• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4988 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ مرداد

نتايج ورزشكاران ايران در هشتمين روز المپيك

شكست واليبال ايران مقابل ايتاليا در روز ناكامي‌دووميداني‌كاران

روز هشتم رقابت‌هاي المپيك توكيو در حالي به پايان رسيد كه كاروان ورزشي ايران همچنان با همان يك مدال طلاي جواد فروغي در تيراندازي به كارش ادامه مي‌دهد. در اين روز نمايندگان كشورمان در دووميداني، تيراندازي، قايقراني و واليبال به مصاف رقبا رفتند. در مرحله فينال روئينگ زنان، نازنين ملايي در فينال B به آب زد. او كه پيش از اين با صعود به اين مرحله ركورد جديدي را در قايقراني ايران به ثبت رسانده بود، با ثبت زمان 7:42،57 در رده يازدهم قرار گرفت. ملايي در فينال B با ورزشكاراني از كشورهاي كانادا، هلند، امريكا، ايرلند و يونان به رقابت پرداخت و پنجم شد. در نتيجه كلي مسابقات نازنين ملايي عنوان تاريخي يازدهمي را كسب كرد. اين بهترين نتيجه تاريخ قايقراني ايران در ادوار المپيك است. بعد از مسابقه توماس باخ، رييس كميته بين‌المللي المپيك در اقدامي جالب توجه از نازنين ملايي و مربي‌اش براي ديدار دعوت نمود و در اين ملاقات يك ساعت‌مچي به بانوي پاروزن كشورمان اهدا كرد.
در آغاز رقابت‌هاي دووميداني المپيك در صد متر زنان و در رقابت‌هاي پيش مقدماتي، فرزانه فصيحي با حد نصاب ۱۱.۷۶ ثانيه در گروه خود اول شد و توانست جواز حضور در دور مقدماتي را كسب كند. دونده كشورمان در مرحله مقدماتي روي خط استارت لاين ۲ دسته سوم با دونده‌هاي آلمان، باربادوس، امريكا، زامبيا، چين، ايتاليا، سريلانكا براي رسيدن به نيمه نهايي رقابت كرد، اما با ركورد ١١.٧٩ در گروه خود هشتم شد و از رسيدن به نيمه نهايي بازماند.
در ماده پرتاب ديسك احسان حدادي نماينده ايران در گروه A مسابقات به مصاف ۸ پرتابگر ديگر رفت. حدادي در پرتاب‌هايي كه داشت ركوردهاي (۵۸.۴۸)، (۵۸.۹۸) را به ثبت رساند و با اين نتيجه و كسب عنوان چهاردهمي در بين ۱۶ ورزشكار از حضور در فينال بازماند. او در بين ۳۲ شركت‌كننده بيست‌وششم شد! حدادي بعد از ثبت اين نتيجه گفت: «مصدوم بودم اما دوست داشتم در چهارمين المپيكم نتيجه بهتري بگيرم. اما از من خواستند در چهارمين المپيكم شركت كنم. از طرفي اگر من نمي‌آمدم و كسي هم جايگزينم نمي‌شد، حالت خوبي نداشت و من به احترام المپيك آمدم؛ حالا خيلي هم ناراحت نيستم.»
در رشته تيراندازي هانيه رستميان با امتياز ٢٨٨ و در بخش سرعت ماده ٢۵ متر تپانچه به كارش پايان داد. او در بخش دقت امتياز ٢٨٩ را ثبت كرده بود و به اين ‌ترتيب مجموع امتيارات او به عدد ۵٧٧ رسيد. با اين نتيجه تيرانداز كشورمان از رسيدن به فينال مسابقات باز ماند. از ساعت 15:10 تيم ملي واليبال ايران در چهارمين ديدار خود در دور گروهي به مصاف ايتاليا رفت. تيم ايران از ۳ بازي قبلي خود دو برد مقابل لهستان و ونزوئلا و يك شكست غيرمنتظره مقابل كانادا به دست آورده بود. در بازي مقابل ايتاليا شاگردان ولاديمير آلكنو كار را خوب آغاز كردند و پا به پاي ايتاليا تا انتهاي ست بالا رفتند. جايي كه دو تيم در امتياز ۲۴ بر ۲۴ مساوي شدند. در انتهاي اين ست بازي جذابي بين دو تيم شكل گرفت چرا كه هيچ يك از دو تيم نمي‌خواست بازنده ست اول اين ديدار باشد. در نهايت تيم ملي واليبال ايتاليا روي امتياز سرويس مستقيم روي دست غفور توانست با نتيجه ۳۰ بر ۲۸ ست اول را به نام خود كند. در ست دوم اما تيم ايران نتوانست بازي پاياپايي با حريف به نمايش بگذارد و در اواسط ست ۱۴ بر ۱۱ عقب افتاد. همين فاصله امتيازي تا پايان ست باقي ماند و در نهايت ايتاليا ۲۵ بر ۲۱ برنده شد. در ست سوم هم ايتاليا بازي را بهتر آغاز كرد و در همان ابتدا ۸ بر ۵ جلو افتاد. اما تعويض آلكنو و فرستادن صابر كاظمي به زمين و قرار گرفتن اين بازيكن در خط سرويس روند بازي را به كل دگرگون كرد. چپ دست قهار تيم ملي با سرويس‌هاي مرگبار نه‌تنها فاصله امتيازي را جبران كرد كه ايران را يك امتياز پيش انداخت. بازي خوب ملي‌پوشان كشورمان ادامه پيدا كرد و در نهايت ايران اين ست را با حساب ۲۵ بر ۲۱ برنده شد تا به بازي برگردد. در ست چهارم اما دوباره اين ايتاليا بود كه با درخشش خوان تورنا كه در سرويس و حمله عالي كرد سه امتياز اختلاف ايجاد كرد و در نهايت هم ۲۵ بر ۲۱ برنده اين ست لقب گرفت و در مجموع ۳ بر يك بازي را برد. به اين ترتيب تيم ايران با ۴ بازي و دو برد در انتهاي چهار بازي دور گروهي در رده پنجم قرار گرفت و بايد در آخرين بازي به مصاف ژاپن ميزبان برود كه مثل ايران دو برد و دو شكست دارد. برنده اين بازي مي‌تواند جواز حضور در دور بعد را به دست آورد و بازنده از المپيك خداحافظي مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون