• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4948 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

دقايقي با عليرضا جهانبخش در لابي هتل راديسون بلو

بنويسيد به عشق ملت هرچه در توان داريم رو مي‌كنيم

اميد مافي

 

نه به حرف‌هاي شورچشم‌ها اعتنا مي‌كند و نه مي‌خواهد ابرهاي حاشيه را بر فراز سرش رويت كند. پسر ۲۷ ساله كوچه‌هاي هميشه سبز «جيرنده» ميان خيال‌هاي روزانه‌اش به فرجام روزهاي ملتهب تيم ملي مي‌انديشد و به خاطر رستگاري وطن ممكن است هر كاري از توپچي برايتون سر بزند. همو كه به حضور دوباره در جام‌جهاني با جامه سپيد دل سپرده است.

عليرضا جهانبخش را در هتل پنج‌ستاره راديسون بلوي منامه پيدا كرديم و در حالي كه هزاران كيلومتر اين سوتر جغرافياي سيماي مهربانش را لمس مي‌كرديم سوالات‌مان را از او پرسيديم و عليرضا همچون سربازي كه عاشق جوخه آتش مرزها را در مي‌نوردد پاسخ داد.

 

شماره هفت تيم ملي در جدال پرالتهاب ايران ـ بحرين به كارزار قدم نگذاشت!

ببينيد، مهم اين است كه ما بازي را با قاطعيت برديم و به اما و اگرها پايان داديم. موفقيت تيم ملي براي من و ديگر بچه‌ها از هر اتفاق ديگري ارزشمندتر است و به جز شاد كردن دل مردم ايران به هيچ‌چيز ديگري فكر نمي‌كنيم.

پس به نظر اسكوچيچ احترام مي‌گذاري؟

من در فوتبال انگليس بازي مي‌كنم و خوب مي‌دانم يك بازيكن حرفه‌اي چه رفتاري از خود بايد نشان بدهد. اين حق سرمربي است كه براساس پلن مورد نظر خود تيم را ارنج كند. اين وسط يك نكته مهم هم هست.

چه نكته‌اي؟

اين تيم ملي در هر پست سه بازيكن آماده دارد و اين‌طور نيست كه سند يك پست را به نام يك بازيكن خاص بزنند. اتفاقا اين يك حُسن است كه در ترافيك بازيكنان آماده دست مربيان تيم ملي براي چيدن تركيب كاملا باز باشد و به دردسر نيفتند. خوشبختانه اسكوچيچ از حيث مهره كم و كسري ندارد.

فكر مي‌كرديد بحرين با سه گل سر از مسلخ درآورد؟

ما مي‌دانستيم كه اين بازي حكم مرگ و زندگي را دارد و اگر كوتاه بياييم ممكن است جام جهاني را از دست بدهيم. براي همين با تمركز لازم بازي كرديم و انتقام شكست در بازي رفت را گرفتيم. تيم ما در هر شرايطي يك سر و گردن از بحرين بالاتر است و اين را مربي بحرين هم پس از بازي تصديق كرد. من شخصا مي‌دانستم بحرين را در خانه‌اش به توپ مي‌بنديم.

حالا بايد به عراق فكر كنيد؟

به عراق نه، به كامبوج. ما بازي به بازي جلو مي‌رويم و هيچ حريفي را دست‌كم نخواهيم گرفت. فكر مي‌كنم با گلباران كردن كامبوج بتوانيم به نوار موفقيت‌هاي‌مان ادامه دهيم و با روحيه دوچندان سراغ مصاف آخر را بگيريم.

عبور از خاكريز عراق كار راحتي نيست. قبول داري؟

ما ايران هستيم و اگر قرار باشد تيمي جا بزند عراق است نه ما. صد البته نبايد بابت بردن بحرين مغرور شويم و برابر عراق احساسي بازي كنيم. يك نمايش منطقي همراه با تاكتيك‌هاي مناسب سبب خواهد شد عراق را راحت‌تر از بحرين ببريم. تكرار مي‌كنم ما ايران هستيم و اين آسياست كه بايد برابر فوتبال ما احساس حقارت كند.

حضور كريم باقري در منامه تاثيري در راندمان تيم ملي داشته؟

چرا كه نه. آقا كريم بزرگ ماست و همواره الگوي من و بسياري از بچه‌ها بوده. بسيار خوشحالم كه آقا كريم و آقا وحيد در كنار اسكوچيچ حضور دارند و كاري كرده‌اند كه روح رفاقت و همدلي بر تيم حاكم شود.

در بازي با هنگ‌كنگ كاپيتان بودي. رهبري تيم ملي در ميدان كار شاقي نيست؟

اين بازوبند روي دستان بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران بسته شده و بي‌قيمت است. براي عليرضا جهانبخش افتخار بزرگي است كه بازوبند كاپيتاني تيم ملي را بر بازو ببندد. بنويسيد من در هر شرايطي با تمام وجود براي كشورم مي‌جنگم و قدر اين پيراهن و اين بازوبند را مي‌دانم.

شماره هفت ايران پيش‌بيني مي‌كند ايران چه نتيجه‌اي در برابر عراق بگيرد؟

پيش‌بيني در فوتبال كار ساده‌اي نيست اما ما تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا كار را يكسره كنيم و پيش از آنكه اضطراب در اردوي تيم حاكم شود به گل برسيم. باور كنيد بردن عراق براي بچه‌هاي ما كه دعاي هشتاد ميليون ايراني را پشت سر خود دارند دور از دسترس نيست و نبايد اين حريف را بيش از حد بزرگ كرد.

شنيديم آنجا از سعيد عزت‌اللهي ثانيه‌اي جدا نمي‌شوي. خلاصه روياهاي مشترك و دغدغه‌هاي مشترك و خواب‌هاي مشترك.

من با همه بچه‌ها رابطه خوبي دارم و جو تيم ملي بسيار صميمانه است. البته با سعيد رفاقت ديرينه دارم و از اينكه پس از مدت‌ها فرصت شده تا كنار هم باشيم بسيار خوشحالم. يادتان باشد اتحاد حرف اول را در تيم ملي مي‌زند و ما با همدلي قدم به قدم جلوتر مي‌رويم.

درباره برايتون هم بپرسيم؟

الان تمام تمركزم روي تيم ملي و دو بازي پيش روست. بگذاريد از اين دو ايستگاه به سلامت رد شويم و بوي جام جهاني را استشمام كنيم، بعد مي‌شود در فرصت مناسب به برايتون هم انديشيد.

پس از حالا با تصور مانور در دومين جام‌جهاني عمرت روزها را سپري مي‌كني؟

اين نسل درخشان و موفق اگر به جام‌جهاني نرود در حقش جفا شده است. شما قدرت فوتبال ايران را در همين بازي با بحرين ديديد. تيمي با اين درجه از شايستگي اگر به جام جهاني نرود حسرتش براي تاريخ و چند نسل خواهد ماند.

حرفي هم مانده؟

بنويسيد به عشق ملت هر چه در توان داريم رو خواهيم كرد. ما خوب مي‌دانيم هشتاد ميليون ايراني را چطور بايد شاد كنيم و شادي را به خانه‌هاي هموطنان‌مان ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون