• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4931 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

سقوط معيارهاي زندگي

محمد بلوري

قتل هول‌انگيز يك كارگردان سينما كه جسد تكه‌تكه‌اش را صبح روز دوشنبه در سطل آشغال خيابان نفيسي شهرك اكباتان پيدا كردند پرده از راز اين جنايت هولناك خانوادگي برداشت. طي اين جنايت كه در اوج شقاوت و بي‌رحمي اتفاق افتاد، مردي با همدستي همسرش شبانه، پسر 47 ساله فيلمسازش را پس از خوراندن داروي بيهوشي با ضربات چاقو به قتل رساند، بعد جسدش را با كارد قطعه‌قطعه كردند، آنگاه جنازه مثله شده‌اش را شبانه به بيرون از آپارتمان‌شان انتقال دادند و در تاريكي سحرگاه در سطل زباله خيابان انداختند تا اينكه در روشني صبح، با پيدا شدن پيكر قطعه‌قطعه شده كارگردان سينما ماموران كلانتري محل موفق به كشف اين جنايت شدند و با شناسايي محل سكونت مقتول، والدينش را به اتهام ارتكاب قتل بي‌رحمانه فرزندشان دستگير كردند.
پس از بازجويي از اين زن و شوهر، انعكاس جزييات اين قتل در جامعه بود كه افكار عمومي را در بهت و حيرت فرو برد و من كه بيش از 60 سال در بخش حوادث مطبوعات سابقه فعاليت داشته‌ام چنين جنايت تكان‌دهنده‌اي را در همدستي والدين براي فرزندكشي به ياد ندارم. جنايت بي‌رحمانه خانوادگي كه تاثير تكان‌دهنده آن را در ميان پيام‌هاي اينترنتي سايت‌هاي مختلف مي‌توان دريافت كه در همه اين پيام‌ها به سقوط معيارهاي زندگي اشاره دارند.
- يك مادر: آه خداي من! جامعه ناهنجار و رفتارهاي ناهنجارتر!
- يك پدر: جامعه بيمار است و افول انسانيت شوك‌آور!
- يك نظر: چنان غيرقابل باور و شوك‌آور كه يك دروغ بزرگ به نظر مي‌رسد!
- در شرايط عادي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه هرگز پدر و مادر با فرزند خود چنين نمي‌كنند هر چند مشكلات اجتماعي داشته باشند.
- يك روانشناس: جامعه و خانواده بيمار است و سقوط انسانيت!
- جامعه بيمار و ناهنجار و افول انسانيت شوك‌آور!
و ده‌ها نظر از زنان و مردان و جوانان كه جملگي عنوان مي‌كنند گراني‌ها و مشكلات اقتصادي، افزايش بيكاري، خانه‌نشيني‌هاي ناگزير در چهار ديواري خانه‌ها و شيوع افسردگي در ميان اقشار مختلف، جملگي به افزايش اختلافات خانوادگي دامن مي‌زند كه منجر به حوادث ناگوار مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون