• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3263 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

زير ذره‌بين اقتصاد

پيشنهادي براي اصلاح روند پرداخت يارانه‌ها |يك كارشناس اقتصادي گفت: درآمد‌هاي آزاد شده از اصلاح روند پرداخت يارانه بايد صرف افزايش اشتغال شود نه افزايش يارانه كم‌درآمدها. عليرضا پورفرج درباره‌ شيوه پيشنهادي دولت مبني بر پرداخت يارانه به دهك‌هاي كم‌درآمد و شيوه انتخاب شده مجلس جهت حذف پردرآمدها اظهار كرد: هر دو روش در نهايت يك نتيجه را در بر خواهد داشت و هردوي اين گروه‌هاي درآمدي با استفاده از برخي شاخص‌ها مانند مسكن و اتومبيل قابل شناسايي‌اند. شناسايي پردرآمدها و كم‌درآمدها كار چندان مشكلي براي دولت نيست و دولت و معاون اول رييس‌جمهور نبايد اين روند را با طرح برخي ابهامات، سخت جلوه دهند

قيمت خودروهاي وارداتي بايد كاهش يابد | رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خواستار برخورد با شركت‌هاي واردكننده خودرو و اجبار آنها به كاهش قيمت شد. محمد جعفري اظهار كرد: شركت‌هاي واردكننده خودرو با استفاده از پول مردم خودرو وارد كرده و به فروش مي‌رسانند. وقتي نمايندگي رسمي واردكننده خودرو با پول مردم خودرو را خريداري و وارد مي‌كند ديگر نبايد به دنبال سودهاي آنچناني باشد و بايد اين محصولات را با قيمت كمتري عرضه كند.

 راهبرد  ويژه جذب سرمايه‌گذاري در زمينه نفت |يك عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد رويكرد وزير نفت معطوف به آمادگي ايران براي ورود به بازار از كانال سرمايه‌گذاري و نه فقط افزايش توليد با توجه به پتانسيل است، گفت: به طور كلي قيمت نفت تغيير زيادي نخواهد كرد مگر اينكه فاكتور سياسي به وجود ‌آيد. روبرت بگلريان با اشاره به تصميم اخير اوپك و سياست‌هايي كه وزارت نفت مي‌تواند دنبال كند، گفت: همان طور كه وزير نفت در اوپك مطرح كرد ايران مي‌خواهد سهم توليد خود را در بازار احيا و ابقا كند و در كوتاه‌مدت بايد ديد كه بازار چه عكس‌العملي نشان مي‌دهد.

 استاندارد بر كيفيت بنزين نظارت مي‌كند| رييس سازمان ملي استاندارد از واگذاري مسووليت نظارت بر كيفيت بنزين به اين سازمان خبر داد. نيره پيروزبخت با بيان اينكه در سال گذشته نظارت بر كيفيت بنزين در شوراي عالي استاندارد به عهده يك كميته سه‌نفره گذاشته شد، اظهار كرد: براساس جلسات اين كميته طي چند روز اخير مقرر شد كه نظارت بر كيفيت بنزين بر عهده سازمان ملي استاندارد باشد. وي با بيان اينكه بررسي بنزين مربوط به جايگاه‌هاي سوخت يعني محل توزيع و عرضه بوده است، ادامه داد: با توجه به اينكه بررسي‌ها صرفا از محل توزيع انجام شده آمار تفكيك شده نداريم كه كدام بنزين مربوط به كدام پالايشگاه يا وارداتي است لذا فعلا نمي‌توانيم اطلاعات دقيقي در اين باره ارايه كنيم. بايد كمي صبور بود تا اطلاعات تفكيك شده مربوط به بنزين‌هاي مختلف را در اختيار قرار دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون