• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4988 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ مرداد

رهبر انقلاب در ديدار با رييس‌جمهوري و اعضاي دولت دوازدهم:

معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمي‌دهد

دولت هر جا كار را منوط به غرب كرد، ناموفق بود

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه هفته‌اي كه گذشت، در آخرين ديدار رييس‌جمهور و دولت دوازدهم با ايشان، با تبريك عيد سعيد غدير به عموم مسلمانان به ويژه ملت عزيز ايران، فرصت خدمت به مردم را نعمتي الهي دانستند و گفتند: براي شكر اين نعمت بايد از همه توان براي پيشبرد اهداف انقلاب استفاده كرد. رهبر انقلاب اسلامي حادثه غدير را از وقايع غيرقابل ترديد برشمردند و گفتند: علاوه بر علماي شيعه به ويژه علامه اميني كه روايت غدير را از ۱۱۰ نفر از صحابه و با سندهاي معتبر نقل كرده، برخي علماي بزرگ و روشنفكران اهل سنت نيز بر غيرقابل ترديد بودن اين واقعه تاكيد كرده‌اند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس خطاب به اعضاي دولت دوازدهم گفتند: هر كاري كه در جهت خدمت به مردم و با نيت الهي و اخلاص انجام شده باشد، قطعا در ديوان الهي فراموش شدني نيست و ذخيره واقعي دوران مسووليت چنين كارها و تلاش‌هايي است. ايشان در ارزيابي عملكرد دولت‌ گفتند: عملكرد دولت آقاي روحاني در بخش‌هاي مختلف يكسان نبوده است، در برخي موارد طبق انتظارات بود اما در برخي موارد اين‌گونه نبود.
رهبر انقلاب با تاكيد بر اينكه فرصت خدمت به مردم يك نعمت بزرگ است و بايد آن را قدر دانست، خاطرنشان كردند: شكر اين نعمت آن است از همه توان براي پيشبرد اهداف انقلاب استفاده شود، زيرا ما يك كشور انقلابي هستيم و مردم براي رسيدن به اهداف انقلاب فداكاري زيادي كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم استفاده از تجربه‌هاي دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم در آينده را خاطرنشان كردند و افزودند: يك تجربه بسيار مهم در اين دوران عبارت است از بي‌اعتمادي به غرب كه آيندگان بايد از آن استفاده كنند. ايشان گفتند: در اين دولت معلوم شد كه اعتماد به غرب جواب نمي‌دهد و آنها كمك نمي‌كنند و هرجا كه بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جايي هم ضربه نمي‌زنند به اين دليل است كه نمي‌توانند.رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: مطلقا نبايد برنامه‌هاي داخلي را به همراهي غرب منوط كرد، زيرا حتما شكست خواهد خورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به رييس‌جمهور و اعضاي دولت افزودند: هر جا كه كارها را منوط به غرب و مذاكره با آن و امريكا كرديد ناموفق بوديد و هر جا كه بدون اعتماد به غرب، حركت و از آنها قطع اميد كرديد موفق بوديد و پيش رفتيد. ايشان به مذاكرات اخير وين نيز اشاره كردند و ضمن ابراز رضايت از زحمات ديپلمات‌ها و عملكرد خوب بعضي از آنها در اين مذاكرات، گفتند: امريكايي‌ها در اين مذاكرات، بر سر موضع عنادآميز خود محكم ايستادند و يك‌ قدم هم جلو نيامدند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها در زبان و وعده مي‌گويند تحريم‌ها را بر مي‌داريم اما تحريم‌ها را برنداشتند و برنمي‌دارند، ضمن آنكه شرط هم مي‌گذارند و مي‌گويند كه بايد در همين توافق جمله‌اي بگنجانيد كه بعدا درباره برخي موضوعات صحبت شود وگرنه توافقي نخواهيم داشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: آنها مي‌خواهند با گذاشتن اين جمله، بهانه‌اي براي دخالت‌هاي بعدي خود درباره اصل برجام و مسائل موشكي و منطقه‌اي فراهم كنند و اگر ايران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگويند توافق را نقض كرده‌ايد و توافق، بي‌توافق. ايشان با تاكيد بر اينكه امريكايي‌ها كاملا ناجوانمردانه و خباثت‌آلود برخورد مي‌كنند، افزودند: امريكا هيچ ابايي از نقض قول و تعهدات خود ندارد همان‌طور كه يك‌بار توافق را نقض كردند و كاملا هم بي‌هزينه بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اكنون هم كه به امريكايي‌ها گفته مي‌شود، تضمين دهيد كه توافق را در آينده نقض نخواهيد كرد، مي‌گويند تضمين نمي‌دهيم. ايشان در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود تاكيد كردند: اين يك تجربه بسيار مهم براي دولت و دولتمردان آينده و همچنين براي همه فعالان در صحنه سياسي است، البته اين تجربه همواره از اول انقلاب وجود داشته اما در اين دولت بيشتر از گذشته بوده است. رهبر انقلاب اسلامي در پايان خطاب به رييس‌جمهور و اعضاي دولت گفتند: اميدوارم خداوند كمك كند، هر جا كه هستيد بتوانيد به وظايف ديني و انقلابي خود عمل كنيد. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رييس‌جمهور با تشكر از حمايت‌ها و هدايت‌هاي رهبر انقلاب از دولت در طول دوره هشت ساله، گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي دولت بيان كرد. آقاي روحاني، رشد اقتصادي و كاهش تورم را از جمله دستاوردهاي درخشان دولت در سال‌هاي ۹۳ تا ۹۶ دانست و گفت: دشمن با توطئه اقتصادي در سال ۹۷ به‌دنبال فروپاشي اقتصاد و كشور بود كه شكست خورد. رييس‌جمهور، تشكيل شوراي عالي هماهنگي اقتصادي در خرداد ۹۷ با دستور رهبر انقلاب اسلامي را از جمله مهم‌ترين كمك‌ها به دولت برشمرد و گفت: در مقابل تحريم نفت و مبادلات بانكي، توانستيم با افزايش توليد در پتروشيمي، صنايع معدني و فرآورده‌هاي نفت و گاز، ارز مورد نياز كشور را تامين كنيم. آقاي روحاني همچنين به برخي دستاوردهاي دولت مانند افزايش برداشت از مخازن نفت و گاز، رشد توليد محصولات كشاورزي، گسترش شبكه ريلي و افزايش تخت‌هاي بيمارستاني اشاره كرد و گفت: در دو مقطعِ جنگ اقتصادي و كرونا اين واقعيت را تجربه كرديم كه فقط بايد روي پاي خود بايستيم و با تكيه به امكانات و ظرفيت‌هاي داخلي، نيازها را برطرف كنيم، چرا كه هيچ‌كس به ما كمك نكرد و فقط پس از آنكه توانايي ايران در زمينه ساخت واكسن را ديدند، گشايش ناچيزي ايجاد كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون