• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4991 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ مرداد

چشم‌انتظاري براي مدال به 10 روز رسيد

سنجاب پرنده هم كمكي نكرد!

گروه ورزش

روز يازدهم رقابت‌هاي المپيك ۲۰۲۰ با ادامه رقابت‌هاي كشتي فرنگي، قايقراني و تيراندازي براي ورزشكاران كشورمان ادامه پيدا كرد. در مرحله مقدماتي تفنگ ۵۰ متر سه وضعيت مردان كه از ساعت ۷ به وقت ايران آغاز شد، مهيار صداقت آخرين نماينده تيراندازي ايران در توكيو در كنار ۳۸ تيرانداز ديگر در خط آتش ايستاد. صداقت با ثبت ركورد ۱۱۶۸.۵۶ در رده بيستم قرار گرفت و از رسيدن به فينال بازماند.

در دور مقدماتي كاياك تك‌نفره هزار متر بازي‌ها علي آقاميرزايي المپين آب‌هاي آرام كشورمان با كسب عنوان پنجم در گروه دوم نتوانست مستقيما راهي مرحله نيمه‌نهايي شود. ساعتي بعد مرحله يك چهارم نهايي مسابقات كاياك تك نفره هزار متر در سه گروه برگزار شد كه علي آقاميرزايي در گروه اول مسابقات با ثبت زمان ۳: ۵۲: ۸ در جايگاه چهارم ايستاد و شانس مجدد خود را براي رسيدن به مرحله نيمه‌نهايي از دست داد.
رقابت‌هاي كشتي فرنگي نيز همزمان با تيراندازي و قايقراني آغاز شد و در صبح نمايندگان ايران به ۵ برد دست پيدا كردند تا اميدواري‌هاي زيادي در بين علاقه‌مندان به كشتي به وجود آورند. در اولين كشتي در بخش شانس مجدد وزن ۱۳۰ كيلوگرم، ميرزازاده كه روز گذشته با يك برد و باخت به لوپز كوبايي به شانس مجدد راه يافته بود با آلين الكسوس سياوراريو از روماني كشتي گرفت و توانست با ارايه يك كشتي خوب با نتيجه 5 بر يك از سد او عبور كند و به ديدار رده‌بندي برسد.
فرنگي‌كار سنگين‌وزن ايران براي مدال برنز مقابل رضا كايالپ كشتي‌گير عنوان‌دار تركيه‌اي قرار گرفت اما در همان دو دقيقه اول سه بار پياپي بارانداز شد و در ادامه هم كاري از دستش برنيامد و مدال برنز به كشتي‌گير تركيه رسيد. ميرزازاده در اين وزن پنجم شد.
در وزن ۷۷ كيلوگرم محمدعلي گرايي كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي در نخستين مبارزه خود با پنا فلورس از كوبا مصاف داد و در نهايت با نتيجه ۷ بر ۳ مقابل حريف خود به برتري رسيد. سالتو باراندازي كه گرايي در وقت نخست روي حريف اجرا كرد و ۴ امتياز گرفت تا ساعتي بعد تبديل به سوژه رسانه‌ها شد. بعد از اين باز هم خود گرايي بود كه توانست با ثبت يك حركت تاريخي سوژه جديدي در اختيار شبكه‌هاي اجتماعي قرار دهد. گرايي در مرحله يك‌چهارم نهايي برابر استارچويچ از كرواسي گرفت. گرايي در وقت نخست امتياز اول را روي اخطار حريف به دست آورد اما در وقت دوم با گرفتن اخطار و نشستن در خاك دو بار بارانداز شد و ۵ بر يك عقب افتاد. گرايي در حالي كه به شكلي ناباورانه در آستانه حذف از المپيك قرار گرفته بود در فاصله ۱۶ ثانيه مانده به پايان كشتي با يك حركت متهورانه، با پروازي تماشايي و اجراي يك فن ديدني توانست در نهايت كشتي را با حساب 5 بر 5 برنده شود و به نيمه نهايي برسد.
نام فني كه گرايي استفاده كرد سنجاب پرنده بود. اين اسم تا ساعت‌ها بعد كليدواژه پست‌هاي فضاي مجازي دنبال‌كنندگان المپيك در سراسر دنيا شد و برخي به شوخي نوشتند اگر كشتي جايزه پوشكاش داشت (جايزه زيباترين گل هر فصل در فوتبال) قطعا بايد به محمد علي گرايي مي‌رسيد. گرايي در نيمه‌نهايي مقابل كشتي‌گير مجارستان قرار گرفت و در يك مبارزه نزديك با حساب ۵ بر ۶ شكست خورد. كاپيتان تيم كشتي فرنگي امروز براي مدال برنز مبارزه مي‌كند.
هادي ساروي نماينده 97 كيلوگرم كشتي فرنگي كشورمان ديگر ورزشكاري بود كه روز گذشته به روي تشك رفت. ساروي آماده در اولين ديدار خود برابر حريف الجزايري با نتيجه 9 بر 0 با امتياز عالي به پيروزي رسيد و راهي يك چهارم نهايي شد. اين فرنگي‌كار آملي توانست با اجراي چند بارانداز و چند بار كمرگيري از حريف، نمايش دلپذيري داشته باشد. نماينده 97 كيلوگرم ايران در دومين ديدار خود برابر حريف بلغارستاني با نتيجه 6 بر 0 به پيروزي رسيد و راهي نيمه نهايي شد. ساروي در اين مرحله مقابل آرتور الكسانيان ارمني قهرمان المپيك ريو قرار گرفت و در نهايت با حساب ۴ بر يك بازنده شد. ساروي در اين مبارزه با سه اخطار و دادن ۴ امتياز بازنده شد و الكسانيان نتوانست هيچ فني روي ساروي اجرا كند. به اين ترتيب ساروي هم همانند گرايي امروز براي برنز مبارزه مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون