• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4921 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

پيدا و پنهان

عقب‌نشيني گام به گام قيمت‌ها در بازار ارز

بازار ارز در هفته‌اي كه گذشت، تحت تاثير مذاكرات وين روندي كاهشي يافت و به كف قيمتي خود در كانال ۲۰ هزار توماني برخورد كرد؛ با توجه به نقطه حمايتي قوي در اين محدوده قيمتي، افت بيشتر قيمت‌ها به اخبار مثبت در عرصه سياست خارجي بستگي دارد.


روند صعودي مبادلات تجاري ايران و سوريه

كيوان كاشفي، رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و سوريه درباره مبادلات تجاري ايران و سوريه اظهار داشت: آمارهاي تجاري كشور سوريه نشان مي‌دهد كه رقم تجارت با چين و هند در سه سال گذشته تغييري نكرده، اما روند مبادلات كالايي ايران با اين كشور صعودي است. رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و سوريه با بيان اينكه تجارت ميان دو كشور در مسير صعودي قرار دارد، گفت: در حال حاضر سوريه به سوي بازسازي مي‌رود و اقلام حوزه ساخت و ساز، پل‌سازي و سد‌سازي، تامين برق و خدمات فني و مهندسي در صدر فهرست صادرات به اين كشور از سوي ايران قرار دارد.


واسطه‌گران فولادي از بازار حذف مي‌شوند

علي جدي، نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص شفافيت در بازار فولاد گفت: در كميسيون صنايع و معادن مجلس به دنبال آن هستيم كه بازار فولاد را شفاف و دلالان و واسطه‌ها را از اين بازار حذف كنيم.  او اظهار داشت: براساس جلسات برگزار شده با مديران بخش فولاد كشور و مسوولان اين حوزه، براي عرضه كل زنجيره فولاد در بورس كالا اجماع وجود دارد تا با كشف واقعي قيمت‌ها، واسطه‌گري حذف شده و فولاد از كالايي سرمايه‌اي به محصولي براي بخش توليد تبديل شود. در واقع توليد در زنجيره فولاد با ارتباط مستقيم ميان توليد‌كننده و عرضه‌كننده رونق مي‌گيرد و تنها سازوكار قابل اتكا براي برقراري اين ارتباط، بورس كالاست.


سفرهاي شخصي جاده‌اي در ايام عيد فطر ممنوع است، نه ريلي و هوايي 

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي با اشاره به ممنوعيت سفر در ايام تعطيلي عيد فطر گفت: سفرهاي شخصي جاده‌اي ممنوع است و وزارت راه با همكاري نيروي انتظامي با شدت ابلاغيه ستاد كرونا را اجرا مي‌كند. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به ابلاغيه وزير كشور ممنوعيت تمام سفرها شامل سفرهاي هوايي و ريلي نيز مي‌شود، اظهار كرد: خير، جابه‌جايي‌ها از طريق حمل‌ونقل عمومي با توجه به رعايت كامل دستورالعمل‌هاي مقابله با شيوع ويروس كرونا انجام مي‌شود.


امتياز طرح ملي مسكن ۲۰۰ ميليون معامله  مي‌شود

اقبال شاكري، عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نيمي از خانه‌هاي خالي در كشور متعلق به بانك‌هاست، گفت: امتياز طرح ملي مسكن ۲۰۰ميليون تومان معامله مي‌شود. او با يادآوري سهم اندك بخش مسكن از تسهيلات بانكي اظهار كرد: پرداخت تسهيلات به بخش مسكن بر اساس قانون باعث رونق توليد مي‌شود و بسياري از بخش‌هاي اقتصادي فعال خواهد شد.او با اشاره به اينكه بانك‌ها به دلال‌بازي عادت كرده‌اند، افزود: بيش از نيمي از خانه‌هاي خالي موجود در كشور به بانك‌ها تعلق دارد.بانك‌ها به‌جاي اينكه پول را به مردم بدهند به‌سمت انجام كارهاي اقتصادي و بنگاه‌داري رفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون