• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4991 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ مرداد

خواسته‌هاي ناخواسته يك شكارچي

انتقام سخت در جامه اژدها!

اميد مافي

براي بيرون آمدن از خيالات نياز مبرم به پاگشايي داشت.او اين را مي‌دانست كه در مسير تبلور گل زد و خودش را به رخ كشيد تا موسيو كونسيسائو از پشت شيشه‌هاي مرطوب عينكش شكارچي شماره ۹ را در قاب چشم خود جا دهد و در توازن بي‌فكر تابستان پسر شرقي را بيشتر باور كند.  مهدي طارمي در شبي كه پروانه‌ها در روشنايي نگاهش مي‌لرزيدند با يك گل چشم‌نواز قلعه ليون را گشود و فرانسوي‌ها را حيران كرد تا رقصنده با گرگ‌هاي بندر پورتو به آسمان پرتاب شود. حالا پسر بوشهر مي‌تواند اميدوار باشد كه دوباره در فهرست نهايي سكانداران پورتو جا بگيرد و در طول يك فصل پراضطراب به عصاي دست دريانوردان بدل شود.  براي آنكه فصل با كوران و كولاك شروع شود و جامه اژدها بوي انتقام سخت و صعب بگيرد، مهدي و يارانش بايد در ورزشگاه دراگون حرف‌هاي مفت و رجزخواني‌هاي بي‌پايان را به خاك بسپارند و دوباره در جلد يك غول تسخيرناپذير سقوط عقربه‌هاي ساعت را به حريفان تا بن دندان مسلح يادآوري كنند.

حالا مهدي طارمي در مواجهه با خبرنگاران پرتغالي از يك فصل توفاني حرف مي‌زند و پوست كنده مي‌گويد: براي پيشتازي آبي و سفيدها هر هفته قفس توري حريفان را شعله‌ور خواهد كرد و فارغ از خودخواهي‌ها به همراه ديگر مردان پورتو تيمي رويين‌تن را به مخمل سبز گسيل خواهند داشت.
ماشين گلزني تيم ملي ايران البته پا را از يك درخشش محدود فراتر مي‌گذارد و تصريح مي‌كند در صورت حمايت هافبك‌هاي پورتو و كمي خوش اقبالي به آقاي گل اين فصل ليگ پرتغال بدل خواهد شد.بي‌هيچ اما و اگر... گر چه آرزو بر جوانان عيب نيست اما بايد ديد مهاجم خطرناكي كه در پلك به هم زدني ليوني‌هاي فرانسه را به مسلخ مي‌فرستد، مي‌تواند همراه با ديگر ستاره‌هاي پورتو به تركيب معركه‌اي بدل شود و گوي سبقت را از بنفيكا و اسپورتينگ ليسبون بگيرد؟ تيمي با ۷۶ قهرماني در تاريخ ليگ پرتغال امسال كمربندها را محكم كرده و آماده است تا با تكيه بر جنگجويان خود به خواسته‌هاي ناخواسته رنگ تحقق ببخشد و كاري كند كه آرزوهاي بزرگ اژدها در كارزار به آمال محال بدل نشوند.
در اين ميان مهدي طارمي آماده‌تر از هر فصل ديگر مي‌خواهد در سالي كه به جام جهاني ختم‌ مي‌شود هنر خود را عيان كند تا علاوه بر فيكس شدن در تركيب پورتو به مهره قابل اعتماد تيم ملي ايران نيز بدل شود. ستاره‌اي كه وقت و بي‌وقت سوسو مي‌زند و با گل‌هايش به سيم خاردارهاي پرمدعا طعنه‌اي جانانه مي‌زند، گريزي ندارد جز آنكه در بعدازظهرهاي پيچيده به سيم آخر زده و سنگربانان تيزچنگ را رنگ پريده كند. در روزهاي بال گشايي دوباره يك پرنده صحبت از سكون و سكوت معنا ندارد و پسري كه آشيانه رقيبان را در طرفه‌العيني باز مي‌كند قطعا به پيراهن خيس پورتو وفادار خواهد ماند و با گل‌هايش سر از كوچه‌هاي بي‌انتها درخواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون