• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4991 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ مرداد

مديرعامل تيم نيروي زميني در گفت‌وگو با «اعتماد»:

آراي كميته اخلاق نقطه عطف فوتبال باشگاهي ايران است

علي ولي‌اللهي

دو هفته پاياني ليگ دسته دو، يكي از تاريك‌ترين روزهاي فوتبال باشگاهي ايران را رقم زد. فساد در اين دو هفته آن‌قدر گل درشت بود كه با چشم غيرمسلح و از فاصله خيلي دور تشخيص داده مي‌شد. بعد از اعتراض اهالي فوتبال، اهالي رسانه و همچنين تيم‌هاي متضرر و با ورود فدراسيون فوتبال و اركان قضايي ابتدا ليگ دسته دو تعليق شد و سپس با صدور احكامي بي‌سابقه تيم‌هاي سردار بوكان، شهيد قندي يزد، شاهين بندر عامري، شهرداري ماهشهر، پاس همدان و چند بازيكن اصطلاحا نقره داغ شدند. با اين احكام تيم نيروي زميني كه در پايان فصل در رده پنجم ايستاده بود، موفق شد جواز حضور در پلي‌آف را به دست آورد. 

سرهنگ چنگيز مسيب‌زاده، مديرعامل نيروي زميني در گفت‌وگو با «اعتماد» با اشاره به اينكه راي عادلانه‌اي صادر شد، گفت: «باتوجه به آن شرايطي كه براي تيم‌ها به وجود آمد، بحث تباني‌ها و زد و بندها و همچنين شواهد و قرائني هم كه تسليم كميته انضباطي شد، شرايط به اين شكل پيش رفت. من به جرات مي‌گويم اين يكي از نادرترين اتفاقاتي بود كه در فدراسيون فوتبال رخ داد. من از آقاي عزيزي خادم هم متشكرم كه اين اتفاق را رقم زد. تا حالا كه پاي اين ايستاده‌اند كه حق به حقدار برسد و اين پروند پرحاشيه به سرانجام برسد. الحمدلله تخلفات براي كميته اخلاق محرز و راي عادلانه‌اي صادر شد.» ايشان با تاكيد بر اينكه تيم نيروي زميني يكي از سالم‌ترين تيم‌هاي فوتبال ايران است، افزود: «سالم بودن ما دو دليل دارد؛ يكي اينكه خدا با ماست و ديگر دليلش هدف‌هايي است كه مدنظر داريم. هدف ما از حضور در مسابقات مختلف نه بيزينس است نه چيز ديگر. ما در راستاي شعار مهم خودمان يعني ارتش فداي ملت قدم برمي‌داريم. كل اين تيم‌داري‌ها جز هزينه كردن چيزي ندارد. اما وظيفه ذاتي ماست كه شرايطي فراهم كنيم كه جواناني كه مي‌آيند براي گذراندن دوران خدمت سربازي بتوانند با آرامش در يك تيم حرفه‌اي فعاليت كنند و حتي اين تيم نيروي زميني بتواند سكوي پرتابي بشود براي آينده خودشان. ما شعار نمي‌دهيم ارتش فداي ملت. شما نگاه كنيد هر جا مشكلي هست ارتش و نيروي زميني حضور دارد. در بي‌آبي، در زلزله، در كرونا يا جاهاي ديگر. در زمينه ورزشي هم نيروي زميني هست. خوشبختانه فرماندهي نيروي زميني امير حيدري يك فرمانده چند بعدي است و خيلي خوب از تربيت‌بدني حمايت مي‌كند. امسال چند رشته داريم كه آماده حضور در ليگ‌هاي مختلف هستند و براي اولين‌بار در چهار رشته زنان تيم‌داري مي‌كنيم. فكر نمي‌كنم تيمي در ايران باشد كه بتواند به اين شكل تيم‌داري كند.»سرهنگ مسيب‌زاده با اشاره به اينكه راي صادر شده نقطه عطفي در تاريخ فوتبال ايران است، گفت: «تا به الان چنين چيزي اتفاق نيفتاده بود. قبل از اين راي و دو، سه تا بازي آخر ليگ دسته دو خودمان چند تا شكايت داشتيم. ما روي دو بازي به كميته انضباطي اعتراض كرديم. يكي در بازي با عقاب كه بازيكن محروم براي حريف بازي كرد و همان هم گل تساوي را به ما زد. كميته اخلاق و انضباطي به ما راي ندادند و دو امتياز ما از دست رفت. در حالي كه در نمونه‌هاي مشابه راي داده بودند. در بازي با ماهشهر هم بازيكن حريف با قرارداد مشكل‌دار بازي كرد و ما لايحه تقديم كرديم و باز هم راي نگرفتيم. اگر اين آرا داده مي‌شد، مي‌توانستيم 4 امتياز بگيريم. ما تصميم داشتيم اگر فدراسيون فوتبال در مورد بازي‌هاي دو هفته آخر راي صادر نكند به دادگاه‌هاي بين‌المللي شكايت كنيم. ولي اين اتفاق خوب افتاد و ديديم فدراسيون رصد كرد و راي داد اميدوار شديم.» ايشان ادامه داد: «اميدوارم مجموعه فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ و كميته‌هاي انضباطي و اخلاق و استيناف به همين شكل پيش بروند تا فوتبالي را كه اين‌قدر غرق شده تا حدي نجات بدهيم.» 
مديركل تربيت بدني نيروي زميني ارتش كه تيمش تا چند روز ديگر بايد براي صعود به ليگ آزادگان با ويستا توربين بازي كند در پايان گفت: «ما معتقديم تا اينجا خدا ما را رسانده و از اين به بعد هم خدا مي‌برد جلو. چون ما خالصانه كار مي‌كنيم. تيم را جمع كرديم و همه با روحيه بالا كار مي‌كنند. خوشحال هستند كه حق به حقدار رسيده. به آنها گفتم در اين كره زمين همه‌ چيز ممكن است زير سوال برود اما عدالت الهي زير سوال نمي‌رود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون