• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4988 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ مرداد

سرخ‌ها زير باران سرود گلات قهرماني سر دادند

يه پرسپوليس يه ايران...

گروه ورزش

 

تيم فوتبال پرسپوليس در شبي كه بعد از مدت‌ها باران تهران و شهرهاي اطرافش را فرا گرفت با برتري مقابل پيكان در هفته پاياني ليگ بيستم براي پنجمين بار متوالي عنوان قهرماني ليگ برتر را به دست آورد و اصطلاحا گلات كرد.  هفته پاياني ليگ بيستم شب گذشته با برگزاري 8 ديدار به‌طور همزمان از ساعت 21:15 دقيقه آغاز شد. در يكي از اين بازي‌ها كه سرنوشت قهرماني را تعيين مي‌كرد پرسپوليس صدرنشين در ورزشگاه شهداي قدس به مصاف پيكان رفت. سرخ‌ها قبل از شروع بازي با دو امتياز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشين بودند و در صورت برد تحت هر شرايطي قهرماني را مسجل مي‌كردند. سپاهان شانس دوم قهرماني نيز در آزادي مهمان استقلال، تيم سوم جدول بود. 

در حالي كه باران از شروع بازي در ورزشگاه شهداي شهر قدس باريدن گرفت، اتفاقي كه مردم تهران در چند ماه قبل نديده بودند، شاگردان يحيي گل محمدي خيلي زود توسط مهدي به گل اول دست پيدا كردند. در دقيقه 8 پاس در عرض مهدي ترابي توسط مهاجم جوان پرسپوليس قطع شد و دروازه شاگردان مهدي تارتار فرو ريخت. اين گل بار رواني را از روي دوش شاگردان گل محمدي برداشت. در ادامه پيكان شروع به ميدان داري كرد اما پرسپوليس روي يك حمله سريع و با پاس عالي وحيد اميري به احمد نوراللهي در عمق خط دفاعي پيكان صاحب موقعيت گل شد و براي بار دوم دروازه حريف را گشود تا خيال هواداران پرسپوليس خيلي زود راحت شود.  
در ادامه دو تيم حملاتي روي دروازه يكديگر ترتيب دادند اما توپي از خط دروازه‌ها عبور نكرد. در نهايت با سوت موعود بنيادي فر در دقيقه 97 قهرماني پرسپوليس مسجل شد. سرخ‌ها به ميانه ميدان ريختند و در زير باران و نور ماه جشن قهرماني گرفتند. اين پنجمين قهرماني متوالي سرخ‌ها در ليگ برتر بود كه منجر به خلق ركوردي دست نيافتني در فوتبال باشگاهي ايران شد. در ديدار همزمان استقلال و سپاهان هم اين تيم زردپوش بود كه موفق شد آبي‌ها را با حساب دو بر يك شكست دهد اما اين برد كمكي به آنها براي رسيدن به جام قهرماني نكرد. 
در پايان ليگ بيستم پرسپوليس با كسب 67 امتياز و ثبت بيشترين برد و كمترين باخت و كمترين گل خورده در صدر جدول رده بندي ايستاد. جايي كه به نظر مي‌رسد به نام اين تيم سند خورده است. سپاهان نيز با كسب 65 امتياز و به دست آوردن عنوان بهترين خط حمله ليگ نايب قهرمان شد. همچنين استقلال با 56 امتياز سوم شد و اين تراكتور بود كه با برد پرگل مقابل سايپا و كسب 45 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به گل گهر در جايگاه چهارم ايستاد. تراكتور در بازي ديشب 5 بر يك سايپاي نگون بخت را شكست داد و اين تيم را بعد از ماشين سازي كه قبلا سقوطش مسجل شده بود راهي دسته پايين‌تر كرد. 
در ديگر ديدارهاي هفته پاياني ليگ نفت مسجد سليمان با يك گل از سد آلومينيوم اراك گذشت و مس رفسنجان با حساب يك بر صفر از سد ذوب آهن گذشت. همچنين ديدار دو تيم گل گهر سيرجان و نساجي مازندران به تساوي دو بر دو انجاميد و بازي پديده مشهد و فولاد هم بدون رد و بدل شدن گلي به اتمام رسيد. 
يكي از مسائلي كه در روزهاي منتهي به هفته پاياني زياد به گوش رسيد بحث تباني و فوتبال جوانمردانه بود. خيلي‌ها اين شائبه را مطرح كردند كه در بالا و پايين جدول ممكن است شاهد اتفاقات بدي باشيم كه تعيين نتايج را به اتفاقاتي خارج از زمين مسابقه پيوند بزند. با اين حال نتايج ثبت شده و تلاش بازيكنان در اين هفته جاي حرف و حديثي باقي نگذاشت.  قهرماني پرسپوليس در شب پاياني ليگ برتر بسياري از هواداران پرسپوليس را به خيابان‌ها كشاند. بخش زيادي از اين هواداران بيرون از ورزشگاه شهداي شهر قدس از طريق گوشي‌هاي موبايل بازي را تماشا و در حين بازي با صداي بوق‌هاي ممتد اعلام حضور كردند.  پرونده ليگ بيستم در شرايطي بسته شد كه اين فصل به دليل شيوع بيماري كرونا تمام بازي‌هاي ليگ برتر بدون حضور تماشاچيان به اتمام رسيد. همچنين با توجه به تاريخ شروع رقابت‌ها در آبان سال گذشته شاهد يكي از طولاني‌ترين فصل‌هاي فوتبال ايران بوديم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون