• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4943 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

در آيين «باران بركت» عنوان شد

بهره‌برداري از 500 پروژه آبرساني به 500 روستاي محروم

با افتتاح صدها پروژه توسط بنياد بركت، از امروز 500 روستاي محروم كشور داراي آب شرب شدند و براي آبرساني به 500 روستاي ديگر هم تفاهمنامه همكاري امضا شد.  صبح امروز آيين «باران بركت»، با حضور رييس ستاد اجرايي فرمان امام، مديران عامل بنياد بركت و بنياد احسان، مديرعامل شركت آبفا و معاون وزير جهاد كشاورزي و جمعي از مسوولان اين دو وزارتخانه در محل نمايشگاه دايمي ستاد اجرايي فرمان امام در تهران برگزار شد. محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام در اين مراسم گفت: حدود يك سال پيش تفاهمنامه‌اي را با وزارت نيرو امضا كرديم و متعهد شديم كه در آبرساني به 500 روستاي محروم و بي‌آب كشور مشاركت كنيم و امروز با افتتاح اين پروژه‌ها در نقاط مختلف كشور، بيش از 500 هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد. او افزود: حجم سرمايه‌گذاري براي بهره‌برداري از اين طرح‌ها بيش از 610 ميليارد تومان بوده كه 400 طرح به صورت لوله‌كشي و 100 طرح به‌ صورت آبرساني سيار صورت گرفته است.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام خاطرنشان كرد: در اين سال‌ها هر جا در كشور مردم به مشكلي برخوردند و احساس كرديم معضلي در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرايي فرمان امام درحد توانش ورود كرده و با مدل جهادي و مردمي براي رفع معضل اقدام كرده، چه در بحث واكسن و دارو و تجهيزات پزشكي، چه ايجاد اشتغال و محروميت‌زدايي، چه توزيع بسته‌هاي معيشتي بين آسيب‌ديدگان كرونا و امدادرساني در سيل و زلزله و تامين امنيت زنجيره غذايي و در اين مورد هم آبرساني به روستاها و احياي قنات‌ها در مناطقي كه از اين بحران رنج مي‌برند.
مخبر در بخش ديگري از سخنانش به بحث توليد نخستين واكسن ايراني كرونا توسط ستاد اجرايي فرمان امام اشاره كرد و گفت: همان‌طور كه وزير محترم بهداشت اعلام كردند باتوجه به موفقيت خيره‌كننده واكسن كوو ايران بركت در مراحل مطالعات باليني، به زودي مجوز تزريق اورژانسي اين واكسن صادر خواهد شد و يك ميليون دوز از اين واكسن كه قبلا در كارخانه شفافارمد توليد و انبار شده دراختيار مردم قرار مي‌گيرد. او ادامه داد: تا پايان خرداد حداقل ۳ ميليون دوز و تا شهريور ۵۰ ميليون دوز واكسن تحويل وزارت بهداشت خواهيم داد. رييس ستاد اجرايي فرمان امام با تاكيد بر امن و موثر بودن اين واكسن افزود: اولين دوز اين واكسن در مرحله تست انساني به دخترم تزريق شد و خودم هم با افتخار همين واكسن ايراني را با اطمينان كامل خواهم زد و همان‌طور كه قبلا هم اعلام كرديم علي‌رغم درخواست 7 كشور براي خريد آن، تا زماني كه نياز مردم داخل كشور تامين نشود برنامه‌اي براي صادرات آن نخواهيم داشت. عليمراد اكبري، معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي نيز در اين مراسم گفت: از دكتر مخبر بابت ورود جدي و پيگيرانه به بحث آب و احياي قنات‌ها از طرف خودم و از طرف آقاي وزير تشكر مي‌كنم، احياي قنات يعني احياي زمين، احياي روستا و نهايتا احياي كشاورز كه مهم‌ترين عامل رونق يك كشور است. او افزود: امروز بنياد بركت اسباب يك اتفاق كليدي را فراهم كرده، با همكاري بنياد بركت و به خدمت گرفتن توان خود مردم، بايد قنوات كه يك ميراث بزرگ و محصول ابتكار خود كشاورزان است را حفظ و مرمت كنيم، چراكه آن را بهترين مسير براي حل مشكل و رونق كشاورزي مي‌دانيم. حميدرضا جانباز، مديرعامل شركت آبفاي كشور و معاون وزير نيرو نيز در اين مراسم گفت: در كمتر از يك سال به همت ستاد اجرايي فرمان امام و ورود جهادي بنياد بركت ۵۰۰ هزار نفر در روستاها از امروزاز آب شرب لوله‌كشي برخوردار شدند، اين كار با قواعد دست و پاگير دولتي قابل اجرا نبود و با دستور دكتر مخبر اين پروژه‌ها بدون توقف و بروكراسي معمول انجام شد، باتوجه به سال كم‌آب و خشكي كه درپيش داريم اين پروژه‌ها مي‌تواند موجب نجات جان بسياري از روستاها شود.
معاون وزير نيرو افزود: از طريق بنياد احسان و به‌كارگيري توان گروه‌هاي جهادي نيز آبرساني سيار به ۱۳۰ روستا در سيستان و بلوچستان را آغاز كرديم كه جا دارد بابت راه‌اندازي اين نهضت آبرساني از ستاد اجرايي قدرداني كنم.
در ادامه اين برنامه، در ارتباطي ويديوكنفرانسي با چهار استان، مهمانان در جريان جزييات برخي از 500 طرح «باران بركت» قرار گرفتند و با دستور رييس ستاد اجرايي فرمان امام به بهره‌برداري رسيدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون