• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5019 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور

اقدام پليس برزيل براي بازداشت چهار بازيكن آرژانتين وسط بازي!

سوپركلاسيكويي كه تبديل به توفان سياسي شد

گروه ورزش

 

در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني بازي دو تيم برزيل و آرژانتين پس از آنكه مشخص شد چهار بازيكن شاغل در ليگ برتر انگليس مقررات كشور برزيل در رابطه با مهار شيوع ويروس كرونا را نقض كرده‌اند در ميان صحنه‌هايي مضحك و گيج‌كننده لغو شد. ويروس كرونا در برزيل تاكنون ۵۸۰ هزار نفر را به كام مرگ كشانده است.  اميليانو مارتينز، دروازه‌بان استون‌ويلا به همراه كريستين رومرو و جيوواني لو سلسو بازيكنان تاتنـهام همه در غروب يكـشنبه در زمين بازي                 Neo Química Arena شهر سائوپائولو حضور داشتند وقتي پليس فدرال برزيل و مقامات آژانس بهداشت و درمان برزيل موسوم به آنويسا به زمين رفتند تا در حالي كه تنها ۷ دقيقه از شروع بازي گذشته بود بازي را متوقف كنند. 

گفته مي‌شود اين سه بازيكن و اميليانو بوئنديا بازيكن استون‌ويلا كه روي سكوها حضور داشت به نوعي قوانين برزيل را دور زده بودند. قوانيني كه مي‌گويد مسافراني كه در ۱۴ روز گذشته در كشورهاي انگلستان، آفريقاي جنوبي يا هند بوده‌اند از ورود به كشور منع مي‌شوند مگر اينكه دوره ۱۴ روزه قرنطينه را طي كنند يا شهروند برزيل باشند يا كارت اقامت دايم داشته باشند.
در بيانيه‌اي كه قبل از شروع بازي منتشر شد، آنويسا اعلام كرد گزارش‌هايي دريافت كرده است كه چهار بازيكن آرژانتين كه روز جمعه از ونزوئلا به برزيل پرواز كرده‌اند در خوداظهاري‌هاي مربوط به سلامتي قبل از سفر اطلاعات غلط ارايه كرده بودند. آنويسا از اداره سلامت محلي خواست بازيكنان را در قرنطينه فوري قرار دهد و از ماندن آنها در خاك برزيل جلوگيري كند. 
با اين حال بنا به دلايلي هنوز مشخص نيست مارتينز، رومرو، لو سلسلو چطور هنگام شروع بازي با برزيل در زمين بازي حضور داشتند. كمتر از ده دقيقه بعد از سوت شروع مسابقه صحنه‌هايي عجيب و غريب به وجود آمد زيرا مقامات به زمين مسابقه وارد شدند و بازي متوقف شد. 
گالوانيو بوئونو، مفسر برزيلي با ابراز تاسف از آنچه در حال رخ دادن بود، گفت: ما در صحنه جهاني تحقير مي‌شويم. او گفت: «بازيكناني با ظاهر زيبا از جمله نيمار و ليونل مسي در زمين ايستاده‌اند و منتظرند تا بفهمند بازي از سر گرفته مي‌شود يا خير.» چند دقيقه بعد معلوم شد بازي انجام نمي‌شود. 
ليونل اسكالوني، سرمربي آرژانتين مدعي شد كه هيچ‌وقت به تيمش اعلام نشده است كه آن بازيكنان نمي‌توانند بازي كنند. او گفت: «ما مي‌خواستيم اين بازي را انجام دهيم. بازيكنان برزيل نيز مي‌خواستند بازي كنند. اين من را بسيار ناراحت مي‌كند. من به دنبال هيچ مجرمي نيستم. زمان انجام اين مداخله نبود. بايد از بهترين بازيكنان جهان لذت ببريم. من دوست دارم مردم آرژانتين بفهمند كه به عنوان مربي بايد از بازيكنانم دفاع كنم.» 
غوغاي زمين بازي به سرعت تبديل به يك توفان ديپلماتيك و سياسي شد، زيرا اعضاي حزب اپوزيسيون برزيل در تعجب بودند كه چرا مقامات بهداشتي پيش از اين چنين موضع قاطعي با ژايير بولسونارو رييس‌جمهور راست افراطي اين كشور كه بارها اقدامات مربوط به مهار شيوع كرونا را ناديده گرفته، اتخاذ نكرده‌اند. 
رودريگو مايا، رييس سابق نمايندگان مجلس برزيل در توييتي نوشت: «اميدواريم آنويسا در مورد قوانين بهداشتي در رويدادهاي تبليغ شده توسط رييس‌جمهور كه نه ماسك مي‌زند و نه واكسن همين قاطعيت را نشان دهد.»
فدراسيون‌هاي فوتبال آرژانتين و برزيل هم نسبت به لغو بازي واكنش نشان دادند. فدراسيون فوتبال آرژانتين بيانيه‌اي منتشر كرد كه در آن آمده است: «فدراسيون فوتبال آرژانتين از تعليق ديدار تيم ملي آرژانتين و تيم ملي برزيل در سائوپائولو ناراحتي عميق خود را ابراز مي‌كند. فوتبال نبايد چنين چيزهايي را تجربه كند كه باعث تضعيف روحيه ورزشي در چنين مسابقات مهمي ‌شود.»
طبق آخرين گزارش‌ها فيفا شخصا به اين پرونده ورود كرده و قرار است به زودي راي خود را در اين زمينه صادر كند. رايي كه مي‌تواند از محروميت فدراسيون فوتبال برزيل و كسر امتياز از اين تيم تا برگزاري مجدد بازي را در بر بگيرد. 
ادنالدو رودريگز، رييس كنفدراسيون فوتبال برزيل نيز گفت: «من براي همه طرفداران ورزش كه مايل بودند بازي را از تلويزيون تماشا كنند متاسفم. با تمام احترام براي طرف مقابل ولي آنها مي‌توانستند اين مشكل را زودتر حل كرده و منتظر شروع بازي نباشند.»
بازيكنان هم به اندازه مقامات نسبت به اين مساله واكنش نشان دادند. ليونل مسي هنگام خروج از رختكن و در حالي كه عصباني بود، گفت: «آنها منتظر بودند بازي شروع شود و بعد اين كارها را انجام دهند. تمام دنيا در حال نگاه كردن ما هستند و اين رفتار درست نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون