• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4969 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۴ تير

يورو ۲۰۲۰ به ايستگاه نهايي نزديك مي‌شود

وايكينگ‌ها پرتغالي مي‌شوند؟

گروه ورزش

 

ا برگزاري دو ديدار پاياني مرحله يك‌چهارم نهايي يورو ۲۰۲۰ چهره چهار تيم پاياني جام مشخص شد. شنبه شب ابتدا دو تيم شگفتي‌ساز چك و دانمارك به مصاف هم رفتند كه در نهايت وايكينگ‌ها با برتري دو بر يك راهي نيمه‌نهايي شدند. در آخرين بازي هم انگليس در يك بازي آسان اوكراين را چهارتايي كرد و به جمع چهار تيم پاياني رسيد. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به چهار بازي مرحله يك چهارم نهايي يورو.

اسپانيا و عبور از سد سومر
در اولين بازي مرحله يك چهارم اسپانيا مقابل تيم شگفتي‌ساز سوييس قرار گرفت؛ سوييسي كه فرانسه شانس اول قهرماني را در ضربات پنالتي از پيش رو برداشته بود. پيش از شروع بازي تصور مي‌شد جنگ ۱۲۰ دقيقه‌اي مردان سرزمين آلپ با خروس‌ها توان بدني آنها را تحليل برده باشد و ماتادورها بتوانند به راحتي جواز حضور در نيمه نهايي را به دست آورند. با اين حال سوييس نشان داد نه تنها بردش مقابل فرانسه اتفاقي نبوده بلكه تحت هيچ شرايطي قصد عقب‌نشيني و از دست دادن فرصتي كه نصيبش شده را ندارد. در اين بازي شاگردان لوييز انريكه در دقيقه ۸ با گل به خودي حريف به يك گل زودهنگام دست پيدا كردند. آنها در ادامه موقعيت‌هايي داشتند كه سومر گلر سوييسي‌ها مانع از فروپاشي دروازه تيمش شد. در نيمه دوم و در دقيقه ۶۸ اشتباه مدافعين اسپانيا شكيري را صاحب موقعيت كرد و ستاره آلبانيايي‌ سوييسي‌ها دروازه اسپانيا را گشود. در حالي كه بعد از گل سوييس بازي را اداره مي‌كرد اخراج فرولر بازيكن تاثيرگذار اين تيم شرايط را تغيير داد. سوييس از آن لحظه فقط به فكر نگه داشتن نتيجه بود و موفق شد تا دقيقه ۱۲۰ اين كار را انجام دهد. تعداد سيوهاي سومر در اين بازه از تعداد انگشتان دو دست هم فراتر رفت. در ضربات پنالتي با اينكه بوسكتس پنالتي اول اسپانيا را هدر داد و سوييسي‌ها به گل رسيدند، در ادامه با درخشش اوناي سيمون كه دو پنالتي بازيكنان سوييس را گرفت، در نهايت اسپانيا موفق شد فاتح اين نبرد سخت لقب بگيرد. 

ايتاليا فقط قهرماني مي‌خواهد
در جذاب‌ترين ديدار مرحله يك چهارم دو تيم سرحال و مدعي ايتاليا و بلژيك مقابل هم قرار گرفتند. ايتاليا از برتري مقابل اتريش به اين مسابقه آمده بود و بلژيك با حذف پرتغال. در حالي كه در ابتداي بازي دو تيم متعادل كار را آغاز كردند در دقيقه ۳۱ نيكولو بارلا با يك توپ‌گيري عالي و نفوذ به محوطه جريمه بلژيك دروازه كورتوآ را گشود. هافبك درجه يك آتزوري با اين گل نشان داد از چه كيفيت بالايي برخوردار است و بي‌خود نيست بيشتر تيم‌هاي بزرگ اروپا مي‌خواهند او را از چنگ اينتر در بياورند. در دقيقه ۴۴ بازي خوب ايتاليا باز هم با پاداش همراه شد و اين بار ضربه آر دويي اينسينيه كورتورآ را تسليم كرد و ايتاليا دو بر صفر جلو افتاد. قبل از سوت پايان بازي بلژيك صاحب يك ضربه پنالتي شد و لوكاكو موفق شد دروازه دوناروما را باز كند تا نيمه نخست هيجان‌انگيز بازي با برتري دو بر يك ايتاليا به پايان برسد. در نيمه دوم ايتاليا براي حفظ نتيجه وارد زمين شد و در نهايت موفق شد ماموريتش را به خوبي انجام دهد. با اين حال مصدوميت اسپيناتزولا، ستاره ايتاليا در اين تورنمنت خبر بدي براي مانچيني و هواداران اين تيم مخابره كرد. بازيكني كه در چهار بازي ابتدايي ايتاليا دو بار عنوان بهترين بازيكن زمين را به دست آورده بود جوري مصدوم شد كه گفته مي‌شود يك سال خانه‌نشين خواهد بود. در نهايت ايتاليا با برد مقابل رقيب سرسختش حريف اسپانيا در نيمه‌نهايي شد. 
وايكينگ‌هاي توقف‌ناپذير
بعد از دو شكست در دو بازي ابتدايي جام و صعود به عنوان تيم سوم تنها با تفاضل گل بهتر، حالا دانمارك تبديل به يكي از مدعيان كسب عنوان قهرماني شده. اين تيم شنبه شب در ديدار يك چهارم نهايي مقابل چك صف‌آرايي كرد و خيلي زود در دقيقه ۵ توسط دليني به گل اول رسيد. دانماركي‌ها بعد از  ازدست دادن موقعيت‌هاي زياد در دقيقه ۴۲ توسط كسپر دولبرگ به گل دوم دست پيدا كردند تا بخش عمده‌اي از مسير صعود را طي كرده باشند. در ابتداي نيمه دوم پاتريك شيك يكي از ستاره‌هاي جذاب يورو ۲۰۲۱ يكي از گل‌هاي خورده تيمش را پاسخ داد و با زدن پنجمين گلش در اين تورنمنت همراه با لوكاكو در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. با اين حال در ادامه چكي‌ها كاري از پيش نبردند و بازي با همان نتيجه دو بر يك به نفع دانمارك به پايان رسيد و وايكينگ‌ها به جمع چهار تيم نهايي رسيدند. برخي معتقدند دانمارك مي‌تواند همان كاري كه دور قبل پرتغال انجام داد را تكرار كند. در يورو ۲۰۱۶ پرتغال به عنوان تيم سوم به دور بعد صعود كرد و در نهايت قهرمان شد. 

چهار گل براي سه‌شير‌ها
در آخرين بازي مرحله يك چهارم نهايي انگليس مدعي مقابل اوكراين شگفتي‌ساز به ميدان رفت. انگليس در بازي قبلي موفق شده بود آلمان رقيب سنتي‌اش را دو بر صفر شكست دهد و اوكراين در يك جدال نفس‌گير ۱۲۰ دقيقه‌اي از سد سوئد عبور كرده بود. شاگردان آندري شوچنكو خيلي اميدوار بودند كه روند رو به جلوي خودشان را حفظ كنند اما ساوتگيت و شاگردانش هيچ ارزشي براي شگفتي‌سازي حريف قائل نشدند و در نهايت با چهار گل حريف را بدرقه كردند. انگليس در اين بازي خيلي زود توسط هري كين به گل اول دست پيدا كرد و در ابتداي نيمه دوم در دقيقه ۴۶ توسط هري مگواير به گل دوم رسيد. ۴ دقيقه بعد كين دبل كرد و تيمش را سه- هيچ جلو انداخت و در دقيقه ۶۳ جردن هندرسون اوكراين را چهارتايي كرد. انگليس با برد پرگل مقابل حريفي كه به علت فشار مسابقات حرفي براي گفتن نداشت راهي نيمه نهايي شد و حالا بايد مقابل دانمارك به ميدان برود. 
بازي‌هاي مرحله نيمه‌نهايي سه‌شنبه و چهارشنبه       30 :23 برگزار مي‌شود. در اين مرحله ابتدا اسپانيا و ايتاليا فيناليست‌هاي يورو ۲۰۱۲ مقابل هم قرار مي‌گيرند و سپس انگليس با دانمارك بازي مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون