• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4919 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

نگاهي به جدايي دستيار مجيدي از استقلال

كمالوند چرا آمد؟ چرا رفت؟

سامان سعادت

 

استقلال از گروه مرگ زندگي ساخت و به عنوان تيم نخست راهي دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا شد. تنها يك روز بعد از بازگشت كاروان آبي‌ها به تهران بود كه خبر رسيد فراز كمالوند، مديرفني استقلال و دستيار فرهاد مجيدي از اين تيم جدا شده و به سايپا مي‌رود. اين خبر نه تنها هواداران استقلال را شوكه كرد كه هيات‌مديره اين باشگاه را هم متعجب ساخت. در اين حد كه حجت نظري، سخنگوي باشگاه بيايد و بگويد: «اعضاي هيات‌مديره از اين انتقال اطلاعي نداشتند و ما هم شوكه شديم.» به هر ترتيب در آستانه بازگشت استقلال به مسابقات ليگ فراز كمالوند همان‌طور كه پيش‌تر از اين شاهين را به بهانه يك فرصت بهتر ترك كرد و به استقلال آمد، اين‌بار استقلال را به خاطر سايپا كنار گذاشت. 
فراز كمالوند دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر از طريق تماس تصويري حاضر شد تا به سوالات و ابهامات در رابطه با نحوه خروجش از استقلال پاسخ دهد. كمالوند اما مثل هميشه سياست در لفافه حرف زدن و پليسي كردن ماجرا را پيش گرفت و جوري صحبت كرد كه انگار يك مقام سياسي است و ممكن است اظهاراتش بعدا مورد سوءاستفاده يا استفاده ديگران قرار بگيرد. دستيار فرهاد مجيدي در مورد نقش خودش در كادر فني استقلال هزار بار تكرار كرد كه همه كاره فرهاد مجيدي بوده و نبود من اصلا تاثيري در وضعيت استقلال نخواهد گذاشت. او در رابطه با نحوه جدايي‌اش از استقلال هم به ذكر اين نكته بسنده كرد كه من با آقا فرهاد حرف زدم و موافقت ايشان را گرفتم. مدير فني سابق استقلال در مورد مشكلات فني تيم هم با ذكر كلمه «در هر صورت» در ابتداي هر جمله‌ تمام تلاشش را مي‌كرد كه به كلي‌ترين شكل ممكن پاسخ مجري برنامه را بدهد. بحث مبلغ قرارداد و اينها هم كه اصلا جاي صحبت نداشت. 
فراز كمالوند در مورد تاثيرش بر وضعيت فني استقلال آن‌قدر شكسته‌نفسي مي‌كند كه آدم از خودش بپرسد اگر هيچ تاثيري نداشته پس چرا اصلا آنجا كار مي‌كرده؟ يا آن‌قدر همه‌ چيز را به فرهاد مجيدي ارجاع مي‌دهد كه انگار او با حفظ سمت در قامت سرمربي، مديرعامل باشگاه هم هست و مسووليت نقل‌وانتقالات به دوش اوست. فراز كمالوند آن‌قدر محافظه‌كار است كه حتي در مقابل سوال صريح سخنگوي باشگاه هم به او نگفته بود مي‌خواهد به سايپا برود. همه اين رفتارها چند علامت سوال بزرگ به وجود مي‌آورد؛ اينكه كمالوند آيا از استقلال فقط يك سكوي پرش مي‌خواست تا از دسته يك بتواند به ليگ برتر برسد يا همه‌چيز دارد روال طبيعي خودش را طي مي‌كند؟ اصلا چرا مديرعامل استقلال نبايد هيات‌مديره باشگاه را در جريان جدايي كمالوند قرار بدهد؟ رضايتنامه اين مربي چطور صادر شد و قرارداد باقي‌مانده او با باشگاه استقلال چه مي‌شود؟ 
به هر حال دستيار فرهاد مجيدي از استقلال جدا شد و سرمربي آبي‌ها هم با يك استوري «با آرزوي موفقيت» او را بدرقه كرد. فراز كمالوند هم رفت به سياهه نقل و انتقالات عجيبي كه در فوتبال ايران رقم مي‌خورد. با اين تفاوت كه اين جابه‌جايي در حد فيلم‌هاي پليسي پر از معما و ابهام بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون