• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

تاملي در پرونده قتل خانوادگي

عذرا فراهاني

 هرچه زمان بيشتري از كشف جنايت هولناك در محله اكباتان و در خانواده خرمدين مي‌گذرد جزييات ترسناك‌تري افشا مي‌شود. تا ديروز پدر بابك خرمدين علت قتل پسرش را علاوه بر ارتباط نامشروع بابك با چند دختر، تجاوز بابك به خواهرش اعلام كرده بود. او از اينكه پسرش را به قتل رسانده و جنازه‌اش را مثله كرده، اظهار خوشحالي و آرامش مي‌كرد. او حتي در صحنه‌هاي بازسازي جرم با اين بهانه كه بابك به دخترهاي زيادي از جمله دختر خودش يا همان خواهر بابك كه از قضا چند سال پيش مفقود شده، تجاوز كرده است، از وقوع قتل ابراز خوشحالي كرده بود.  صبح همه ايرانيان امروز با خبر تلخ‌تري در اين پرونده آغاز شد. پدر و مادر بابك، قتل آرزو، دخترشان و دامادشان را كه هر كدام در سال‌هاي متفاوتي مفقود شده بودند، گردن گرفتند و به شرح جزييات آن پرداختند تا در اين ايام كرونايي بهت و وحشت را در جامعه فرياد بزنند. چند ساعت بعد دوستان آرزو دست به ‌كار شدند و سكوت چند ساله‌شان را شكستند و گفتند آرزو در دوران نوجواني از سوي پدرش مورد تجاوز واقع شده و مادر او هم از اين تجاوز مطلع بوده است.اما نكات قابل‌توجهي در اين پرونده وجود دارد كه شايد هر بخشي از آن بايد سال‌ها توسط كارشناسان علمي و اجتماعي مورد بحث و بررسي قرار گيرد. 
۱- فرزندكشي كه البته در كشور ما بي‌سابقه نبوده ولي در اين پرونده تكرار فرزندكشي از سوي پدر آن‌هم با آرامش و اطمينان خاطري كه همه ما در فيلم حمل جنازه در آسانسور شاهد بوديم. 
۲- تكرار فرزندكشي با فاصله چند سال
۳- مفقود شدن دو نفر (آرزو و همسرش) تحت عنوان زوج در چند سال متوالي و عدم پيگيري اقوام و آشنايان و حتي عدم مداخله دوستان نزديك.
آيا مفقود شدن اين زوج آن‌قدر بي‌اهميت بود كه هيچ‌كدام از اقوام، آشنايان، دوستان يا حتي خانواده شوهر آرزو متوجه يا مشكوك نشدند. يا اگر مشكوك شدند چرا پيگيري نكردند تا ردي از آنها پيدا كنند؟ 
۴- چطور ممكن است يك زوج سالخورده مرتكب چند فقره قتل شده باشند و بتوانند سال‌ها در آرامش در كنار هم زندگي كنند و اصولا هيچ‌وقت در شرايط لو دادن يكديگر قرار نگيرند.
۵- نكته آخر اينكه چگونه است كه زن و مردي دختر و داماد (خواهرزاده) خود را به قتل رسانده‌اند و سال‌ها بدون دغدغه در جامعه و در كنار من و شما حضور داشتند.
اميد است طي مراحل رسيدگي در اين پرونده عجيب و غريب پر از ابهام، در كنار مسوولان جنايي و قضايي، روانشناسان و جامعه‌شناسان و آسيب‌شناسان اجتماعي حضور داشته باشند تا علل وقوع اين حوادث را بتوانند خيلي دقيق و موشكافانه مورد بررسي قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون