• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4988 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ مرداد

رييس كل بيمه مركزي در آيين مجمع عمومي عادي سالانه بيمه مركزي:

فراگيرتر شدن خدمات صنعت بيمه، زيرساخت آرامش و امنيت جامعه است

تنوع بخشي محصولات و توسعه پوشش‌هاي جديد بيمه‌اي از برنامه‌هاي مهمي به شمار مي‌رود كه در يك سال اخير با جديت و حساسيت بسياري دنبال شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل بيمه مركزي، دكتر غلامرضا سليماني كه در حضور دكتر فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي و ديگر اعضاي مجمع بيمه مركزي سخن مي‌گفت، با اعلام اين مطلب افزود: حق بيمه توليدي صنعت بيمه در سال گذشته رقم قابل قبول ۸۲ هزار ميليارد توماني را نشان مي‌دهد و پيش‌بيني كرده‌ايم كه در سال جاري به بالاي ۱۱۰ هزار ميليارد تومان افزايش يابد.
رييس كل بيمه مركزي با تبريك عيد بزرگ غدير و ابراز خرسندي از حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، معاونان وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط و اعضاي ديگر مجمع به تشريح دستاوردهاي يك ساله نهاد ناظر صنعت بيمه پرداخت و خاطرنشان كرد: تقويت نظام شايسته‌ سالاري در بيمه مركزي و مجموعه صنعت بيمه در صدر برنامه‌ها قرار دارد كه همين امر به افزايش سطح بهره‌وري و ايجاد رضايتمندي عمومي، منتهي شده است.
دكتر سليماني، ارتقاي سطح حق بيمه توليدي را در شرايط تورمي حاضر، ارزشمند و درخشان توصيف كرد و افزود: اگر حق بيمه‌ها متناسب با تورم موجود و در رشته شخص ثالث با افزايش نرخ ديه، همسان‌سازي مي‌شد ميزان حق بيمه توليدي، رشد چشمگيرتري را تجربه مي‌كرد.
او بر ايفاي مسووليت اجتماعي در كنار تعهدات حرفه‌اي تاكيد كرد و اظهار داشت: صنعت بيمه در ايام همه‌گيري ويروس كرونا، ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي خود را بيش از پيش به نمايش گذاشت كه طراحي بيمه‌نامه‌هاي تخصصي كرونا، بيمه‌نامه تامين مالي ناشي از توقف كسب و كار، تعميم بيمه‌نامه تكميلي درمان به خدمات بيماران كرونايي و نظاير آن بخشي از خدمات يادشده به شمار مي‌رود.
رييس شوراي عالي بيمه به پوشش تمامي ريسك‌هاي بزرگ در زمان تحريم اشاره كرد و گفت: آمادگي صنعت بيمه در بخش بيمه اتكايي، ستودني است و برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي در اين حوزه صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
او در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت استقرار دولت يكپارچه الكترونيك به دستاوردهاي صنعت بيمه در اين حوزه اشاره كرد و افزود: حذف بيمه‌نامه كاغذي يكي از برنامه‌هاي راهبردي بيمه مركزي است كه هم‌اكنون فاز نخست آن با موفقيت كامل به مرحله اجرا درآمده و اميدواريم پس از دستاورد حذف بيمه‌نامه كاغذي در دو رشته، اين روند همچنان ادامه يابد.
دكتر سليماني از گسترش با ارتباط صنعت بيمه و بازار سرمايه در سال گذشته خبر داد و از اين رويكرد به عنوان سند همراهي صنعت بيمه، سهامداران و دولت ياد كرد.
رييس كل بيمه مركزي در مجمع عمومي عادي سالانه بيمه مركزي به مواردي نظير: تاسيس صندوق بيمه حوادث طبيعي، افزايش چشمگير سرمايه شركت‌هاي بيمه، افزايش ضريب رضايتمندي مردم، تلاش براي كاهش سهم شركت دولتي بيمه ايران در بازار صنعت بيمه، ارتقاي سطح اداره كل مديريت ريسك به مركز و همچنين توسعه مركز فاوا و كسب عنوان نخست دولت الكترونيك در بين تمامي دستگاه‌هاي اجرايي نيز اشاره و نسبت به ادامه اين روند تاكيد كرد.
شايان ذكر است در اين نشست، دكتر فرهاد دژپسند با ابراز خرسندي از عملكرد مثبت بيمه مركزي از تلاش‌هاي بي‌شائبه دكتر غلامرضا سليماني و همكاران او قدرداني كرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي در اين مجمع با اعلام رضايت از عملكرد نهاد ناظر صنعت بيمه در ايفاي مسووليت‌ها و تعهدات حرفه‌اي خود، اظهار داشت: تمامي نمودارها از رشد منطقي و در عين حال متفاوت صنعت بيمه حكايت دارد و خوشبختانه گام‌هاي بلندي در زمينه همگاني‌سازي محصولات اين صنعت برداشته شده است.
دكتر دژپسند با تاكيد بر اين نكته كه صنعت بيمه بايد متناسب با چشم‌انداز دولت هوشمند حركت كند، خاطرنشان كرد: بي‌ترديد صنعت بيمه براي رشد اقتصاد ايران يك صنعت مهم، تعيين‌كننده و شتاب‌دهنده به شمار مي‌رود.
او با ابراز خرسندي از سرمايه‌گذاري صنعت بيمه در بخش‌هاي گوناگون اقتصادي، تحقق اين امر را نشانه هوشمندي مسوولان آن دانست و تصريح كرد: با وجود تفاوت عملكردي بيمه‌هاي اجتماعي و بازرگاني اعتقاد دارم كه صنعت بيمه مي‌تواند در كنار فعاليت‌هاي بازرگاني بخشي از اهداف اجتماعي كشور را هم محقق سازد.
او از فعالان صنعت بيمه به عنوان مبارزان راستين جنگ تحميلي اقتصادي ياد كرد و گفت: اگر نقش‌آفريني صنعت بيمه در اقتصاد كلان كشور تقويت شود موفقيت‌هاي بيشتري را در آينده نزديك شاهد خواهيم بود. او در پايان به اهميت موضوع اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي در صنعت بيمه تاكيد كرد و گفت: تبليغات هدفمند بيمه‌اي و اطلاع‌رساني شفاف و آگاهي محور نوعي سرمايه‌گذاري است و بايد نگاه هزينه‌اي را از آن حذف كنيم.
شايان ذكر است در پايان اين مجمع گزارش حسابرس مستقل در رابطه با صورت‌هاي مالي قرائت و مورد تصويب قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون