• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4962 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير

مطالبه‌هاي ساده از دولت آقاي رييسي

خصوصا اعمال قاطعيت در رعايت پروتكل‌ها و خريد انبوه واكسن از خارج از كشور و رفع محدوديت‌ها در اين زمينه جان دوباره‌اي به مبارزه با كرونا ببخشند. اگر چنين كارگروهي تشكيل شود امكان كار جديد و گسترده از روز اول تصدي دولت به وجود مي‌آيد، چه اينكه اگر قرار باشد تا حدود دوماه ديگر كه دولت جديد مستقر مي‌شود تازه كار را آغاز كنند نتايجش به چند ماه آينده موكول مي‌شود و مردم ما همچنان بايد روزانه قرباني بدهند و آسايش حداقلي از آنها سلب شود.
البته‌ از اين نوع مسائل بسيار داريم كه بعضا ساده و قابل حلند وبايد فورا مورد رسيدگي قرار گيرند و مي‌توان از هر دولتي پيرامون آنها انتظارعاجل داشت. 
- متاسفانه گويا مذاكرات وين با موانع جدي روبرو شده است، اگر چه زحمات اصلي در اين زمينه را دولت آقاي روحاني كشيده است ولي از هم‌اكنون دولت آينده مي‌تواند به‌طور جدي ورود كند و به مطالعه بپردازد و با روابط گرمي كه با همه اركان قدرت دارد ابتكارات لازم را تمهيد كند و براي شروع پرانرژي كار خود هم كه شده نگذارد رفع تحريم‌ها به تعويق بيفتد و در طرف امريكايي طمع فرسايشي شدن گفت‌وگوها را از بين ببرد. با استمرار تحريم‌ها اولا كار دولت با سختي‌هاي فراوان روبه‌رو خواهد بود ودوم آنكه ممكن است بيگانگان راه‌هاي ديگر براي توقف پيشرفت‌هاي هسته‌اي را در دستور كار قرار دهند. اگر آقاي روحاني نتواند تحريم‌ها را لغو كند رفع آنها براي آقاي رييسي دشوارتر خواهد بود و امكان لغزيدن طرفين مذاكرات به رويارويي شديد را بيشتر مي‌كند.
- دولت آقاي روحاني به هر دليل امكان رفع تشنج در روابط بين‌الملل و جلوگيري از ماجراجويي‌هاي بي‌مورد ازجمله حمله به سفارت عربستان را پيدا نكرد، در اين زمينه احتمالا دولت آقاي رييسي توان بيشتري خواهد داشت و حداقل طي سال‌هاي اول كار خود نياز جدي دارد كه روزها و ماه‌هاي آرامي را فراهم سازد تا امكان رسيدگي به مشكلات داخلي و رفع تنگناهاي معيشتي مردم و عمل به وعده‌هاي داده شده را به دست آورد. فراموش نكنيم كه اصولگرايان عوامل منفي بيروني در مشكلات پديد آمده را بهانه‌اي بيش نمي‌دانستند و ادعا داشتند كه با كارآمدي و روحيه انقلابي مي‌توان بر همه آنها فائق آمد.
ترخيص انبوه كالاها خصوصا كالاهاي اساسي از بنادر، جلوگيري قاطع از مزارع رمزارزها كه فشار بي‌سابقه‌اي به شبكه برق كشور وارد كرده و بعضا عامل خاموشي‌ها مي‌شوند، ازدياد و سروسامان دادن به مراكز واكسيناسيون، جلو‌گيري از نوسانات ناگهاني قيمت برخي از كالاها و ايجاد صف‌هاي طولاني، ايجاد هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مختلف وجلوگيري از خنثي شدن اقدامات دستگاه‌ها توسط يكديگر، تسهيل در اعطاي وام به زوج‌هاي جوان، رسيدگي فوري ورفع مشكل نقاط حادثه‌خيز جاده‌ها، وضع آيين‌نامه‌هاي سختگيرانه براي رانندگان اتوبوس‌ها در جهت حفظ امنيت مسافران، به نتيجه رساندن كامل همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و رفع تبعيض عجيب و غيرقابل توجيه ميان بازنشستگان تامين اجتماعي و بازنشستگان لشگري و كشوري و انواع مشكلات ريز و درشت ديگر كه يك دولت جديد با انرژي تازه‌اي كه دارد مي‌تواند برآنها غلبه كند و مطلعي براي ايجاد اميد به مردم باشد از جمله كارهايي هستند كه تعلل پيرامون آنها روا نيست و اگر با تاخير مواجه شوند قطعا ريشه‌هاي مشكلات عميق كنوني را عميق‌تر خواهد ساخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون