• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5013 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۹ شهريور

يك روز طلايي ديگر براي كاروان ورزشي ايران

از پرواز بلند خسرواني تا پرتاب بلند اولاد

گروه ورزش

 

روز ششم رقابت‌هاي پارالمپيك با درخشش ورزشكاران ايراني و كسب دو نشان طلاي ديگر براي كاروان ورزشي كشورمان ادامه پيدا كرد. در رشته دووميداني خسرواني در رقابت‌هاي پرش طول و مهدي اولاد در پرتاب وزنه طلايي‌هاي روز ششم ايران بودند تا جمع مدال‌هاي طلاي ايران به عدد ۵ برسد. به جز دووميداني ورزشكاران ايران در پاراوزنه‌برداري نيز يك نقره و يك برنز به دست آوردند. 

بامداد دوشنبه فرزانه عسگري كماندار ايران در مرحله يك هشتم نهايي كامپوند انفرادي با ويرجيليو از ايتاليابه رقابت پرداخت. عسگري در اين مرحله با نتيجه نزديك ۱۳۵ به ۱۳۶ شكست خورد و از رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي بازماند. 
دقايقي بعد در مسابقات پرش طول كلاس T12 امير خسرواني به مصاف رقبايي از كشورهاي آذربايجان، كوبا، سوئد، ازبكستان، آلمان و بلاروس رفت. خسرواني در اين رقابت توانست با ثبت ركورد ۷ متر و ۲۱ سانتي‌متر به مدال طلا دست پيدا كند. امير در پرش اول خود خطا كرد اما در پرش دوم با ثبت ركورد ۷ متر و ۲۱ سانتي‌متر هم ركورد شخصي‌اش را شكست و هم به مدال طلا دست پيدا كرد.
در فينال مسابقات تيراندازي ماده تفنگ بادي ۱۰ متر R2 ايستاده رقيه شجاعي كه با ثبت امتياز ۶۲۴.۱ امتياز به فينال رسيده بود، براي دستيابي به مدال با هفت ورزشكار ديگر از چين (دو نفر)، اوكراين، كره جنوبي، سوئد، اسلواكي و هند رقابت كرد كه در پايان با ۱۶۳.۰ امتياز به عنوان ششمي دست يافت. 
در رقابت‌هاي پاراوزنه‌برداري و در دسته ۱۰۷ كيلوگرم سامان رضي وارد رقابت شد. كادر فني براي نخستين حركت سامان رضي درخواست وزنه ۲۳۱ كيلوگرم را دادند كه رضي در مهار آن ناموفق بود. رضي در دومين حركت وزنه ۲۳۱ كيلوگرمي را به‌ راحتي مهار كرد تا شانس خود را براي رسيدن به سكو افزايش دهد. ملي‌پوش دسته ۱۰۷ كيلوگرم كه با ۲۳۱ كيلوگرم مدال برنزش قطعي شده بود پشت وزنه ۲۳۳ كيلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود. برنز رضي در حالي به دست آمد كه كارشناسان او را جزو شانس‌هاي طلا دسته‌بندي كرده بودند. 
همزمان تيم ملي بسكتبال با ويلچر ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي به مصاف آلمان رفت و با نتيجه نزديك ۵۶ بر ۵۳ شكست خورد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. 
در رقابت‌هاي دسته فوق سنگين پاراوزنه‌برداري، جايي كه همه را به ياد سيامند رحمان مي‌انداخت، منصور پورميرزايي در حالي كه براي رسيدن به مدال طلا رقابت نزديكي با ورزشكار اردني داشت در حركت آخر نتوانست وزنه ۲۴۶ كيلوگرمي را بالاي سر ببرد و به مدال نقره دست پيدا كرد. در ابتداي اين مسابقه چند كليپ از سيامند رحمان ركورددار جهان و پارالمپيك كه در اسفند ۹۸ به خاطر ايست قلبي درگذشت پخش شد.
حوالي عصر محمدرضا زندي ورزشكار رشته تيراندازي ماده W1 كه با پيروزي بر دو حريف چيني راهي نيمه‌نهايي شده بود ابتدا مقابل حريفي از چك شكست خورد و نتوانست راهي فينال شود. سپس در ديدار رده‌بندي به حريفي از تركيه باخت و دستش از مدال كوتاه ماند. 
كسب مدال طلاي مهدي اولاد و برد ملي‌پوشان واليبال مقابل برزيل پايان‌بخش روز ششم رقابت‌هاي پارالمپيك براي ايران بود. در رقابت‌هاي پرتاب وزنه مردان كلاس F11 مهدي اولاد و نورمحمد آرخي به مصاف رقبا رفتند كه مهدي اولاد با ثبت پرتابي به طول ۱۴.۴۳ به مدال طلا رسيد. اولاد در پرتاب اول ۱۳.۵۳ را پرتاب كرد. در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. او در حركت چهارم و پنجم هم با ثبت ركورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳ دو بار پياپي ركورد شخصي‌اش را افزايش داد و در نهايت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند. در اين ماده نورمحمد ارخي با ثبت ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت. 
همچنين تيم ملي واليبال نشسته ايران مدافع عنوان قهرماني به مصاف تيم ملي برزيل رفت و برابر اين تيم به پيروزي ۳ بر صفر دست پيدا كرد. 
به اين ترتيب در پايان روز ششم رقابت‌هاي پارالمپيك توكيو مجموع مدال‌هاي ايران به عدد يازده (۵ طلا، ۵ نقره و يك برنز) رسيد. در جدول رده‌بندي توزيع مدالي ايران در پايان روز ششم در رتبه دوازدهم قرار گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون