• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4950 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

سوالات چالشي «همتي» از نامزدهاي اصولگرا

  آنهايي كه در برابر من قرار دارند يعني آقاي رييسي و چهار كانديداي ديگر كه وي را همراهي مي‌كنند اينها مخالف برجام و تصويب FATF هستند. آنها سال‌ها رابطه با خارج كشور را معطل كرده‌اند به خاطر اينكه به رابطه با دنيا اعتقادي ندارند.
  ما براي سياست خارجي برنامه داريم و به دنبال حل مشكلات هستيم. در سياست خارجي دولت من عربستان و عمان دشمن نيستند. ما به دنبال حمايت از خودروسازي داخلي هستيم اما معنايش اين نيست كه خودروي داخلي را به قيمت خودروي امريكايي به مردم بفروشيم.
  آقاي رييسي شما تا اين مدت گل به خودي زديد و در زمين ترامپ بازي كرديد، اين موضوع را مورد توجه قرار دهيد و بدانيد كه تعامل با دنيا اصل سياست خارجي است.
  آقاي جليلي مي‌گويند ما چرا با دو، سه كشور مناظره مي‌كنيم؟ آقاي جليلي شما كه كشور را يك دهه با بيانيه خواندن معطل كرده‌ايد و در اين مدت GDP كشور ضربه خورد. الان بهترين كشورهاي حامي ما نيز مي‌گويند بايد مذاكرات را به نتيجه برسانيم تا بعد بتوان با شما كار كرد. دنيا بدون حل مشكل تحريم با ما كار نمي‌كند.
  آقاي زاكاني هم به عنوان پليس بد ورود كردند و مسائلي را مطرح كردند كه من به ايشان جواب نمي‌دهم و آن حرف‌ها نيز تقطيع شده بود.
  من تا به‌ حال اين نكته را نگفتم اما الان به دليل بي‌اخلاقي‌هايي كه برخي انجام دادند و نيز وزير اقتصاد به آن اشاره كرده است، توضيح مي‌دهم كه من نامه‌اي را مدت‌ها قبل به دفتر رييس‌جمهوري و به مقام معظم رهبري نوشتم و به صورت خصوصي هشدار دادم كه مردم را به حضور در بورس تشويق نكنيد. رهبري نيز در حاشيه آن نامه تاكيد كردند كه آقاي رييس‌جمهور اين موضوع مهم است و چند نفر ديگر نيز هشدارهاي اينچنيني داده‌اند و لازم است اقدام مقتضي انجام شود اما چه شد دوباره همه مردم را به حضور در بورس دعوت كردند.
  در طول يك‌سال سه بار رييس سازمان بورس را عوض كردند. من مي‌خواهم به شما بگويم در مورد موضوع بورس ماجرا ربطي به بانك مركزي نداشت.
  من الان ليست ۱۱ نفري كه ۱۵ سال پيش وام‌هاي كلان به ميزان ۹۰ هزار ميليارد گرفتند را به آقاي رييسي مي‌دهم و ايشان برود و اگر تشخيص داد خودش اين اسامي را اعلام بكند.
  بحث زنان و فعاليت آنها بسيار مهم است. الان ۵۰ درصد جمعيت كشورمان زنان هستند و متاسفانه ما شاهديم آنقدر كه بايد جايگاه آنان مورد توجه قرار نمي‌گيرد و حتي در مورد آنها بي‌عدالتي‌هايي نيز رخ مي‌دهد.
  آقاي رييسي حرف‌هايي مي‌زند كه نمي‌دانم شوخي مي‌كند يا نه؟ ايشان مي‌گويد FATF به درد كشور نمي‌خورد. ۲۰۰ كشور آن را پذيرفته‌اند، يعني فقط شما مي‌فهميد آقاي جليلي؟ آن ۲۰۰ كشور نمي‌فهمند؟ تنها كسي كه اين‌طور فكر مي‌كند شما هستيد و كره شمالي.
  اين براي جلوگيري از پولشويي و تروريسم است. چرا ما بايد طوري عمل كنيم كه در دنيا ما را به عنوان حامي پولشويي يا تروريست مطرح كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون