• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4962 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير

تامين ۱۳درصد هزينه‌هاي جاري متروي تهران از فروش بليت

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، علي عبداله‌پور با اشاره به اينكه شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه سالانه براي انجام امور جاري حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان هزينه دارد، افزود: اين رقم تنها شامل هزينه فعاليت‌هاي جاري از جمله تامين قطعات يدكي مصرفي، بيمه تجهيزات، هزينه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزار، قطارشويي و نظافت، هزينه آب، برق و سوخت، پرداخت حقوق و دستمزد كاركنان رسمي و پيمانكاران مي‌شود.
مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه تصريح كرد: بهره‌برداري از مترو هزينه بالايي دارد و تامين اين مبالغ از عهده شركت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ ميليارد تومان به عنوان يارانه بليت به مترو پرداخت كرده است و مترو تنها با فروش بليت و كمك‌هاي شهرداري تهران به كار خود ادامه داده است.
او گفت: ما در شركت بهره‌برداري متروي تهران همانند ديگر بخش‌هاي حمل و نقل از نظر مالي بسيار تحت فشار هستيم، چراكه در كنار هزينه‌هاي جاري براي نگهداشت مترو و تعميرات اساسي نياز به اعتبار زيادي داريم. عبداله‌پور با بيان اينكه در سال ۱۳۹۹ طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان براي به‌روزرساني و تعميرات اساسي ناوگان و ساير تجهيزات شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه و جبران عقب‌افتادگي اين تعميرات اعتبار نياز بود خاطرنشان كرد: امسال باتوجه تغيير قيمت‌ها و افزايش تعداد ناوگاني كه نياز به تعميرات اساسي دارند مطمعنا اين رقم افزايش مي‌يابد. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه گفت: با توجه به شرايط به وجود آمد تنها ۵۰درصد از درآمدهاي پيش‌بيني شده از فروش بليت محقق شد و همين شرايط را سخت‌تر كرده است. او در پايان خاطرنشان كرد: كاهش درآمدهاي مترو از هيچ طريقي جبران نشد اما تمام توان خود را به كار گرفتيم براي حفظ سلامت شهروندان با حداكثر ظرفيت خدمات‌رساني داشته باشيم تا سفري ايمن را براي شهروندان رقم بزنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون