• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4972 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۷ تير

كشف نقاشي مسروقه در يك آپارتمان

فيلم افتتاحيه جشنواره كن 5 دقيقه تشويق شد

از تشويق ايستاده تا ترك سالن نمايش فيلم افتتاحيه كن
نمايش فيلم «آنت» در مراسم افتتاحيه هفتاد و چهارمين جشنواره فيلم كن، با تشويق ايستاده و پنج دقيقه حاضران در سالن لومير كاخ جشنواره همراه شد، گرچه برخي نيز حين نمايش سالن را ترك كردند. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، هفتاد و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كن از شب گذشته (۶ جولاي) با نمايش فيلم «آنت» ساخته «لئوس كاراكس» و با بازي «ماريون كوتيار» و «آدام درايور» آغاز به كار كرد و درنهايت با تشويق ايستاده و پنج دقيقه‌اي مخاطبان همراه شد. اين تشويق كه بخشي از سنت جشنواره كن است، مسلما ركورددار بالاترين مدت زمان تشويق ايستاده در تاريخ كن نيست اما احساس شد مخاطبان نه فقط براي فيلم «آنت»، بلكه همزمان براي بازگشت اين جشنواره مهم سينمايي پس از يك سال وقفه شور و شعف خود را نشان دادند. اين فيلم روايتگر داستان زندگي «هنري» يك كمدين و «آن» يك خواننده اپراي سرشناس و جهاني است كه زوج موفقي هستند اما تولد اولين فرزندشان كه دختري مرموز با سرنوشتي استثنايي است، زندگي آنها را دگرگون مي‌كند. بازخوردهاي فيلم «آنت» متفاوت بود و حتي صدها نفر نيز حين نمايش فيلم، سالن لومير را ترك كردند.  جشنواره امسال با تمهيدات متفاوتي برگزار مي‌شود و در حالي كه اغلب‌ ميهمانان واكسينه شده‌اند، اقدامات احتياطي براي جلوگيري از شيوع نوع دلتاي ويروس كرونا در‌نظر گرفته شده و بر اين اساس ميهمانان جشنواره كه از خارج اتحاديه اروپا به كن سفر كرده‌اند ملزم به انجام تست بزاق كرونا، هر ۴۸ ساعت يك‌بار هستند تا مجوز لازم براي حضور در فضاهاي سربسته، بازار كن و نشست‌هاي خبري را كسب كنند. 

نقاشي مسروقه در يك آپارتمان كشف شد
نقاشي از «سيگمار پولك» كه به سرقت رفته بود، در يك منزل مسكوني در آلمان كشف شد. به گزارش ايسنا، تابلو نقاشي كه توسط «سيگمار پولك» نقاش و عكاس آلماني خلق شده است و تصوير يك گل و گلدان را به تصوير مي‌كشد، در يك آپارتمان واقع در «ماينتس» كشف شد. اين نقاشي كمتر از يك‌سال پيش ربوده شده بود. پليس آلمان اعلام كرد اين نقاشي در نوامبر سال گذشته از يكي از گالري‌هاي هنري واقع در كلن ربوده شده است. با اين حال پليس نام دقيق گالري و جزييات سرقت را منتشر نكرده است. به گفته پليس اين نقاشي صدها هزار دلار ارزش دارد كه در اين صورت نمي‌توان آن را از آثار گران اين هنرمند محسوب كرد؛ چراكه آثار «پولك» معمولا در حراجي‌ها ميليون‌ها دلار به فروش مي‌رسند. ركورد گران‌ترين اثر اين هنرمند در سال ۲۰۱۵ زماني شكسته شد كه تابلو نقاشي «جنگل» (۱۹۶۷) در حراجي ساتبيز به قيمت ۲۷،۱ ميليون دلار فروخته شد. «پولك» كه در سال ۲۰۱۰ درگذشت، به خاطر نقاشي‌ها، عكس‌ها و مجسمه‌هايش در اروپا محبوبيت دارد. در سال ۲۰۱۴ نمايشگاه هنري بزرگي براي اين هنرمند در موزه‌هاي هنر مدرن نيويورك و «تيت» لندن برگزار شد. پليس اعلام كرد دو مرد و يك زن را در ارتباط با اين سرقت شناسايي كرده بود و به دنبال آن يك آپارتمان در «ماينتس» را مورد بررسي قرار دادند. در‌نهايت اصالت اين نقاشي توسط كارشناسان آثار «پولك» تاييد شد.

۱۸ تير ماه؛ پخش اجراي شب موسيقي
 فيلم اركستر ملي ايران
اجراي شب موسيقي فيلم اركستر ملي ايران به صورت آفلاين جمعه ۱۸ تير ماه از ساعت ۲۱ دراختيار علاقه‌مندان است. اركستر ملي ايران در برنامه شب موسيقي فيلم با اجراي دو اثر ماندگار موسيقي، ۱۱ تير ماه روي صحنه رفت. در بخش نخست اين برنامه گروه سازهاي ايراني موسيقي فيلم «دلشدگان» به آهنگ‌سازي استاد حسين عليزاده را اجرا كرد؛ بخش دوم اين رويداد به اجراي اركستر ملي ايران با تركيب كامل نوازندگان از موسيقي فيلم «مادر» به آهنگسازي و رهبري استاد ارسلان كامكار اختصاص داشت.  اين برنامه ساعت ۲۱ روز  ۱۸ تير ماه از سايت بنياد رودكي به نشاني
 www. bonyadroudaki. com اينستاگرام بنياد رودكي به نشاني bonyad. roudaki، اينستاگرام هفدانگ به نشاني hafdang و اينستاگرام اركستر ملي ايران به نشاني iran_nationalorchestra پخش مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون