• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4948 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

نتايج مثلث مدعيان ۹۷ كيلوگرم كشتي آزاد در لهستان

محمديان المپيكي شد؟

مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام زيلكوفسكي لهستان به عنوان رنكينگ المپيك توكيو، سه‌شنبه در شهر ورشو برگزار شد. در اين رقابت 3 نماينده كشورمان در وزن 97 كيلوگرم اين مسابقات به ميدان رفتند كه محمدحسين محمديان به مدال طلا، علي شعباني به مدال نقره و عليرضا كريمي به مدال برنز دست يافتند. 
محمدحسين محمديان در ديدار نخست خود در وزن 97 كيلوگرم مقابل كالين مور از امريكا با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد. او در دور بعد نيز با نتيجه 10 بر صفر سريك باخيتخانوف از قزاقستان را مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد.
در همين گروه عليرضا كريمي نيز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آبراهام كونيدو روانو كشتي‌گير كوبايي‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ايتاليا كه در دور قبل شريف شريف اف قهرمان جهان و المپيك از آذربايجان را مغلوب كرده بود، با نتيجه 11 بر يك به پيروزي رسيد تا حريف محمديان در مرحله نيمه نهايي شود. در ديدار نيمه نهايي و در يك كشتي بسيار نزديك محمدحسين محمديان با نتيجه 2 - 2 مقابل عليرضا كريمي به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. كريمي نيز راهي ديدار رده‌بندي شد.
در آن سوي جدول نيز علي شعباني ديگر نماينده كشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجي نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونيه با نتيجه 9 بر 2 به پيروزي دست يافت و به مرحله نيمه نهايي رفت. او در اين نبرد  عليشير يرگالي دارنده مدال نقره آسيا از قزاقستان را با نتيجه 7 بر 2 مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد.
ديدار فينال كه مي‌شد گفت به نوعي سرنوشت صاحب دوبنده ايران در المپيك را مشخص مي‌كند، بين محمديان و شعباني برگزار شد كه محمديان در پايان با نتيجه يك - يك به پيروزي  و به عنوان نخست دست يافت. عليرضا كريمي در ديدار رده‌بندي با نتيجه 2 - 2 كالين مور از امريكا را مغلوب كرد و به مدال برنز رسيد.
به اين ترتيب و حتي با توجه به اينكه محمديان در ديدار رده‌بندي و فينال با نتيجه‌اي بسيار نزديك از سد كريمي و شعباني عبور كرده، شنيده مي‌شود كادر فني تيم ملي كشتي آزاد، اين كشتي‌گير را راهي توكيو خواهد كرد.
هر چند شعباني در جريان انتخابي تيم ملي براي رقابت‌هاي جهاني صربستان كه آبان سال گذشته برگزار شد برابر محمديان به برد قاطع ۸ بر ۴ رسيد اما شنيده مي‌شود ديگر قرار نيست انتخابي رو در رو در اين وزن برگزار شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون