان عربستان سعودي است. اين اسب تاكنون در مسابقات مختلف بيش از دو ميليون و پانصد هزار دلار جايزه به دست آورده است. 
Medina Spirit هرگز در 6 شروع حرفه‌اي مقامي بدتر از دومي به دست نياورده است. سه شكست او مقابل اسب Life Is Good بوده. اسبي كه اگر مصدوم نمي‌شد احتمالا مي‌توانست فاتح دربي كنتاكي شود. بافرت گفت: «او نمي‌داند چقدر مي‌ارزد. اما چه اسب كوچكي!»
برنده مسابقه يعني Medina Spirit در تمام طول مسير و پس از جلو افتادن از سايرين توانست پيشتازي خودش را حفظ كند و در يك‌چهارم پاياني فاصله‌اش را با رقبا بيشتر كرد. بافرت گفت: «من مدام منتظر بودم كه همه آن اسب‌ها از كنار او رد شوند.» اين پيروزي يكي ديگر از موفقيت‌هاي پشت سر هم بافرت است. او در سال گذشته هنگامي كه در ماه سپتامبر مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار شد توانست ششمين پيروزي خود را در دربي كنتاكي به دست آورد. ولازكر هم توانست تبديل به اولين چابك‌سوار بعد از سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شود كه دو بار پياپي برنده دربي مي‌شود.
دربي كنتاكي ۱۴۷ در يك روز بهاري زير آفتاب با حضور ۵۱۸۳۸ نفر و در حدود ۱۰۰ هزار نفر كمتر از تعداد تماشاچي هميشگي برگزار شد. به هواداران گفته شده بود در داخل پيست بايد ماسك بزنند اما تعداد زيادي از آنها اين كار را نكردند. بعد از اسب بافرت كه به مقام قهرماني رسيد و جايزه يك ميليون و هشتصد و شصت هزار دلاري را به جيب زد، Mandaloun با چابك‌سواري فلورنت گروكس و مربي براد كوكس دوم شد. همچنين Hot Rod Charlie با چابك‌سواري فلاوين پرات و مربيگري دوگ اونيل بر جايگاه سوم ايستاد. 
دربي كنتاكي يك مسابقه اسب‌سواري است كه هرساله در لوييزويل ايالت كنتاكي در ايالات متحده برگزار مي‌شود. زمان اين مسابقه هميشه روز اول ماه مه ‌و در خلال يك جشنواره دوهفته‌اي است. در اين رقابت تماشاچيان معمولا با كلاه‌هايي كه به شكل عجيب و غريبي با گل‌هاي رز تزيين شده‌اند، حاضر مي‌شوند. به دليل مدت تقريبي هر رقابت دربي كنتاكي اين مسابقه معمولا به عنوان جذاب‌ترين دو دقيقه ورزش در اين كشور شناخته مي‌شود. 
دربي كنتاكي به عنوان قديمي‌ترين مسابقات ورزشي اين رشته شناخته مي‌شود و از طرف فدراسيون جهاني اسب‌سواري يك رقابت درجه يك معرفي شده است. دربي كنتاكي تنها رقابت ورزشي است كه از زمان آغاز آن تاكنون بدون هيچ وقفه‌اي برگزار شده است. اين در حالي است كه رقابت‌هاي بزرگي نظير المپيك يا رقابت‌هاي معتبر دوچرخه‌سواري قديمي به دليل جنگ‌هاي جهاني يا مشكلاتي نظير پاندمي كرونا با تعويق مواجه شده‌اند. تنها سال قبل بود كه مسوولان برگزاري دربي كنتاكي موفق نشدند در زمان مقرر رقابت را برگزار كنند و مسابقه چند ماه به تاخير افتاد ولي باز هم در همان سال ۲۰۲۰ به انجام رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون