• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4996 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ مرداد

پيشخوان

ضرر فساد در عدليه متوجه كل نظام و اسلام است
رييس قوه قضاييه گفت: ضرر و زيان سلب اعتماد مردم از عدليه قابل جبران نيست و به همين دليل ما بايد تمام توان و تلاش خود را صرف كنيم كه اعتماد مردم به دستگاه قضايي خدشه‌دار نشود. به گزارش ايسنا به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه، همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا، غلامحسين محسني اژه‌اي در سي و هفتمين روز مسووليت خود در مركز حفاظت و اطلاعات كل قوه قضاييه حضور يافت. محسني اژه‌اي در اين ديدار كه مديران مركز، روساي كل و مديران حفاظت و اطلاعات دادگستري استان‌ها نيز به‌صورت ويديوكنفرانسي در آن حضور داشتند، ضمن بيان توصيه‌ها و نكاتي خطاب به مسوولان و مديران مركز حفاظت و اطلاعات كل قوه قضاييه گفت: ماموريت‌هاي مركز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگين و اثرگذار است و لازم است با يك نگاه ويژه به اين مركز نگريسته شود. او مبناي كار مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه را طبيب‌گونه، خيرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، بهنگام و به‌روز دانست و در همين زمينه تاكيد كرد كه اگر هر كدام از اين ويژگي‌ها وجود نداشته باشد، هدف صيانت از دستگاه قضايي محقق نخواهد شد.


انتقاد از حضور 2 نماينده قم  در دولت و شهرداري
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه 2 نماينده از 3 نماينده مجلس قم به دولت و شهرداري مي‌روند، تاكيد كرد كه تكليف اعتماد مردم و مرجعيت و حمايت‌هاي آنان چه مي‌شود؟ به گزارش ايلنا، محمود احمدي بيغش نماينده مجلس يازدهم در نشست علني ديروز مجلس در اخطاري ناظر بر اصل ۸۴ قانون اساسي گفت: «نبايد مجلس را پله ترقي كرد و رهبر معظم انقلاب نيز در ديدار با نمايندگان مجلس در بياناتي نقل به مضمون به اين نكته تاكيد داشتند.» او گفت: «استان قم كلا 3 نماينده دارد و اگر يك نماينده آن به شهرداري و يكي ديگر به دولت برود، تنها يك نماينده باقي مي‌ماند و در آن صورت تكليف اعتماد مردم و مرجعيت و حمايت‌هاي آنان چه مي‌شود؟»


تصويب اعتبارنامه ۶ منتخب ميان‌دوره‌اي مجلس يازدهم
اعتبارنامه ۶ نماينده جديد مجلس يازدهم كه در انتخابات ميان‌دوره‌اي به مجلس شوراي اسلامي راه يافته بودند، تصويب شد. به گزارش ايسنا، رحمت‌الله نوروزي سخنگوي شعبه يكم از بررسي و تاييد اعتبارنامه ابراهيم نجفي از حوزه انتخابيه آستانه اشرفيه در اين شعبه خبر داد. در ادامه سلمان اسحاقي سخنگوي شعبه چهار گفت كه اعتبارنامه ولي‌الله بياتي از حوزه انتخابيه تفرش و فتح‌الله توسلي از حوزه انتخابيه بهار و كبودرآهنگ در اين شعبه مورد بررسي و تاييد قرار گرفته است. همچنين علي‌اصغر باقرزاده سخنگوي شعبه ششم از تاييد اعتبارنامه اسماعيل كوثري از حوزه انتخابيه تهران در اين شعبه خبر داد. محمد علي‌پور سخنگوي شعبه ۱۲ نيز گفت كه اعتبارنامه سيد ناصر حسيني‌پور از حوزه انتخابيه گچساران در اين شعبه مورد تاييد قرار گرفت. حسن نوروزي سخنگوي شعبه چهار نيز اظهار كرد: اعتبارنامه سيد مرتضي حسيني از حوزه انتخابيه ميانه در اين شعبه به تاييد اعضا رسيده است. پس از ارايه گزارش شعب در مورد اعتبارنامه منتخبان مجلس شوراي اسلامي در انتخابات ميان‌دوره‌اي، قاليباف رييس مجلس با اعلام اينكه اعتراضي در مورد اين اعتبارنامه‌ها وجود ندارد تصويب آن را در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد.


اعزام چندساعته تحت‌الحفظ هومن جوكار با 3 مامور به بيمارستان
وكيل هومن جوكار درخصوص خبر منتشرشده به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه مبني بر «اعطاي مرخصي» به هومن جوكار جهت ملاقات با پدرش قبل از فوت ايشان توضيحاتي ارايه داد. به گفته اين وكيل دادگستري به‌رغم درخواست آقاي هومن جوكار و خانواده و وكيل ايشان جهت اعطاي مرخصي به هومن جوكار براي ملاقات با پدرش به ‌دليل بيماري حاد او و تجويز ماده ۵٢٠ قانون آيين دادرسي كيفري در اين خصوص، متاسفانه با وجود موافقت اوليه و اعلام تهيه وثيقه به آقاي جوكار در زندان، درنهايت با اعطاي مرخصي به ايشان مخالفت شد. به گزارش امتداد، حجت كرماني گفت: «آنچه انجام شد صرفا اعزام چند ساعته تحت‌الحفظ آقاي جوكار با سه مامور بود كه براي آقاي هومن جوكار تنها امكان ملاقات ۵ دقيقه‌اي با پدرشان آن هم با فاصله در آي‌سي‌يوي بيمارستان را فراهم كرد.» او گفت: «بديهي است اطلاق مرخصي به اعزام چندساعته تحت‌الحفظ با 3 مامور امنيتي، صحيح نيست.» اين وكيل دادگستري ابزار اميدواري كرد كه با اعطاي مرخصي به هومن جوكار با توجه به فوت پدر ايشان و شرايط سخت مادرش و اينكه آقاي هومن جوكار نزديك به نيمي از محكوميت حبس ٨ ساله خود را سپري كرده ولي به‌رغم برخورداري از شرايط قانوني مرخصي تاكنون حتي يك روز به مرخصي نيامده است، اندكي از درد و رنج ايشان و خانواده‌اش التيام يابد. اين درحالي است كه نيلوفر بياني، ديگر فعال محيط‌زيستي كه دوران محكوميتش را سپري مي‌كند، درحالي به‌ همراه 2 زنداني زن ديگر هنوز از حق مرخصي برخوردار نشده كه ظاهرا ديگر زندانيان بند زنان از مرخصي ناشي از شرايط كرونايي استفاده كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون