• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4953 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

حمايت ائتلاف جمهور ازهمتي

ما اصلاح‌طلبان هشدار مي‌دهيم كه جمهوريت در خطر است
نظام جمهوري اسلامي ايران گرچه متكي به مشروعيت ناشي از قيام ملت در انقلاب اسلامي ايران است اما براي تجديد مشروعيت خود همواره نيازمند راي ملت است. «ميزان راي ملت است» و ملت تنها زماني در سرنوشت خود مشاركت مي‌كند كه رقابت معناداري را در صحنه انتخابات ببيند و نپندارد كه گزينه‌هاي پيش‌رو يكي هستند. ما اصلاح‌طلبان با اصولگرايان رقابت مي‌كنيم تا نشان دهيم كه يك قرائت و يك روايت از جمهوري اسلامي وجود ندارد.
ما اصلاح‌طلبان با اصولگرايان رقابت مي‌كنيم تا نشان دهيم در چارچوب همين نظام سياسي امكان اصلاح وجود دارد.
انتخابات و جمهوريت مهم‌ترين نقطه تمايز نظام جمهوري اسلامي و نظام سلطنتي است كه از همه بيشتر در راي مستقيم همه ملت به دومين مقام كشور و عالي‌ترين مقام اجرايي حكومت متجلي مي‌شود و بايد اين نقطه تمايز را حفظ كرد. انتخابات تنها روش اداره كشور است، مشروعيت انتخابات در نتيجه آن نيست در شيوه برگزاري آن است. ما اصلاح‌طلبان عميقا باور داريم كه انتخابات اساس مشروعيت نظام است و «انتخاباتِ حداقلي» به سود جمهوري اسلامي نيست حتي اگر اصولگرايان فكر كنند نتيجه از روش انتخابات مهم‌تر است اما ما اصلاح‌طلبان روش انتخابات را مهم‌تر از نتيجه آن مي‌دانيم.  راي ما اصلاح‌طلبان به عبدالناصر همتي البته مشروط است به وفاداري او به عهدي كه با ملت بسته است و ما نيز به عنوان حلقه وصل اين انتخاب همواره ديد‌بان هوشيار اين انتخاب خواهيم ماند. هدف ما از پيشنهاد عبدالناصر همتي به عنوان رييس‌جمهور نه تداوم نزاع سياسي كه ايجاد فضايي آرام و امن براي رشد و توسعه همه‌جانبه ايران و عبور از تحريم‌ها و گذار به ثبات سياسي و اقتصادي كشور است. ما معتقديم همتي به عنوان يك اقتصاددان و يك «فن‌سالارِ مردم‌سالار» مي‌تواند در تعامل با حاكميت و راي، ملت ايران را به قطار توسعه و رفاه بازگرداند. ما اصلاح‌طلبان نگران ايران هستيم كه در دور باطل قهر و حذف، فاصله «دولت- ملت» مورد طمع دشمنان قرار گيرد و ايران دچار بحران شود. به نظر ما يك «دولت كارآمد» در كنار «ملت روزآمد» مي‌تواند اين خطر را از ايران دور كند. 
ايرانيان عزيز
تا سه روز ديگر شما سرنوشت خود را رقم مي‌زنيد. اين انتخابي براي 4 سال نيست. اين اولين انتخاب ما در قرن جديد است كه تاريخ ما در عصر جديد با آن آغاز مي‌شود. هيچ حزب و هيچ جبهه‌اي نمي‌تواند سرنوشت شما را به تنهايي تغيير دهد. اين شما هستيد كه هنوز سرنوشت خودتان را رقم مي‌زنيد. حق تعيين سرنوشت خودتان را به دست خودتان از دست ندهيد. حتي اگر اعتراض داريد با راي ندادن به نامزد جناحي كه به آن معترض هستيد اعتراض‌تان را نشان دهيد. «راي‌دادن» فقط «راي‌دادن» نيست گاهي «راي‌ندادن» همان «راي‌دادن» است اما راي به كساني كه در مقابل شما ايستاده‌اند. كساني كه نمي‌خواهند شما راي بدهيد. به عبدالناصر همتي راي دهيد تا حق راي دادن، حق انتخاب كردن، حق انتقاد كردن و حق عزل كردن رييس‌جمهوري بر جا بماند؛ تا جمهوري بر جاي بماند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون