• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4972 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۷ تير

موج خدمت‌رساني ستاد اجرايي فرمان امام در ايستگاه همدان

ستاد اجرايي فرمان امام براي اجراي 2156 طرح اقتصادي، زيربنايي و حمايتي در مناطق محروم استان همدان تفاهمنامه‌اي به ارزش 22 هزار ميليارد ريال با استانداري همدان امضا كرد.
صبح امروز در مراسمي با حضور محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام و مديران عامل بنياد بركت، گروه اقتصادي تدبير، موسسه دانش‌بنيان بركت و سيدسعيد شاهرخي استاندار همدان و هيات همراه، آيين امضاي تفاهمنامه همكاري براي اجراي هزاران طرح اقتصادي و اجتماعي در مناطق محروم و كم‌برخوردار استان همدان برگزار شد.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام در اين جلسه گفت: در راستاي تحقق تدابير مقام معظم رهبري در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، توليد، اشتغال و پيگيري اهداف ستاد در حوزه محروميت‌زدايي، توانمندسازي اقتصادي و توسعه عدالت اجتماعي، امروز تفاهمنامه‌اي را با استاندار محترم همدان امضا كرديم تا ظرف 3 سال تحولات قابل‌توجهي در اين استان ايجاد شود 
محمد مخبر افزود: تاكنون ستاد اجرايي فرمان امام با اجراي 5 هزار طرح و سرمايه‌گذاري و هزينه 520 ميليارد تومان در استان همدان بيش از 15 هزار شغل در اين استان ايجاد كرده است. 
مخبر با اشاره به جزييات تفاهمنامه امروز افزود: كليات اين برنامه اجراي 2.156 طرح‌ اقتصادي، زيربنايي، حمايتي، اجتماعي، آموزشي و بهداشتي با اعتباري بالغ بر 22.188 ميليارد ريال است كه با اجراي اين طرح‌ها براي بيش از 14 هزار نفر اشتغال ايجاده شده و به رفع محروميت در مناطق محروم و توسعه بخش‌هاي زيربنايي و بهداشت و درمان استان كمك مي‌كند.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام در ادامه گفت: توانمندسازي اقتصادي از طريق اجراي 1.530 طرح كوچك و متوسط، اجراي حداقل 6 طرح‌ بزرگ اقتصادي، اجراي 4 طرح جامع دانش‌بنيان، اجراي 614 پروژه ‌زيربنايي و عمراني، اجراي 20.450 طرح حمايتي معيشتي، بهداشتي و ورزشي و مشاركت 30درصدي در هزينه بيمه منازل روستايي بخشي از مفاد اصلي اين تفاهمنامه است.
او خاطرنشان كرد: احياي كارخانجات تعطيل و نيمه‌تعطيل شده، احداث مدرسه و مسكن محرومين، احداث پروژه‌هاي دارويي و مراكز درماني و حمايت از طرح‌هاي دانش‌بنيان و جسورانه، از جمله اقداماتي است كه با اجراي اين تفاهمنامه در استان همدان با سرعت بسيار بالايي صورت خواهد گرفت.
محمد مخبر با اشاره به موضوع توليد نخستين واكسن ايراني كرونا توسط ستاد اجرايي فرمان امام نيز گفت: اولين خط توليد واكسن كوو ايران بركت از ابتداي امسال فعال و راه‌اندازي شد، با توجه به تاخيري كه در صدور مجوز تزريق اضطراري صورت گرفت سرعت توليد در اين خط را كاهش داديم، چراكه تاريخ مصرف اين واكسن‌ها محدود است و قابل نگهداري براي زمان طولاني نيستند. او افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت براي تزريق عمومي اين واكسن كه در تاريخ ۲۵ خرداد انجام شد، توليد در خط يك را سرعت داديم و تا ۲۵ تير، حداقل ۳ و نيم ميليون دوز واكسن در اين خط توليد خواهيم كرد، البته هر دوز واكسن پس از توليد به مدت 16 روز مراحل تست استريل آن به طول مي‌انجامد. رييس ستاد اجرايي فرمان امام درباره نقش ستاد در توزيع اين واكسن در مراكز واكسيناسيون عمومي نيز گفت: واكسن‌ها را به ‌طور هفتگي تحويل وزارت بهداشت مي‌دهيم و هيچ دخالتي در توزيع، تزريق و قيمت‌گذاري آن نداريم.
او تاكيد كرد: دومين خط توليد واكسن كوو ايران بركت هم به‌ زودي راه‌اندازي مي‌شود و تا شهريور امسال همان‌طور كه قول داده بوديم حداقل ۵۰ ميليون دوز واكسن توليد خواهيم كرد.
استاندار همدان نيز در اين مراسم با تقدير از اقدامات ستاد اجرايي فرمان امام گفت: دكتر مخبر و همكاران‌شان با يك مديريت جهادي و بي‌سروصدا در همه استان‌ها نقش بسزايي در پيشرفت‌ها و محروميت‌زدايي‌ها ايفا كرده‌اند، ايجاد 15 هزار شغل در استان همدان آن‌هم در زماني كه مردم با مشكلات متعددي از قبيل كرونا درگير بودند، اقدام قابل تقدير و تحسيني بود كه جا دارد كه از طرف مردم اين استان تشكر كنم.
سيدسعيد شاهرخي افزود: هر جايي در كشور مردم به بحراني برخوردند، ردپاي كمك‌هاي بلافاصله ستاد اجرايي فرمان امام در آن ديده مي‌شود.
استاندار همدان خاطرنشان كرد: توزيع بسته‌هاي معيشتي و حمايتي و اجراي پويش‌هاي مختلف در مناطق محروم استان، كاري كرده كه اين روزها همه مردم، ستاد اجرايي فرمان امام را به خوبي مي‌شناسند و با آن ارتباط برقرار كرده‌اند و پيگير دستاوردهاي اين ستاد در عرصه‌هاي مختلف مانند توليد واكسن كرونا هستند.
او با اشاره به برنامه راهبردي استان همدان افزود: اين تفاهمنامه كه امروز به امضا خواهد رسيد ماحصل سفرهاي متعدد مديران ستاد اجرايي فرمان امام به همدان و جلسات تخصصي با همكاران بنده است، ظرفيت استان به تفكيك هر شهرستان مشخص شد و براساس اين مطالعات پروژه‌هايي تعريف شد تا براساس آن سالي 5 هزار شغل جديد در استان ايجاد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون