• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4983 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد

رهبر انقلاب پس از دريافت نوبت دوم واكسن:

مردم ناراحتي‌شان را بروز دادند و هيچ گله‌اي نمي‌شود از آنان داشت

گروه سياسي

رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز پس از دريافت نوبت دوم واكسن كوو ايران بركت با تشكر از مجاهدت‌هاي مجموعه‌هاي بهداشت و درمان در مقابله با بيماري و به‌خصوص از زحمات دانشمندان و محققان در توليد واكسن داخلي، بر لزوم استمرار رعايت كامل شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي تا توقف شيوع بيماري تاكيد كردند و در ادامه با اشاره به مشكلات عميقا دردآور مردم وفادار استان خوزستان در زمينه آب، مسوولان دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي را موظف كردند به‌ صورت جدي رسيدگي به مشكلات و مسائل مردم خوزستان را دنبال كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اختلال ايجاد شده در دسترسي مردم به واكسن را عمدتا ناشي از بدقولي فروشندگان خارجي واكسن خواندند و گفتند: اين مساله يك‌بار ديگر به مردم و مسوولان كشور يادآوري كرد كه تكيه به ديگران موجب بروز مشكلات مي‌شود؛ بنابراين بايد بتوانيم در همه مسائل روي پاي خود بايستيم. ايشان افزودند: البته كنار توليد داخل ناگزير از توليد خارجي مطمئن نيز استفاده مي‌كنيم اما بايد با تمركز و تلاش بر توليد داخل جلوي منتظر و معطل ماندن مردم را گرفت و اميدواريم با توجه مسوولان، توزيع واكسن به آساني و رواني كامل در بين مردم انجام شود.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به جهش‌هاي پي در پي ويروس و باقي ماندن خطرات آن، مردم را به استمرار رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي فراخواندند و گفتند: طولاني شدن قضيه بيماري نبايد موجب كاهش حساسيت‌ها شود و در همه جا از جمله مراسم‌هاي گوناگون مذهبي و غيرمذهبي نيز بايد اصل را بر رعايت كامل شيوه‌نامه‌هاي توصيه‌شده از طرف مسوولان مانند ماسك و فاصله‌گذاري قرار داد. ايشان خاطرنشان كردند: اگر مردم براي يك دوره، زحمت رعايت كامل شيوه‌نامه‌ها را قبول كنند، بيماري ريشه‌كن يا حداقل شيوع آن و ادامه خطرات جاني و خسارات مالي متوقف مي‌شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به مسوولان تاكيد كردند: دستگاه‌هاي دولتي به صورت جدي از توليد واكسن‌هاي داخلي پشتيباني كنند تا اين كار به بهترين وجه انجام شود.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌شان به مشكلات مردم خوزستان اشاره كردند و گفتند: در روزهاي اخير يكي از نگراني‌هاي واقعا دردآور، مساله آب خوزستان و مشكلات مردم بود. ايشان با گلايه از رعايت نشدن توصيه‌هاي متعدد قبلي درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصيه‌ها مورد توجه قرار مي‌گرفت، مسلما اين وضع ايجاد نمي‌شد كه مردم وفادار خوزستان را با وجود اين‌همه امكانات و استعدادهاي طبيعي و كارخانجات در استان، ناراضي و ناراحت كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: مردم ناراحتي خود را بروز دادند اما هيچ گله‌اي از آنها نمي‌توان داشت؛ چراكه مساله آب، آن‌هم در آن آب‌ و هواي گرم خوزستان مساله كوچكي نيست. ايشان با اشاره به حضور وفادارانه و فداكارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشكلات 8 سال دفاع مقدس، گفتند: اين مردم نبايد دچار مشكلات باشند و اگر در وقت خود به كار مردم رسيدگي مي‌شد، اين وضعيت ايجاد نمي‌شد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اكنون كه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي مشغول به كار شدند و همچنين دولت بعدي كه بر سر كار خواهد آمد، كارها را به صورت جدي دنبال كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌هاي دشمن توصيه كردند و گفتند: دشمن به‌ دنبال آن است كه از هر چيز عليه انقلاب و كشور و مصالح مردم استفاده كند؛ بنابراين بايد مراقبت شود كه بهانه‌اي به دست آن داده نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون