• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4988 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ مرداد

ادعاي منابع انگليسي

يك كشتي در درياي عمان هدف قرار گرفت

روز جمعه ۳۰ جولاي (۸ مرداد) يك كشتي تجاري متعلق به يك تاجر ثروتمند اسراييلي در سواحل درياي عمان در درياي عرب مورد حمله قرار گرفت و دو تن از خدمه آن كشته شدند.
گروه «زودياك مريتيم»، تحت مالكيت ايل اوفر ميلياردر اسراييلي، با صدور بيانيه‌اي گفته است اين نفتكش بدون بار با پرچم ليبريا از بندر دارالسلام تانزانيا به فجيره امارات در حال حركت بوده كه در شمال اقيانوس آرام هدف حمله قرار مي‌گيرد. اين نفتكش در اصل متعلق به ژاپن بوده است. گروه زودياك مريتيم بدون اشاره به جزييات حادثه، اين حمله را «دزدي دريايي» توصيف كرده و گفته است دو تبعه رومانيايي و انگليسي كه به عنوان خدمه در كشتي حضور داشته‌اند جان خود را در اين حادثه از دست داده‌اند. اين گروه گفته است از مجروحين احتمالي خبري در دست ندارد.
اين گروه بدون ارايه جزييات بيشتر از هويت يا نوع كشتي مذكور، مدعي است كه اين اتفاق در واپسين دقايق شامگاه پنجشنبه در شمال شرقي جزيره «مصيره» رخ داده است. محلي كه انگليسي‌ها ادعا مي‌كنند حادثه در آن رخ داده، حدود ۳۰۰ كيلومتر با «مسقط» پايتخت عمان فاصله دارد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده كه ناوگان پنجم نيروي دريايي ايالات متحده كه در منطقه حضور دارد به درخواست‌ها براي اظهارنظر در اين رابطه پاسخ نداده‌اند. عمان هم حمله را تاييد نكرده و مقامات اين كشور تلاش‌ها براي اظهارنظر در اين خصوص را بي‌پاسخ گذاشتند. خبر وقوع اين حادثه ابتدا از سوي يك گروه نظامي انگليسي به نام «عمليات‌هاي تجاري دريايي» منتشر شد. در بيانيه نخستين اعلام شده بود كه تحقيقات تكميلي در اين رابطه در جريان است. چند ساعت بعد وزارت دفاع بريتانيا در بيانيه‌اي رسما حمله به كشتي تجاري اسراييلي را تاييد كرد.
به گزارش يورونيوز، در 6 ماهه اخير دو مورد ديگر از حمله به كشتي‌هاي مرتبط با اسراييل مشاهده شده بود. حدود يك ماه قبل يك كشتي باربري كه پيش‌تر مالكي اسراييلي داشت در حوالي درياي عمان مورد حمله قرار گرفته بود. ۶ ماه قبل هم يك كشتي ديگر اسراييلي در درياي عمان دچار حادثه انفجار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون