• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4943 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

سايه انتخابات بر ورزش

از ملاقات با ظريف تا حضور در ستاد رييسي

سايه انتخابات ۱۴۰۰ روي سر ورزش هم افتاده است. چند روز قبل عكس دسته‌جمعي روساي فدراسيون‌هاي بدنسازي و پرورش اندام، هندبال، ورزش‌هاي همگاني و ورزش سه‌گانه به همراه نماينده فدراسيون واليبال و رييس انجمن كنگ‌فو در يكي از ستادهاي انتخاباتي سيد ابراهيم رييسي منتشر شد. اين جلسه با حضور محمدمهدي فروردين رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
مي‌توان گفت تقريبا تمامي نفراتي كه در ستاد رييسي حاضر شدند براي رسيدن به صندلي رياست فدراسيون از حمايت‌هاي وزارت ورزش برخوردار بودند و به نوعي پيروزي‌شان در انتخابات را مديون دولت فعلي هستند. با اين حال امروز متوجه شدند كه شرايط در حال تغيير است و بايد دست بجنبانند.  پيش از اين و در چند روز گذشته هم تحركاتي از سوي برخي افراد حاضر در وزارت ورزش ديده شد كه نشان مي‌دهد انتخابات ۱۴۰۰ و تغييرات پيش‌رو را به ‌شدت رصد مي‌كنند و تمام تلاش‌شان اين است كه بتوانند از دولت آينده سهمي در حوزه مديريت كلان ورزش داشته باشند. در انتخابات فدراسيون دوچرخه‌سواري بسياري از مديران خانواده دوچرخه‌سواري ردصلاحيت شدند و در نهايت محمود رشيدي كه يك رزمي‌كار بازنشسته است، توانست رياست فدراسيون را به دست آورد. كارشناسان معتقدند رسيدن به صندلي كميته ملي المپيك هدف اين افراد در بدنه وزارت ورزش است و براي آن نياز به راي فدراسيون‌ها دارند.  عزيزي‌خادم، رييس فدراسيون فوتبال هم يكي ديگر از افرادي است كه تلاش دارد خودش را به سرعت با تغييرات منطبق كند. او كه در ابتداي سال و در فاصله يك ماه بعد پيروزي‌اش در انتخابات با ظريف و حناچي عكس يادگاري مي‌گرفت حالا در گردشي ۱۸۰ درجه‌اي با مهرداد بذرپاش و ساير اصولگراياني كه احتمالا در دولت بعدي صاحب سمت مي‌شوند، ديدار مي‌كند. عزيزي‌خادم حتي با نيكزاد نايب‌رييس سابق مجلس هم ديدار كرد و دليل اين ملاقات را پيگيري مجلس در بحث ميزباني تيم ملي عنوان كرد! اما اينكه مجلس چه كمكي در اين زمينه مي‌توانست بكند را هيچ كس نفهميد. 
نكته جالب توجه در فعاليت‌هاي انتخاباتي روسا و نمايندگان فدراسيون اين است كه ورزش ايران در يكي از بزنگاه‌هاي چهار ساله خود قرار دارد. المپيك در پيش است و تيم ملي فوتبال هم اين روزها در منامه به سر مي‌برد تا در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني بازي كند. در چنين شرايطي فعاليت‌هاي انتخاباتي مديران ارشد ورزش و تلاش براي تعامل با جناح‌هاي سياسي چه محلي از اعراب دارد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون